9 צפייה בגלריה
לורנזו בראון
לורנזו בראון
לורנזו בראון
(ראובן שוורץ)
המחזור השמיני של ליגת ווינר סל הגיע הערב (שני) לסיומו כאשר מכבי ת”א קטעה רצף של שלושה הפסדים עם ניצחון קליל על הפועל באר שבע/דימונה בקונכייה, כשעל הדרך היא קטעה לה רצף של ארבעה ניצחונות רצופים. במקביל, שאק ביוקנן וטיילר ביי הובילו את עירוני נס ציונה לניצחון 90:94 על גלבוע גליל בגן נר בתום משחק צמוד.

הפועל באר שבע – מכבי תל אביב 91:58

אמנם המארחת ניצחה בשני משחקיה האחרונים את יריבתה והיא גם הייתה ברצף של ארבעה ניצחונות רצופים, אבל החל משריקת הפתיחה זה לא היה נראה כוחות. מכבי ת”א הביסה את הפועל באר שבע/דימונה, חזרה למסלול הניצחונות והבטיחה את מקומה ברבע גמר הגביע.
החבורה של עודד קטש אמנם קיבלה חדשות רעות מכיוונו של אלכס פוית’רס, אבל למזלה הישראלים שלה היום הגיעו במלוא כוחם למשחק, כאשר יפתח זיו קבע שיא עונתי של 19 נקודות ולמעט גיא פניני, כל אחד קלע סל אחד לפחות במשחק. בצד השני, רק גרג ווינינגטון הופיע ולא הצליח לבדו להחזיק את החבורה של ליאור ליובין מעל המים.
קלעו להפועל ב”ש/דימונה: גרג ווינינגטון ובר מור (10 ריבאונדים) 14 נקודות כל אחד, רועי פריצקי 9 נק’, דייויד אפיאני 8 נק’, חואקין שוכמן 6 נק’, איגור קולשוב 5 נק’, קאליל אחמד 2 נק’.
קלעו למכבי תל אביב: יפתח זיו 19 נק’, ג’ון דיברתולומיאו 12 נק’, ג’וש ניבו 11 נק’, לורנזו בראון, רפי מנקו וג’יילן אדאמס 10 נק’ כ”א, ג’ייק כהן 6 נק’, ג’רל מרטין 5 נק’, רומן סורקין ובונזי קולסון 4 נק’ כ”א.
9 צפייה בגלריה
אלכס פוית'רס. לא צפוי לחזור העונה
אלכס פוית'רס. לא צפוי לחזור העונה
אלכס פוית'רס. לא צפוי לחזור העונה
(ראובן שוורץ)

רבע ראשון: 12:19 למכבי תל אביב

חמישייה הפועל ב”ש/דימונה: נטע סגל, דייויד אפיאני, חואקין שוכמן, בן מור, גרג וויטינגטון.
חמישייה מכבי תל אביב: לורנזו בראון, ג’יילן אדאמס, רפי מנקו, ג’רל מרטין, רומן סורקין.
שתי הקבוצות התקשו לקלוע בדקות הראשונות, כאשר רומן סורקין הוא האיש אליו הלכה מכבי תל אביב כדי לקלוע את שני הסלים הראשונים שלה. גם בצד השני רק שחקן אחד הצליח להניכס את הכדור לטבעת וזהו גרג וויטינגטון בדרך ל-4:4 כעבור חמש דקות. איגור קולשוב קלע את השלשה הראשונה במשחק לזכות המארחת, אבל רפי מנקו דאג להשאיר את היתרון בצד הכחול. ג’רל מרטין קלע את השלשה הראשונה של האורחת. בונזי קולסון עלה מהספסל ועם סל קשה במיוחד קבע יתרון 12:15 שתי דקות לסוף הרבע. יפתח זיו עם סל מחצי מרחק וג’וש ניבו עם נקודות מהקו המשיכו את הריצה הכחולה בדרך ליתרון 12:19 בסיום הרבע הראשון.
9 צפייה בגלריה
עודד קטש וליאור ליובין
עודד קטש וליאור ליובין
עודד קטש וליאור ליובין
(ראובן שוורץ)
9 צפייה בגלריה
ג'יילן אדאמס במאבק
ג'יילן אדאמס במאבק
ג'יילן אדאמס במאבק
(ראובן שוורץ)

רבע שני: 27:36 למכבי תל אביב

ג’ון דיברתולומיאו פתח את הרבע עם שלשה, אבל רועי פריצקי ענה לו בצד השני ועצר את הריצה של התל אביבים. ג’וש ניבו עם סל ועבירה החזיר את הצהובים ליתרון 9, 15:24, ושלח את ליאור ליובין לקחת פסק זמן שתיים וחצי דקות מתחילת הרבע. חואקין שוכמן חזר לשחק עם שלשה, אבל לורנזו בראון הרגיע והותיר את ההפרש על תשע נקודות. שתי שלשות של ג’ייק כהן ויפתח זיו קבעו יתרון 18:33 ואילצו את ליובין לקחת פסק זמן נוסף. בן מור הצליח לקלוע סל קשה מאוד בתוך הצבע. מכבי לא הצליחה לקלוע למעלה משלוש דקות, אבל הדרומיים גם כן התקשו וג’יילן אדאמס שבר את הבצורת עם שלשה מהפינה. פריצקי עם חמש רצופות צמצם חזרה את ההפרש לתשע נקודות שבעצם קבעו את תוצאת המחצית, 27:36 למכבי ת”א.
9 צפייה בגלריה
יפתח זיו
יפתח זיו
יפתח זיו
(ראובן שוורץ)
9 צפייה בגלריה
לורנזו בראון מול דייויד אפיאנג'י
לורנזו בראון מול דייויד אפיאנג'י
לורנזו בראון מול דייויד אפיאנג'י
(ראובן שוורץ)

רבע שלישי: 46:59 למכבי תל אביב

מגמת החזרה מהפסקה עם שלשה כחולה של שחקן ישראלי המשיכה עם רפי מנקו, כאשר גם הפעם ב”ש/דימונה הגיבה עם שלשה של דייויד אפיאני. שוכמן, שקלע את שלשת התגובה ברבע השני, הוסיף שלשה נוספת וזה רק 35:41 למכבי ת”א. בראון, ניבו ומנקו החזירו את ההפרש לדו ספרתי, 37:48 ארבע וחצי דקות לסיום הרבע. הפורוורד הישראלי היה הראשון שהגיע לדאבל פיגרס בשתי הקבוצות עם שלשה, ששלחה את ליובין לפסק זמן שלישי שלו. ניבו העלה את היתרון ל-15, אבל בן מור עם דאנק נהדר הצליח לצמצם ל-42:55. דיברתולומיאו ויפתח זיו בצד אחד וקאליל אחמד ו-ווינינגטון בצד השני עם נקודות קבעו 46:59 כחול בירידה להפסקה.
9 צפייה בגלריה
ג'וש ניבו מטביע
ג'וש ניבו מטביע
ג'וש ניבו מטביע
(ראובן שוורץ)
9 צפייה בגלריה
לורנזו בראון
לורנזו בראון
לורנזו בראון
(ראובן שוורץ)

רבע רביעי: 58:91 למכבי תל אביב

הפעם השלשה הכחולה הייתה מהעונשין של לורנזו בראון, שסחט עבירה לשלוש וקלע את כל הזריקות. דיברתולומיאו העלה את ההפרש ל-19 עם חמש נקודות רצופות וזה 48:67 שלוש דקות מתחילת הרבע. ההפרש עלה ל-22 עם שלשה של זיו, אבל קולושוב, וויטינגטון ופריצקי הצליחו לצמצם במעט ל-54:72. דיברתולומיאו קבע הפרש שיא של 23 ושלח את ליובין לעוד פסק זמן ארבע דקות לסיום. הישראלים של מכבי ת”א המשיכו לעשות ככל העולה על רוחם מול היריבה המיואשת וזה נגמר ב-58:91 למכבי ת”א, שהבטיחה את מקומה ברבע גמר גביע המדינה.
9 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב מודים לקהל
שחקני מכבי תל אביב מודים לקהל
שחקני מכבי תל אביב מודים לקהל
(ראובן שוורץ)

גלבוע/גליל – עירוני נס ציונה 94:90

המארחת הגיעה למשחק ברצף של שלושה הפסדים וכשהיא ניצחה רק פעם אחת מאז מחזור הפתיחה, וזה לא השתנה גם מול הקבוצה הלוהטת מהמרכז. למרות משחק גדול של פייטון וויליס מחוץ לקשת והבכורה העונתית של לונדון פראנטס, השילוש הקדוש העונה של נס ציונה – טיילר ביי, שאק ביוקנן ודי ג’יי קופר – הוביל את אלעד חסין לניצחון נוסף וקירב אותו לחבורת הצמרת, שם נמצאות הפועל ירושלים, הפועל תל אביב ומכבי ת”א.
קלעו לגלבוע/גליל: פייטון וויליס (9/15 לשלוש) 28 נקודות, לונדון פראנטס (11 אסיסטים) 14 נק’, ג’סטין גורהם (11 ריבאונדים) ועמית זיס (שלוש חטיפות) 13 נק’ כל אחד, צ’אד בראון 12 נק’, דניאל גואטה 6 נק’, צוף בן משה 3 נק’, מירון רוינה 1.
קלעו לנס ציונה: טיילר ביי (13/18 מהשדה, שבעה ריבאונדים) ושאק ביוקנן (13/20 מהשדה) 30 נק’, ג’רום מיינסי 12 נק’, די ג’יי קופר (15 אסיסטים, חמישה איבודים) 8 נק’, גולן גוט 6 נק’, סי ג’יי וויליאמס 5 נק’, תומר לוינסון 2 נק’, עמית אהרוני 1.
זה לא מפתיע שדי ג’יי קופר פתח את המשחק כמו שרק הוא יודע – לחלק אסיסטים לכל דורש. שבעה היו לו בחמש הדקות הראשונות של המשחק בדרך ליתרון 9:17 לעירוני נס ציונה. שאק ביוקנן, טיילר ביי וג’רום מיינסי היו הקלעים היחידים של האורחת עד תשע וחצי דקות לסיום הרבע, כאשר צ’אד בראון השאיר את החבורה מהגלבוע במשחק יחד עם נקודות של ג’סטין גורהם. והרבע הראשון נגמר ב-18:25 לקבוצה בכתום.
לונדון פראנטס פתח טוב את הרבע השני עם שתי זריקות עונשין ואסיסט לפייטון וויליס, שקלע שתי שלשות רצופות וזה רק 27:26. טיילר ביי המשיך להיות הגו טו גאי של נס ציונה וקופר מסר לו את האסיסט העשירי שלו במשחק בדרך ליתרון 28:32. ביוקנן כבר החזיר את היתרון לאיזור השיא שלו במשחק, 30:38, אבל וויליס עם שלשה שלישית ברבע ביחד עם נקודות של צוף בן משה ועמית זיס השוו את התוצאה. השליטה של טיילר ביי המשיכה והוא הוריד את קבוצתו בהפסקה ביתרון 38:44. קופר עם 11 אסיסטים ב-17 דקות.
שוב פראטנס ו-וויליס פתחו טוב את הרבע עם שמונה נקודות משותפות ואלעד חסין הזעיק פסק זמן, כאשר הגלבוע עלו ליתרון 44:46 אחרי דקה ורבע. מופע השלשות של הגליל נמשך עם פראנטס וזיס, אבל ביי עם הטבעה הרגיע את הרוחות. בראון וגורהם העלו את היתרון לארבע, 53:57 חמש דקות לסיום הרבע השלישי. זיס קלע ארבע רצופות משלו אחרי שהאורחת השוותה, אבל ביוקנן וקופר ביצעו מהפך בשניות הסיום וזה 64:67 לאורחים בסיום הרבע השלישי.
גם הפעם הרבע נפתח עם שתי שלשות של וויליס, שקבעו 68:71 לגליל אחרי שתי דקות. המופע של השחקן נמשך עם עוד שלוש שלשות, שאיזנו את ההתקפה בראשותם של ביי וביוקנן עד לסיום הרבע הרביעי, אבל חמש נקודות של הראשון החזירו את הכתומים ליתרון 83:87 דקה וחצי לסיום. מתפרצת קטלנית של קופר הסתיימה בדאנק של ביוקנן, שהשתווה למאזן הנקודות של ביי עם 30 נקודות, קבע 86:91 24 שניות לסיום, אבל שלשת בזק של גורהם צימקה לשתיים בלבד. משם המשחק הלך לקו כאשר כל קבוצה מבצעת עבירות כדי להתחמק משלשה, וויליס החטיא שתי שלשות בסיום ונס ציונה רשמה ניצחון 90:94, שקירב אותה משמעותית לצמרת הטבלה.