6 צפייה בגלריה
דולב חזיזה, גל אלברמן וברק בכר
דולב חזיזה, גל אלברמן וברק בכר
דולב חזיזה, גל אלברמן וברק בכר
(עמרי שטיין)
השבוע החלומי של מכבי חיפה נמשך, כאשר היום (חמישי) הקבוצה מהכרמל הוגרלה בשלב הבתים של ליגת האלופות, שזימן עבורה מספר מפגשים אדירים מול פאריס סן ז’רמן, יובנטוס ובנפיקה ליסבון. מאמן הירוקים ברק בכר, המנהל המקצועי גל אלברמן וכוכב הקבוצה דולב חזיזה התייחסו להגרלה הקשה, לרכש האפשרי ועוד במסיבת עיתונאים, שהועברה בשידור חי כאן באתר.
בכר אמר: “אני פחות התרגשתי מהשחקנים כי זה לא משנה מול מי משחקים, אני כמאמן צריך לעשות הכל כדי שנהיה תחרותיים בבית הזה, ומה שלא פחות חשוב זה כבר להתכונן למכבי נתניה בשבת, הליגה תהיה יותר קשה משנה שעברה והתפקיד שלי זה להוריד את כולם לקרקע כי קרה פה משהו שהוא לא רגיל. אנחנו צריכים להיעזר בטירוף של הקהל, אני מאוד טרוד במכבי נתניה”.
על הבית: “ברור שמדובר באימפריות, גם יובנטוס ובנפיקה אדירות, אבל צריך לראות את המומנטום של כל קבוצה, לראות כל קבוצה מה המומנטום שלה ועם קצת מזל, אפשר לעשות דברים יפים. אני חושב שצריכה להיות תחושה של גאווה לאומית של כל הקבוצות, הגענו בזכות כמו שדיברנו על זה כל הזמן, בזכות הכדורגל שלנו, בזכות ההנהלה שלנו, יש סיפוק גדול מהדרך, אנחנו לא רוצים רק להיות שם, אלא לספק תצוגות גם במעמדים האלה, השחקנים הוכיחו שהם ברמה הזאת”.
שחקני מכבי חיפה צופים בהגרלת האלופות
על המחמאות שקיבל לאחר ההעפלה: “תמיד כיף לקבל מחמאות, אני עובד קשה בשביל זה, אבל כשמדברים על מאמן צריך לדבר על כל מי שמסביבו, הצוות שקרוב אליי כל אחד עובד קשה בתחום שלו ועוזר לי להכין את השחקנים, השחקנים מבינים את המשמעות וכמה זה קשה. אני יודע שאני חוזר על זה, אבל הצוות הוא הכוח שלי ובכלל, כל המערכת שעוזרת לי להתבלט כמאמן.
“נשים את השחקנים בצד, אבל זה מתחיל מיענקל’ה שחר, רואים את העבודה מבחינת השחקנים שמגיעים, הביאו שחקנים שהתלבשו כמו כפפה לקבוצה הזאת אבל זה הרבה מעבר, זו הצניעות, העבודה הקשה, יודע תמיד לבוא ולהגיד את הדברים הנכונים, בשקט (אלברמן), זה מישהו שהיה שחקן גדול, בן אדם חכם ואינטליגנט שנכנס פה לנישה משמעותית ובמועדון גדול צריך את התפקיד הזה. אנחנו צריכים להיערך לעזיבה של פלאניץ’, אנחנו הולכים לשחק בשתי מסגרות קשות. יש הרבה דברים מסביב שלא תמיד מסתדרים”.
6 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר
(עמרי שטיין)
המשחק המטורף בבלגרד: “לקח לי זמן להתאושש מהמנהרה בבלגרד (צוחק), אני לא בא ועושה הצגות במחצית, במקרה הזה זה היה פשוט. הגול שנתנו נתן דחיפה מאוד גדולה והרגשנו שאנחנו באמת יכולים להרים את הרמה שלנו. המסר היה מאוד ברור – לבוא ולשחק את המשחק שלנו, ללחוץ גבוה, לשלוט במשחק, וזה מה שהשחקנים עשו לשמחתי וניצחנו בצדק”.
על היכולת לרוץ לאורך זמן גם בליגה וגם באירופה אמר המאמן: “ברור שלשחק בליגת האלופות זה מבלי לזלזל במפעלים האחרים זה הרבה יותר עוצמתי ומאתגר. עם הפועל באר שבע השתתפתי בבית מאוד אטרקטיבי בליגה האירופית והצלחנו גם לקחת אליפות, צריך סגל שיכול לשחק בשתי המסגרות, אני מעריך שלי ולצוות יש את הניסיון לדעת לנהל את זה. אבל אני מאמין שעם הסגל והמערכת שיש פה נוכל גם להתמודד על האליפות וגם לתת תצוגות בליגת האלופות”.
6 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר
(עמרי שטיין)
על החשש מכך שקבוצה ישראלית ששיחקה בצ’מפיונס מעולם לא זכתה באליפות באותה עונה: “אני לא מפחד מכלום, זאת הייתה המטרה, להגיע בכושר הזה, אם לא היינו בכושר הזה לא היינו מעפילים לליגת האלופות. כולנו חשבנו איך אנחנו באים מוכנים, לקחנו דוגמאות משריף טירספול שעשו המון משחקי אימון כי בסופו של דבר ככה נכנסים לכושר. אנחנו רוצים לנצל את זה גם בליגה למרות שיכול להיות שיהיו רוטציות, יש גם את המונדיאל שזה גם משהו שיכול לעשות לנו טוב. זה יהיה כמו טרום עונה לכל טובה, אני חושב שאנחנו יכולים לנצל את זה בצורה טובה”.
דולב חזיזה אמר: “כולנו לא רצינו את בית ב’ (עם פרנקפורט), אבל כשנשארו שני הבתים האחרונים היינו מאוד שמחים. אני לא יכול להסביר כמה חיכינו לזה, לקבל את פ.ס.ז’, יובנטוס ובנפיקה, זה מועדונים שלא חלמנו לקבל אותם. מגיעים לכאן שלושת השחקנים הטובים בעולם מבחינתי, זה משהו שהוא ענק. אנחנו נבין את זה רק כשנהיה קרובים למשחק, זה עדיין לא נשמע לי הגיוני, אבל היה טירוף בחדר ההלבשה, הר געש”.
6 צפייה בגלריה
דולב חזיזה
דולב חזיזה
דולב חזיזה
(עמרי שטיין)
חזיזה המשיך: “מהשלב הראשון החלום שלי היה להגיע להגרלה של שלב הבתים וזה מה ששמתי לנגד עיניי כי בסופו של דבר זו הבמה הכי גדולה, זה לא סוד שאני מאוד אוהב את ניימאר, אני לוקח ממנו השראה. ככה שבשבילי זה חלום שמתגשם, להיות איתו ועם מסי על הדשא, התרגשות מטורפת. שניימאר יסתכל בסטורי, תייגתי אותו. אני בטוח שברק יכין אותנו הכי טוב שאפשר, ואני בטוח שנעשה משחקים טובים ותוצאות טובות. נעשה הכל כדי לצבור כמה שיותר נקודות”.
על הסיום הדרמטי בבלגרד: “כעסתי על השופט, לא שמעתי את השופט וזו הייתה סיטואציה של אחד על אחד. בסוף הכוכבים מסדרים את זה למעלה ואני שמח שהגיע הפאול ומזה הגיע הגול”.
“אין הבדל בהכנה בין ליגה לליגת האלופות, גם במשחקי אימון אני מתרגש, כמובן שאולי ארגיש אחרת במשחקים בליגת האלופות. עכשיו זה היה כמו סוג של גביע, אבל כמו שברק אמר, יש לנו יום להתכונן לנתניה, יודעים שהיא קבוצה מאוד חזקה, אף אחד לא יבוא וירחם עלינו”.
6 צפייה בגלריה
האינסטגרם של עומר אצילי
האינסטגרם של עומר אצילי
האינסטגרם של עומר אצילי
(אינסטגרם)
“זאת הבמה הכי גדולה בעולם, החלום של כל שחקן להגיע למועדונים הגדולים בעולם. אני מניח שכל שחקן ירצה לבוא ולהוכיח את עצמו ולתת מעצמו, אבל אני וגם החברים שלי אף פעם לא חושבים על מי מבקיע או מבשל, לא מעניין כל עוד אנחנו משחקים כמו שהמאמן רוצה, זה הכי טוב מבחינתי”.
המנהל המקצועי, גל אלברמן: “זאת הזדמנות נהדרת להודות לשרה איילת שקד לרשום את עלי מוחמד כישראלי. בנוגע לרכש, אנחנו מאוד מאורגנים ואנחנו לא מתכוונים לחשוף את התכניות העתידיות שלנו. האתגר הכי גדול הוא להשאיר את האליפות בכרמל”.
“זה מאוד מרגש, גם אני שזה בתחילת דרכי התמזל מזלי לפגוש איש מקצוע כמו ברק בכר. הקשר בינינו הוא באמת חזק ויציב, מלא באמונה, מלא בתמיכה, בעיקר ברגעים הפחות טובים ויש כאלה. זו זכות גדול מבחינתי לפתוח עונה שנייה לצידו”.
6 צפייה בגלריה
גל אלברמן
גל אלברמן
גל אלברמן
(עמרי שטיין)
לגבי עזיבת פלאניץ’: “כקבוצה אתה מנהל הרבה משאים ומתנים ואין שום מו”מ דומה. המו”מ עם פלאניץ’ לפני שנתיים היה מאוד ארוך ומורכב בהחתמה שלו, בעיקר בגלל הסיטואציה שהייתה בסיטאווה בוקרשט, לא ניתן היה למנוע את סעיף השחרור שלו, כרגע קשה לי להתייחס לזה כי זה לא רשמי. אני חושב שבענף הזה אתה צריך לדעת להיערך לדברים ולהגיב לדברים בטווח קצר. בעולם ההעברות בכדורגל הדברים מאוד דינמיים ומה שהיה נכון לאתמול לא בהכרח נכון למחר”.