9 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ירושלים חוגגים
שחקני הפועל ירושלים חוגגים
שחקני הפועל ירושלים חוגגים
(אורן בן חקון)
המחזור השישי של ליגת ווינר סל נמשך הערב (שבת) כאשר הפועל ירושלים ניצחה 70:89 את הפועל גליל עליון. המארחת שנמצאת במומנטום נהדר וניצחה בארבעת המשחקים האחרונים בכל המסגרות, רשמה את ניצחונה החמישי ברציפות מול החבורה של ברק פלג, שלמרות שני ניצחונות בשני המשחקים האחרונים חזרה להפסיד עקב יכולת הגנתית חלשה מאוד.
כבר במחצית הראשונה היה ברור מאוד לאן ההתמודדות הולכת. מארקס מייריס וזאק הנקינס הובילו את המארחת לריצת 0:9 בפתיחת הרבע הראשון, כאשר ג’יילן הדסון בצד השני היה היחיד ששמר על הצפוניים בתמונה הערב.
למרות שהרבע הראשון נגמר ביתרון דחוק לטובת החבורה של אלכנסדר דז'יקיץ', המארחת לא הצליחה להגדיל את היתרון גם במהלך הרבע השני, בו נכנסו ליוואי רנדולף וספידי סמית’ לתמונה. על אף היכולת הנהדרת של השניים האחרונים, נמרוד לוי ואיתי מושקוביץ’ עזרו לחניכיו של ברק פלג להישאר בתמונה ולחדרי ההלבשה שני הצדדים ירדו כשלוח התוצאות מראה 39:45 לירושלמים.
הפועל ירושלים גברה 70:89 על גליל עליון
אל המחצית השנייה החבורה מהבירה עלתה כמו שמצפה ממנה המאמן הסרבי, ופשוט החלה לטרוף את הפרקט ועם ארבע נקודות רצופות של איתי שגב ועוד שלשה מדויקת של ספידי סמית’, היא יצאה לריצה מטורפת של 2:16 שקבעה יתרון של אדיר של 21 נקודות שתי דקות לסיום הרבע השלישי. מהבור העמוק שחפרה לה ירושלים החבורה של ברק פלג כבר לא הצליחה להתאושש. ברבע הרביעי ספידי סמית שסיים עם דאבל-דאבל (19 נק’ ו-12 אס’) וליוואי רנדולף שסיים עם 16 נק’ לא נתנו לצפוניים לחזור, ובסיום 70:89 אדיר לחבורה הירושלמית של אורי אלון.
מבחינת המשך הדרך, האדומים מהבירה יצאו להיכל מנורה כדי לפגוש את מוליכת הטבלה, מכבי תל אביב, בקלאסיקו של הכדורסל הישראלי. מנגד, החבורה של ברק פלג תנסה לחזור למסלול הניצחונות מול במברג הגרמנית המסגרת היורופקאפ.
9 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ירושלים חוגגים
שחקני הפועל ירושלים חוגגים
שחקני הפועל ירושלים חוגגים
(אורן בן חקון)
מאמן המנצחת, אלכסנדר דז'יקיץ', אמר לאחר המשחק: “הקבוצה חזרה כמה פעמים במשחק, אבל בסוף ניצחנו וזה מה שהכי חשוב. היו לנו רגעים טובים, והיו רגעים שאנחנו באמת צריכים לדבר עליהם”.
על המשחק של ספידי סמית’: "הוא שיחק טוב. במהלך העונה עושים כמה החלטות, אבל הוא היה צריך משחק כזה ונראה מה יהיה בעתיד. זה לא רק הוא, היו עוד כמה שחקנים שלנו שהיו להם משחק טוב. כקבוצה אנחנו מדברים הרבה, והיום זה היה בסדר. נראה. אני מקווה שזה לא ככה רק משחק אחד. ניצחון חמישי זה בסדר, אבל יש לנו לו"ז קשה עכשיו.
“מה לא אהבתי במשחק? יש לנו רגעים בהם אנחנו סופר מרוכזים, ברמה גבוהה, אנרגיה טובה ומשחקים ביחד. היו רגעים כאלה היום, ואז מסיבות לא מבינות דברים קורים מהר מדי. אני לא חושב שזאת עייפות. אם יש משהו שאני נחוש זה לראות שיפור, להגיע לרמה מסוימת בריכוז זה חשוב, אבל להישאר בה זה יותר קשה, זה לא הדבר הכי קל, אבל זה מה שדרוש מאיתנו ואנחנו מצפים”.
על המשחק הבא בליגה מול מכבי תל אביב: "זה לא חיסרון שיש לנו הפסקה של שבוע. יש להם סגל מאוד רחב והם יכולים לתת הופעה טובה מולנו אחרי שלושה משחקים. יש שחקנים שלא מקבלים הרבה דקות ובקבוצות אחרות הם היו פותחים".
9 צפייה בגלריה
גלעד לוי מטביע
גלעד לוי מטביע
גלעד לוי מטביע
(אורן בן חקון)
חמישיית הפועל ירושלים: ליוואי רנדולף, ספידי סמית’, מארקס מייריס, זאק הנקינס, אור קורנליוס.
חמישיית הפועל גליל עליון: דיישון בוקר, ג'יילן הדסון, נמרוד לוי, עבדול-מאליק אבו, איתי מושקוביץ'.

רבע ראשון: הפועל ירושלים – גליל עליון 16:23

החבורה של אלכסנדר דז’יקיץ’ פתחה את המשחק עם ארבע נקודות מהירות של זאק הנקינס ומארקס מייריס, אך נמרוד לוי עם שלשה מדויקת משלו צימק עבור האורחת. למרות שהפער ירד לנקודה, הירושלמים ניצלו החולשה בהגנה של הצפוניים ויצאו לריצת 0-8 ששלחה את ברק פלג לרוץ ולבקש פסק זמן כשלוח התוצאות מראה 3:12 לאורחת 6:50 לסיום הרבע.
9 צפייה בגלריה
עבדול-מאליק אבו וזאק הנקינס במאבק
עבדול-מאליק אבו וזאק הנקינס במאבק
עבדול-מאליק אבו וזאק הנקינס במאבק
(אורן בן חקון)
למרות היתרון המבטיח, הירולשמים לא השכילו להגדיל את הבור של האורחת ונתנו לה לחזור לתמונה עם שני שלשות רצופות של איתי מושקוביץ' והראל רינסקי, שצימקו את הפער לשלוש נקודות בלבד שלוש דקות לסיום הרבע. מארקס מייריס הרגיע את דז’יקיץ’ עם שתיים משלו שהחזירו את פער שמונה הנקודות למארחת, וזאק הנקינס המשיך לספק את הסחורה עם גויאבה מדויקת משלו. איבודי כדור הדדיים בדקה האחרונה הובילו את הכדור האחרון לידיים של ג’יילן הדסון, שקבר שלשה חשובה על הבאזר כדי לצמק את הפער לשבע נקודות ובסיום הרבע, 16:23 להפועל ירושלים.
9 צפייה בגלריה
אלכסנדר דז''יקיץ''
אלכסנדר דז''יקיץ''
אלכסנדר דז''יקיץ''
(אורן בן חקון)

רבע שני: הפועל ירושלים – גליל עליון 39:45

לרבע השני החבורה באדום חזרה מרוכזת יותר מאשר פתחה את המשחק ועם ארבע נקודות מהירות צימקה את הפער לשלוש נקודות בלבד. קאדין קרינגטון קלע את השתיים הראשונות שלו הערב, אך ברייס וושינגטון צימק לשלוש נקודות שוב למרות הצ’אלנג’ שהפעיל זד’קיץ’ כשהשעון מראה 7:55 לסיום הרבע. למרות שהבליץ עצר, ספידי סמית’ קבר שלשה שהגדילה את הפער לשש אך, הראל רינסקי המשיך להמם את הקהל בירושלים עם שלשה נוספת שהורידה את היתרון של המארחת לשלוש נקודות בלבד ארבע דקות מפתיחת הרבע.למרות שג’יילן הדסון התחיל לקחת את המשחק עליו, ספידי סמית’ הראה לכולם את מה הוא מסוגל לעשות והמשיך לטווח מחוץ לקשת עם שתי שלוש רצופות.
9 צפייה בגלריה
זאק הנקינס מטביע
זאק הנקינס מטביע
זאק הנקינס מטביע
(אורן בן חקון)
למרות המטווח של סמית’, ג’יילן הדסון פשוט עשה ככל העולה על רוחו ועם שתיים משלו ואסיסט גדול למושקוביץ’ הצפוניים הפכו את הקערה ועלו ליתרון ראשון שלוש דקות לסיום הרבע, ספידי סמית המשיך להיות המוציא לפעול העיקרי של המארחת עם סל מחצי מרחק שהעלה את ירושלים ל-34:36 ואת מאזנו ל-10 נקודות כשהשעון מראה 2:10 לסיום הרבע.
נמרוד לוי עם שתיים קלות מתחת לסל שצימקו את הפער לפוזישן אחד, אך שלשה עם הלוח של קורנליוס ואיבודי כדור שטותיים של האורחת גרמו לפער לגדול בחזרה. לארח פסק הזמן של ברק פלג, מהלך קבוצתי נהדר של ירושלים הסתיים עם שלשה אדירה של רנדולף שהגדילה את הפער לתשע, אך מושקוביץ’ דייק בשלשה משלו שהורידה את הקבוצות לחדרי ההלבשה כשלוח התוצאות מראה 39:45 להפועל ירושלים.
9 צפייה בגלריה
נועם דוברת זורק
נועם דוברת זורק
נועם דוברת זורק
(אורן בן חקון)

רבע שלישי: הפועל ירושלים – גליל עליון 53:69

המחצית השנייה נפתחה באותו הקצב בו התחילה הראשונה, כשהפועל ירושלים פתחה חזק עם ארבע נקודות מהירות של הנקינס ומייריס כדי להעלות את היתרון לשמונה נקודות לזכות המארחת שלוש דקות מפתיחת הרבע. ברייס וושניגטון צימק ל-43:49, אך הפאוור פורוורד איבד ברשלנות את הכדור במהלך הבא וליוואי רנדולף ניצל זאת מצוינת כדי לקבור שלשה שהעלתה את המארחת ליתרון תשע.
9 צפייה בגלריה
רון כהן מול נועם דוברת
רון כהן מול נועם דוברת
רון כהן מול נועם דוברת
(אורן בן חקון)
ליוואי רנדולף המשיך לצלוף מחוץ לקשת ורשם את השלשה השלישית שלו הערב תוך שהוא מעלה את מאזנו ל-11 נקודות, ואת היתרון של הירושלמים ל-12 נקודת, יתרון שיא של המארחת הערב. משם, החבורה בלבן לא עצרה, ועם ארבע נקודות רצופות של איתי שגב ועוד 3 של ספידי סמית’ היא יצאה לריצה מטורפת של 2:16 שקבעה יתרון של אדיר של 21 נקודות 2:00 לסיום הרבע. הראל רינסקי ונמרוד לוי ניצלו שני פוזישנים טובים כדי להוריד את הפער ל-51:66, אך ליוואי רנדלוף עם שתיים מהקו הרגיע את דז’יקיץ’ הנסער על הקווים ובסיום, 53:69 להפועל ירושלים.

רבע רביעי: הפועל ירושלים – גליל עליון 70:89

ברייס וושניגטון והראל רינסקי צימקו את הפער ל-14 נקודות עבור הצפוניים, אך ספידי ורנדולף פשוט היו מעל כולם הערב, והאחרון החזיר את הפער ל-19 נקודות כשהשעון מראה 5:55 לסיום המשחק. האורחת אמנם ניסתה לנגוס בפער ככל שהזמן חלף, אך החבורה של אלכסנדר דז’יקיץ’ שמרה על מרווח ביטחון.
9 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ירושלים
אוהדי הפועל ירושלים
אוהדי הפועל ירושלים
(אורן בן חקון)
שלוש זריקות מדויקות מהקו של אור קורנליוס החזירו את הלבנים מהבירה ל-64:82. למרות שג’יילן הדסון וברייס וושינגטון ניסו למזער נזקים, ליוואי רנדולף החזיר את הפער ל-20 נקודות, ומהר מאוד התברר לכולם בעיר הבירה ששום דבר לא ייקח לירושלמים את הניצחון הערב, ובסיום 70:89 גדול להפועל ירושלים.