4 צפייה בגלריה
ספסל הפועל באר שבע חוגגים
ספסל הפועל באר שבע חוגגים
ספסל הפועל באר שבע חוגגים
(לילך וויס-רוזנברג)
המחזור השביעי של ליגת ווינר סל שנמשך הערב (שני) סיפק לנו מפגש פיקנטי ביותר, כשהפועל באר שבע שחיפשה לברוח מתחתית הטבלה גברה 70:79 על הפועל אילת, שחזרה למסלול ההפסדים ורשמה הפסד ביתי שני ברציפות בדרבי של הדרום.
כבר בפתיחת הרבע הראשון ניתן היה להבין בבירור לאן הולך המשחק. חואקין שוכמן פתח את המשחק עם 10 נקודות אישיות תוך פחות משמונה דקות והעלה את האדומים מבירת הנגב ליתרון דו ספרתי מהר ממה שציפו גם ליאור ליובין וגם חניכיו ההמומים אריאל בית הלחמי. לאחר הפתיחה הסוערת, בסיום הרבע הראשון האורחת ירדה לנוח עם יתרון מבטיח של 10 נקודות.
ברבע השני זה כבר היה סיפור אחר. ג’ארד טרל ועמנואל לקומט הובילו את אילת לריצת 16-2 וכבר הצליחו להשוות את התוצאה, אך עבירה טכנית שנשרקה לחובתו של בית הלחמי החזירה לחניכיו של ליאור ליובין את היתרון לקראת הירידה להפסקת המחצית, שהסתיימה בתוצאה 33:37 לזכות הפועל ב”ש.
עם פתיחת הרבע השלישי המגמה שאפיינה את המשחק המשיכה, כשהפועל באר שבע פותחת חזק עם נקודות מהירות של גרג וויטינגטון וחואקין שוכמן, אך עמנואל לקומט בערב פשוט ענק דאג להשאיר את המארחת בחיים. למרות היתרון המוחלט של הפועל באר שבע חניכיו של בית הלחמי לא ויתרו ויצאו לריצת 0:7 עם סיום הרבע השלישי, שהסתיים ביתרון זעום של שלוש נקודות לזכות הפועל באר שבע.
ברבע הרביעי האילתים ניסו לחזור למשחק בהובלתו של נועם אביבי, אך בן מור וחואקין לקחו את המושכות והחזירו את היתרון המבטיח להפועל באר שבע. לקראת סיום ההתמודדות המארחת הצליחה לצמק במעט, אך עבירה מכוערת של אריק גריפין שגם הורחק הבטיחה סיום עגום לאילת המובסת, כאשר באר שבע מצידה מחברת ניצחן שני ברציפות.
במחזור הבא, החבורה של ליאור ליובין תחזור לביתה למפגש רותח מול מכבי תל אביב שתחפש ניצחון לאחר ההפסד להפועל ירושלים. מנגד, הפועל אילת שחייבת לברוח מהתחתית תנסה לחזור למסלול ניצחון בקרב תחתית לוהט מול מחזיקת הגביע, בני הרצליה.

רבע ראשון: 20:10 להפועל באר שבע

החבורה מבירת הנגב ניצלה שני איבודים רצופים של המארחת בתוך פחות מ-30 שניות מפתיחת המשחק כדי לעלות ל-0:4 מהיר. מנגד, נתנאל ארצי היה הראשון לעלות על הלוח מצידה של אילת עם זריקה מוצלחת מחצי מרחק. באר שבע לא עצרה, כאשר חואקין שוכמן עם שלשה מוצלחת העלה את האורחת ליתרון 7 ואת אריאל בית הלחמי לבקש פסק זמן 3:10 דקות מפתיחת הרבע.
למרות העצירה של המארחת, חואקין שוכמן פתח מבערים והוסיף למאזנו עוד חמש נקודות רצופות. אחד הרבעים הטובים בקריירה של שוכמן נמשך, ולמרות קולות של קאמבק מצד אילת, שלשה נוספת של הפורוורד של באר שבע החזיר את הפער הדו ספרתי לצד של ליאור ליובין עם סיום הרבע הראשון.
4 צפייה בגלריה
חואקין שוכמן עולה לזריקה
חואקין שוכמן עולה לזריקה
חואקין שוכמן עולה לזריקה
(לילך וויס-רוזנברג)

רבע שני: 37:33 להפועל באר שבע

קאליל אחמד התחיל את הערב שלו עם שתי נקודות ראשונות בפתיחת הרבע, כאשר גרג וויטינגטון הוסיף עוד שתיים קלות כדי להגדיל את הפער ל-12 נקודות דקה מפתיחת הרבע. מנגד, ג’ארד טרל קלע את השלשה הראשונה של המארחת הערב, כאשר שלשה נוספת של נתנאל ארצי עזרה לאילתים צימקו ל-26:18. האילתים התעוררו בענק ובהובלתם של אותו ג’ראד טארל ועמנואל לקומט לריצת 16-2 וכבר הצליחו להשוות את התוצאה, אך עבירה טכנית שנשרקה לזכותו של בית הלחמי החזירה את האורחת ליתרון ארבע דקות לסיום הרבע.
די ג’יי פאנדרברק צימק לשתיים בלבד עם הנקודות הראשונות שלו הערב, אך קאליל אחמד הגדיל את היתרון של באר שבע לשש נקודות עם ארבע מהירות מהצד שלו. אריק גריפין למרבה ההפתעה, התעורר רק פחות מדקה לסיום המחצית הראשונה עם שלשה מוצלחת שהעלו אותו על הלוח לראשונה הערב. אותה שלשה, צימקה את הפער לשלוש נקודות בלבד לזכות באר שבע כשהשעון 20 שניות לסיום הרבע השני, אך עבירה על קאליל אחמד מחוץ לקשת זיכתה את האורחת בשלוש זריקות מהקו. הגארד האמריקאי דייק רק בזריקה אחת והמחצית הסתיימה עם פער קטן לזכות האורחת.
4 צפייה בגלריה
אריק גריפין
אריק גריפין
אריק גריפין
(איציק בלניצקי)

רבע שלישי: 49:52 להפועל באר שבע

המחצית השנייה נפתח בדיוק באותו האופן בו נפתחה המחצית הראשונה, כשהחבורה של ליאור ליובין קולעת ארבע נק’ רצופות שהעלו את האורחת לפער שבע. מנגד, עמנואל לקומט המשיך את הערב הנהדר שלו עם שתיים רצופות ואסיסט נהדר לאריק גריפין שצימקו שוב לחמש נק’ בלבד, אך שרשרת איבודי כדור של אילת הובילה לשתיים קלות של באר שבע. האורחת המשיכה להגדיל את היתרון עם סל אדיר של גרג וויטינגטון מתחת לצבע ועוד לייאפ מוצלח של נטע סגל, שהעלו את באר שבע ל-39:50 ארבע דקות לסיום הרבע.
למרות הנפילה הזמנית, חניכיו של בית הלחמי לא ויתרו ויצאו לריצת 0:7 ושלחו את ליאור ליובין למזכירות כדי לבקש פסק זמן, כשהשעון מראה 2:30 לסיום הרבע. דייויד אפיאני לו ויתר והחזיר את יתרון חמש הנקודות לצד האדום. למרות התנודות המהירות, המשחק נשאר צמוד ובסיום הרבע המארחת הצליחה לצמק את הפער לשלוש נקודות בלבד.
4 צפייה בגלריה
ליאור ליובין
ליאור ליובין
ליאור ליובין
(ראובן שוורץ)

רבע רביעי: 70:79 להפועל באר שבע

המגמה שמאפיינת את שאר הרבעים חזרה על עצמה גם בפתיחת הרבע הרביעי, כאשר הפועל באר שבע פותחת נהדר ומגדילה את הפער לשבע נקודות. בהמשך, בן מור הוסיף שתיים רצופות כדי להגדיל את היתרון לעשר נקודות חמש דקות לסיום הרבע, אך לקומט הלוהט השאיר את אילת בתמונה. בהמשך בן מור כבר לקח את העניינים עליו, ושלוש דקות לסיום הרבע העלה את באר שבע ליתרון של 12 נקודות.
קאליל אחמד דאג להשאיר את הפער הדו ספרתי פחות משתי דקות לסיום המשחק, ולמרות שהחבורה של בית הלחמי ניסתה לחזור למשחק חואקין שוכמן הוסיף שתיים מדויקות מהקו כדי להשאיר את החבורה באדום רגועה לקראת סיום המשחק. עבירה בלתי ספורטיבית של אריק גריפין המתוסכל הגדילה עוד את היתרון של אורחת. עד הסיום האורחת הצליחה לשמור על מרווח ביטחון מהפועל אילת ובסיום החבורה של ליאור ליובין רשמה ניצחון חוץ שני ברציפות.
בירת הנגב: ב"ש מנצחת 70:79 את הפועל אילת
חמישיית הפועל אילת: די ג'יי פאנדרברק, עמית גרשון, עמנואל לקומט, אריק גריפין, נתנאל ארצי.
חמישיית הפועל באר שבע: גרג וויטינגטון, דייויד אפיאני, חואקין שוכמן, נטע סגל, בן מור.