8 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך חוגג
אוסקר גלוך חוגג
אוסקר גלוך חוגג
(איציק בלניצקי)
מכבי תל אביב המשיכה את הפתיחה המרשימה שלה לליגת העל ואמש (שני) סיימה עם 0:6 לרשת של הפועל חדרה באצטדיון בנתניה. ההדחה מול ניס נותרה מאחור והשחקנים הצהובים הצליחו לנקות את המועקה והכאב עם מחצית ראשונה שכללה בליץ לא רגיל בדרך ל-0:4 תוך 11 דקות. המחצית השנייה כבר הייתה בהילוך הרבה יותר נמוך, אך החילופים של ולאדן איביץ’ הכניסו בחזרה את הדרייב לשחקנים וכך גבי קניקובסקי ואבי ריקן סיימו עם בישול לכל אחד מהם ודור פרץ קינח עם שערו הראשון מאז הקאמבק הביתה.
התצוגה הזו באה גם בצל הסערה סביב סטיפה פריצה שכפי שנחשף ב-ONE עזב את ישראל ללא אישור המועדון בניסיון לכפות את מעברו לסטנדרד ליאז’ הבלגית. “אנחנו לא נותנים לאירוע כזה או אחר לזעזע את הקבוצה, זה המסר שיוצא מהניצחון הזה על חדרה”, אמרו במכבי ת”א. “יש מי שיתנהל במועדון מול השחקן. השאר חייבים להיות מרוכזים בקבוצה ובדרישות של המאמן”. גם ולאדן איביץ’ אמר דברים דומים לאחר המשחק ואף הדגיש כי “בשום שלב לא אמרתי לסטיפה שאני לא רוצה אותו או שהוא צריך לחפש קבוצה אחרת. אני לא יודע למה הוא טען משהו אחר”.
בחזרה למשחק בנתניה. זה היה ערב נוסף בו איביץ’ פתח עם שלושה בלמים ובהיעדר שחקני כנף, לא נראה שיש מקום כרגע לשיטה אחרת כאשר הוא השתמש באוסקר גלוך ובפארפה גויאגון כשני קשרים מרכזיים מעל דן גלזר. התוצאה הייתה כדורגל ישיר מאוד, מהיר, עם הרבה שילובי התקפה זריזים ונקיים בינם לבין ג’ורג’ה יובאנוביץ’, ערן זהבי, מאור קנדיל ואופיר דוידזאדה שתפסו את הקווים. המחשבה של איביץ’ הייתה דומה מאוד לזו שנגד בני ריינה והיא “להקריב” קלות את מימד הלחץ במרכז המגרש לטובת שילובי התקפה שיכולים לפרוץ מערכים מסוגרים.
איביץ': ״רוצים להיות יותר טובים״
אומנם הקהל בטח מצפה לראות את השילוב הזה עוד, אבל לא נגד כל קבוצה זה יעבוד באותה הצורה ויהיו משחקים בהם איביץ’ יצטרך לקבל דברים אחרים מהמרכז שלו. יחד עם זאת, הוורסאטיליות של מכבי ת”א במרכז המגרש היא ללא ספק נשק רציני שנראה אותו עוד הולך ומתפתח עם הזמן. כמובן שאת מירב תשומת הלב במשחק הזה צד אוסקר גלוך שסיים עם נתונים מצוינים: שני שערים, בישול, מסירת מפתח אחת, 80% דיוק במסירה, 58 מסירות שהוא קיבל (יותר מכל שחקן על הדשא שאינו שחקן הגנה) ו-6 מ-8 דריבלים מוצלחים.

“גלוך חייב להישאר עם כל הדמויות בחדר ההלבשה סביבו, זה יעשה לו רק טוב לקריירה”

כל הקיץ שמו של גלוך היה בכותרות בהקשרים של מעבר או עזיבה וברור שהוא וסביבתו דחפו לכך, אך במועדון הצהוב הבהירו ללא הפסקה שזה יקרה רק במחיר מסוים, גבוה במיוחד, ולצד זאת המשיכו לטעון שאין להם שום סיבה למכור אותו כי הם בונים עליו כשחקן מרכזי העונה. אומנם בהתחלה הוא לא שיחק הרבה, אבל אט אט תופס את מקומו ברוטציה של ולאדן איביץ’, כפי שהיה צפוי שיקרה.
8 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך ושחר פיבן
אוסקר גלוך ושחר פיבן
אוסקר גלוך ושחר פיבן
(איציק בלניצקי)
“אוסקר גלוך חייב להישאר במכבי ת”א. זה יהיה טוב לו ולקריירה שלו להעביר כאן עוד עונה אחת, עם השחקנים הבכירים פה, זו שנה שתעשה לו טוב גם אם לעתים לא ישחק, אבל הוא ישחק לא מעט. הוא בטוח ישתפר ויוכל לצאת בשל הרבה יותר לאירופה כאשר תגיע ההצעה הנכונה, אולי אחרי המונדיאליטו”, אמרו במכבי ת”א. “בפועל מה שקרה עד כה הקיץ זה שלא באמת הגיעה הצעה נכונה, לא עבורנו וגם אם בסביבתו חושבים אחרת, גם לא עבורו”, הוסיפו בסביבת המועדון הצהוב.
8 צפייה בגלריה
ערן זהבי. אי אפשר לעצור אותו
ערן זהבי. אי אפשר לעצור אותו
ערן זהבי. אי אפשר לעצור אותו
(איציק בלניצקי)
לצד ההתלהבות מהיכולת של גלוך, במכבי ת”א שמחו לשמור משחק נוסף על רשת נקייה וציינו לטובה את קו ההגנה שכלל את דניאל פרץ, מאור קנדיל, שחר פיבן, שרן ייני, אנריק סבוריט ואופיר דוידזאדה. ניר ביטון שפתח את המשחק הוחלף במצב של 0:4 כאמצעי זהירות אחרי שחש רגישות קלה. “אין לו כלום, הכל בסדר”, אמרו במכבי ת”א לאחר המשחק. כמובן שאחד הדברים ששימח מאוד את אנשי המועדון היה שערן זהבי סיים 90 דקות בפעם הראשונה מאז שחזר ונתן הופעה גדולה עם שער, בישול ו-4 מסירות מפתח מוצלחות מתוך 5 שניסה למסור.
8 צפייה בגלריה
ערן זהבי חוגג
ערן זהבי חוגג
ערן זהבי חוגג
(איציק בלניצקי)

במכבי ת”א החמיאו לקהל, דור פרץ: “חזרתי מוקדם ממה שחשבתי אבל אני הכי שלם להגיע שוב לבית הזה”

“עזבתי בית וידעתי שאחזור בשלב מסוים, לא ידעתי באיזה שלב, זה קרה מוקדם יותר ממה שחשבתי אבל הגעתי לבית שאני הכי שלם להגיע אליו ושמח להגיע אליו, ההחלטה הזו לקח לה זמן להתקבל כי רציתי להמשיך את החלום ושאפתי להמשיך את הדרך שלי באירופה. מצד שני מכבי ת”א מועדון אירופאי לכל דבר וככה התייחסתי להצעות שלי כאשר קיבלתי אותן”, סיפר דור פרץ אחרי שערו הראשון מאז הקאמבק (בסה”כ הופעה שלישית כמחליף). “כל אחד יכול להגיד מה שהוא חושב ובסוף אף אחד לא ישן איתי ולא מקבל איתי את ההחלטות בהתאם לנסיבות ולמפה שאני רואה מול עיני”.
8 צפייה בגלריה
דור פרץ ואבי ריקן
דור פרץ ואבי ריקן
דור פרץ ואבי ריקן
(איציק בלניצקי)
על כך שלא עלו לשלב הבתים בקונפרנס ליג אמר פרץ: “קודם כל זה מאכזב אותנו כקבוצה, רצינו מאוד להגיע לשלב הבתים, שאפנו להתמודד עם קבוצות ברמה גבוהה וזה לא יצא, אבל זה נותן לנו את הפריבילגיה להתרכז רק בליגה ואח”כ בגביע כשהוא יגיע ואין שום תירוצים”.
8 צפייה בגלריה
דור פרץ וערן זהבי
דור פרץ וערן זהבי
דור פרץ וערן זהבי
(איציק בלניצקי)
על כל הרעש וההייפ סביב גלוך הוסיף פרץ: “אני חדש פה וחדש סביב התופעה הזו שנקראת אוסקר גלוך. אין ספק שזו תופעה מיוחדת ולא רגילה בנוף הישראלי שלנו. לשמחתי הוא בקבוצה שלנו. אנחנו מטפחים אותו ונותנים לו כלים להישאר על הקרקע ומצד שני להביא את היכולות שלו ביג טיים כמו שהוא יכול”.
8 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך ואופיר דוידזאדה
אוסקר גלוך ואופיר דוידזאדה
אוסקר גלוך ואופיר דוידזאדה
(איציק בלניצקי)
במכבי ת”א התעסקו בסיום המשחק בעיקר בקהל כאשר כ-8,500 אוהדים צהובים הגיעו לאצטדיון בנתניה, וכעת גם בזכות שעת המשחק הנוחה ביום שבת (18:00) ישנה ציפייה כי ביחד עם כמות המנויים (22,500), האפשרות לעשות ריסייל למי ששומר שבת וכמובן היכולת להפשיר את שער 4 לטובת הקהל הצהוב, יהיו כ-25 אלף צופים במשחק בבלומפילד נגד עירוני קריית שמונה.
8 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב
(איציק בלניצקי)
הקהל שיגיע יהנה מהפנינג מיוחד אשר המועדון מכין. “הסיפור הוא 8,500 האוהדים שבאו לנתניה, ביום שני בערב ואחרי ההפסד הכואב מול ניס. הקהל מאמין בקבוצה ואנחנו רוצים להחזיר לו”, אמרו במועדון.