2 צפייה בגלריה
אנקי שפיצר ואילנה רומנו
אנקי שפיצר ואילנה רומנו
אנקי שפיצר ואילנה רומנו
(עמית שיסל, באדיבות הוועד האולימפי בישראל)
מו"מ מואץ מתנהל בין ממשלת גרמניה לגורמים ישראלים בכירים, על מנת להגדיל את סכום הפיצויים למשפחות י”א החללים בטבח במשחקים האולימפיים מינכן 1972. הגרמנים מוכנים להגדיל את סכום הפיצויים שעמד עד כה על 5.5 מיליון דולר בלבד אותו דחו רוב המשפחות ולא היו מוכנות לקבלו. הערב (שלישי) משפחות החללים התכנסו על מנת לדון בהצעה החדשה של הגרמנים, שעומדת על כ-30 מיליון אירו, כשכעת מסתמן כי המשפחות יקבלו החלטה בקרוב, כשהן נוטות לקבל את ההצעה.
דרישת המשפחות הייתה פיצוי של כ-23 מיליון דולר לפחות. שגריר ישראל בגרמניה, רון פרושאור, אף נפגש עם שר האוצר הגרמני. כל הצמרת הגרמנית בעניינים ונעשו מאמצים סביב השעון להגיע להבנות. הדבר חייב להיחתך ביממה הקרובה.
ממשלת גרמניה עורכת בשבוע הבא במינכן טקס זיכרון במלאת 50 שנה לטבח, בו אמורות להשתתף משפחות הנרצחים, נשיא המדינה יצחק הרצוג, ובכירים ישראלים נוספים. לאחר שהמשפחות דחו את ההצעה הגרמנית והודיעו כי לא ייטלו חלק בטקס, גם הוועד האולימפי הודיע כי יחרים את הטקס, אך לאור ההתפתחויות האחרונות, הוועד האולימפי כבר עובד על הטיסה של המשפחות וכל הגורמים השונים בוועד האולימפי לטקס בגרמניה.
2 צפייה בגלריה
אילנה רומנו
אילנה רומנו
אילנה רומנו
(איציק בלניצקי)
אילנה, אלמנתו של יוסף רומנו, אמרה בזמנו ל-ONE: “זו הצעה מעליבה שלא מקובלת עלינו, כי היא אפילו לא על פי סטנדרט הפיצוי הגרמני. הגרמנים פישלו לאורך כל הדרך. זו נוכלות והם שיקרו לאורך כל הדרך. את גרמניה לא עניין כלום, עניין אותה רק איך לצאת נקייה מרצח של 11 ישראלים. שייקחו אחריות עכשיו".
נשיא גרמניה, פרנק וולטר שטיינמאייר אף רצה בשבוע שעבר להגיע לישראל כדי להיפגש עם המשפחות, כפי שפרסמנו לראשונה ב-ONE, אך בגלל שבגרמניה עצמה לא הצליחו להגיע להסכמות לגבי גובה הפיצוי הנשיא הגרמני דחה את ההגעה.
כעת, בגרמניה הבינו שהם חייבים להגדיל את סכום הפיצויים למשפחות כדי לסיים את המשבר הזה, כאשר המטרה היא שהמשפחות והגורמים הישראלים הבכירים יגיעו להשתתף בטקס בתחילת השבוע הבא.