3 צפייה בגלריה
תומאס באך
תומאס באך
תומאס באך
(רויטרס)
נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, תומאס באך, הודיע היום (שבת) כי יגיע לישראל כדי להשתתף בטקס הממלכתי לציון 50 שנה לטבח בי”א חללי אולימפיאדת מינכן. באך הוזמן על ידי יו”ר הוועד האולימפי בישראל, יעל ארד, אחרי שהארגון הודיע כי לא ישתתף בטקס שיתקיים בגרמניה.
ארד הזמינה את באך בינואר, במשחקי החורף בבייג'ינג, להשתתף כאורח כבוד בטקס הממלכתי שייערך ב-21 בספטמבר בישראל בתל אביב. בפעם האחרונה שנשיא הוועד האולימפי הבינלאומי ביקר בישראל הייתה לפני 12 שנה.
תומאס באך, יליד גרמניה, פעל לראשונה מזה 49 שנה לקיים דקת דומייה לזכרם של הנרצחים בטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בטוקיו לפני כשנה. בקרוב כאמור גם יגיע לישראל, כאשר הוועד האולימפי המקומי נערך לאירועי הזיכרון לציון 50 שנה לרצח י”א חללי מינכן 1972, עם סדרת טקסים שיתקיימו בארץ.
3 צפייה בגלריה
תומאס באך
תומאס באך
תומאס באך
(רויטרס)
ב-21 בספטמבר יתקיים טקס ממלכתי, בהשתתפות נשיא המדינה יצחק הרצוג, נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך, משפחותיהם של קורבנות הטבח, הניצולים, שר התרבות הספורט חילי טרופר ונציגי הוועד האולימפי הישראלי. במהלך חודש ספטמבר יחנכו ברחבי ישראל אנדרטאות, היכלי ספורט וכיכרות על שמם של 11 הספורטאים המאמנים והשופטים שנרצחו בדם קר ובאכזריות כשהבולטות שבהן הכיכר ברמת השרון, היכל הספורט באור יהודה ואירועי ההנצחה בעיר בת ים ובנוף הגליל.
יעל ארד אמרה: "בהחלטתו להגיע לישראל, מבטא הנשיא באך את חשיבות הנצחת 11 חברי משלחת ישראל למשחקים האולימפיים במינכן עבור הוועד האולימפי הבינלאומי וממשיך את עשייתו המרגשת בהנצחת י”א חללי מינכן שהחלה כבר במשחקי ריו 2016 והמשיכה במשחקי טוקיו 2020 עם דקת הדומייה בטקס הפתיחה”.
3 צפייה בגלריה
יעל ארד
יעל ארד
יעל ארד
(שחר גרוס)
עוד הוסיפה ארד: “מאז שנבחר בשנת 2013, הוביל הנשיא באך אינספור מהלכים חדשניים, פורצי דרך בתחומים רבים והצעיד את הארגון לקדמת הבמה וביסס את מעמדו כמנהיג בינלאומי מוביל וערכי, ואני גאה על בחירתו להגיע לישראל בימים מרגשים וחשובים אלה לספורט הישראלי”.
הנשיא באך יגיע לישראל ב-19.9 וישהה בתל אביב שלושה ימים. לצד השתתפותו בטקס הזיכרון הממלכתי, הוא צפוי לבקר ביד ושם, לפגוש את נשיא המדינה יצחק הרצוג בירושלים, לבקר בכנסיית הקבר, במוזיאון החוויה האולימפית בתל אביב ואף לפגוש את נציגי משפחות הי”א וספורטאים אולימפיים ישראליים.