5 צפייה בגלריה
אלכסנדר דזיקיץ'
אלכסנדר דזיקיץ'
אלכסנדר דזיקיץ'
(איציק בלניצקי)
עם סגל חדש כמעט לחלוטין ודמות מסקרנת על הקווים, הפועל ירושלים פותחת עונה בשעה זו במסיבת עיתונאים חגיגית. המאמן אלכסנדר דזיקיץ’ מדבר על המטרות, הסגל ועוד. המסע”ת הועברה בשידור חי באתר.
אלכסנדר דזיקיץ’: “כולנו מתחילים מטרום העונה. יש הרבה דברים שאמרנו שנעשה ביוני, יש דברים שעשינו, יש דברים שאנחנו עדיין עובדים עליהם, אבל אנחנו מרוצים מאיפה שאנחנו נמצאים”.
“אנחנו לא יכולים לנצח במרוץ הכסף, אני בטוח שכל אוהד שלנו מבין את זה. לא החתמנו את כל השחקנים שרצינו, פספסנו כמה, אבל אני מאוד בטוח בעבודה שעשינו. ניסינו למצוא שחקנים שיבואו לקבוצה הזאת ויהיו מוכנים לשחק ביחד. בסוף, הקבוצה הזאת תצליח רק אם כולם ישחקו ביחד. אם יתנו לי לאמן אותם. אם למדנו משהו מהכדורסל האירופי, שמות גדולים לא נותנים לך הצלחה בטוחה. לא רצינו להצטרף למרוץ שאנחנו לא יכולים להתחרות בו. כל מי שעוקב אחרי כדורסל יודע שהכסף לא קובע, יש כל כך הרבה קבוצות באירופה. אני לא רואה לנכון בדרך של רדיפה אחרי אותם שחקנים שכולם רודפים אחריהם דרך להצלחה. אנחנו מרוצים מהקבוצה שיש לנו”.
5 צפייה בגלריה
אלכסנדר דזיקיץ'
אלכסנדר דזיקיץ'
אלכסנדר דזיקיץ'
(איציק בלניצקי)
“בכנות, לא ראיתי את כל השחקנים שלי, הם לא ראו אותי, יש לנו שחקנים חסרים עדיין. העונה הזאת הולכת להיות שונה, יש לנו חלונות של הנבחרת ואליפות אירופה. אני עדיין לא יכול לדעת איך כולם ייראו ביחד. ברגע שנתחיל לרוץ ביחד, אני אדע יותר על הקבוצה. זה תלוי בלוח הזמנים ודברים שלא בהכרח בשליטתנו. כרגע, אנחנו מפוקסים בארגון כל הקבוצה ביחד, זה יקרה באמצע ספטמבר. בפעם הבאה שנדבר אני מקווה שיהיה לי יותר על מה לדבר אתכם”.
המאמן התייחס גם לסנטר הצעיר, גלעד לוי: “הוא שחקן שהתחיל לבנות את השם שלו בקיץ כמו נועם (דוברת) וכמו לא מעט שחקנים בנבחרת העתודה. אנחנו רוצים להתאים אותו פיזית לשחק ברמות האלה, הוא שחקן מאוד יוצא דופן במידות שלו. אני כרגע לא מצפה ממנו להרבה, כל מה שהוא ייתן אני אהיה מרוצה. הוא אחד מהשחקנים הצעירים שמשתמש במוח שלו כדי לשחק. אמרתי לו רק לעבוד קשה, בדרך שבה אנחנו מתאמנים, כולם משתלבים כל הזמן”.
5 צפייה בגלריה
איתי שגב, אייל חומסקי ואלכסנדר דזיקיץ'
איתי שגב, אייל חומסקי ואלכסנדר דזיקיץ'
איתי שגב, אייל חומסקי ואלכסנדר דזיקיץ'
(איציק בלניצקי)
“ייקח לי עוד זמן ללמוד את ירושלים. לגבי הקהל, מבחינתי זה פשוט, אני רוצה לגרום לאנרגיה של הקהל, ואז הם כבר יחזירו לנו את האנרגיה שלהם. אני מצפה מהם להיות מאחורינו גם שאנחנו מפסידים ושיבינו שאנחנו מנסים לעשות את הכי טוב שלנו.
הבעלים אייל חומסקי אמר: “כולכם מכירים אותי והבאתי כנראה מישהו יותר פרובוקטיבי ממני, את המאמן, שאני חושב שכל יום שהפועל ירושלים מקבלת מהידע, מהמקצועיות, מהשכל, מהאישיות של האדם שיושב פה לצידי, אנחנו מבורכים. גיא הראל ממשיך כיועץ שלי כדי לטפל בכל העניינים המקצועיים של הקבוצה. אני רוצה להגיד תודה רבה לכל האנשים שהביאו את ירושלים לגבהים הכי גבוהים באירופה. אני בטוח שהקהל והאוהדים שלנו הולכים לחזור ובגדול וכבר אני יכול להגיד שאנחנו באחוזים ובמספרים הרבה יותר גדולים מהעונה הקודמת. אנחנו חווינו מכה מאוד קשה בקורונה ואני חושב שכל מה שקורה השנה בהפועל ירושלים עם הקבוצה הדשה, עם הדרך החדשה, איזשהו כיוון חדש שיש בקבוצה. אנחנו חווים חזרה גדולה מאוד של הקהל ואני קורא לכל האוהדים שלנו לעשות מנוי, זה מאוד חשוב, אנחנו מבטיחים לקרב ולחזק את הקשר עם האוהדים והכי חשוב, אנחנו מבטיחים לתת את הלב והנשמה ואני באופן אישי גם הרבה מאוד כסף, כדי שהמפעל הזה ימשיך להתחרות על כל התארים האפשריים”.
5 צפייה בגלריה
אייל חומסקי
אייל חומסקי
אייל חומסקי
(איציק בלניצקי)
חומסקי המשיך: “בהפועל ירושלים הבעלים לא מתערב איזה שחקנים מביאים, בשביל זה יש אנשי מקצוע שמבינים יותר ממני. המילה האחרונה בהפועל ירושלים היא תמיד של המאמן, אין פה אף שחקן שהמאמן לא אומר שהוא רוצה, ופרקטית, יותם הלפרין וגיא הראל היו הצוות שיחד עם המאמן גיבש את הקבוצה. יותם הוא בעצם המנהל המקצועי של האגודה. ענייני כדורסל של בחירת שחקנים, של קשר עם המאמן, הוא וגיא הם האנשים שביום יום מטעמי מנהלים את הצד המקצועי. תקציב השחקנים שכמובן חלקו הוא תקציב של שחקנים שאנחנו מביאים עכשיו, חלקו הוא רזרבה שאם אנחנו נצטרך חלילה בגלל פציעות או לשנות ולהחליף, נשתמש בו. הוא תקציב בצורה מובהקת גדול יותר משנה שעברה, כך שבמובן הזה אנחנו חושבים רק קדימה, כך שמה שמעניין זה שהמאמן יהיה מרוצה”.
קפטן הקבוצה, איתי שגב דיבר גם כן: “אני אתחיל בזה שאני מאוד שמח שאני ממשיך בהפועל ירושלים לעוד עונה, זה מקום שקיבל אותי בזרועות פתוחות ואני שמח מאוד על האמון בי ושנתנו לי להיות קפטן. אני רוצה לדבר אל הקהל, אני חושב שכולם יודעים שהקהל הירושלמי הוא מאוד מיוחד, זה קהל שמגיע מכל רחבי הארץ לכל רחבי הארץ, אני רוצה להגיד מפה לקהל שכשאתם מגיעים לארנה זה מרגיש כמו אולטרס אחד גדול, לכן אני קורא לכולם לעשות מנוי. אנחנו כקבוצה נעשה הכל כדי להחזיר לכם אהבה ולגרום לכם גאווה. יש לנו סגל שחקנים וסגל אימון חדש, הרגשתי ממש מהרגע הראשון את המחויבות של השחקנים וההבנה לאן הם מגיעים. צוות האימון מביא משהו מאוד מיוחד ברמת המקצוענות, ברמת הרצינות, נבנה פה משהו מיוחד ואני מקווה שגם נביא תוצאות. אנחנו רוצים להגיע הכי רחוק שיש בכל מפעל ומאמינים שאפשר לעמוד במטרות האלה. במהלך השנה בניתי קשרים אישיים עם הרבה אנשים מהקהל, משפחות, אז אני חושב שזה משהו שבאופן אישי אני יכול לנסות להביא לשחקנים האחרים כדי להבהיר להם מה זה הפועל ירושלים, זה לא מובן מאליו וזו משימה אישית שלי. שתהיה עונה מוצלחת”.
5 צפייה בגלריה
איתי שגב
איתי שגב
איתי שגב
(איציק בלניצקי)
“אני כבר לא מעט שנים בכדורסל ואני חושב שהניסיון שלי יעזור לי, אני רוצה להביא מעצמי לתוך התפקיד הזה, אני חושב שיש הרבה מה לעשות והרבה לאן להגיע. יש לנו עד עכשיו ממה שאני מרגיש שחקנים אחד אחד, אנשים טובים וכמו שאמרתי מקצועיים ורציניים. יש לי כבר שחקנים ששיחקתי איתם בעבר כמו עוז בלייזר, אז אני חושב שהניסיון שלנו יחד יכול לעזור. לכל קבוצה יש כימיה משלה, אז כמו שהמאמן אמר אני מחכה שהסגל יוכל להתאמן במלואו ואני חושב שזה יילך למקומות טובים. אני משתדל לא להסתכל על קבוצות אחרות, אנחנו מתעסקים בעצמנו, עובדים הכי קשה שאפשר ומקווים שנביא תוצאות”.
מסע"ת פתיחת עונה הפועל ירושלים