5 צפייה בגלריה
מוריס קמפ
מוריס קמפ
מוריס קמפ
(איציק בלניצקי)
ליגת ווינר סל ממשיכה הערב (שני) עם שני משחקים, כשבמוקד בני הרצליה רשמה ניצחון דרמטי 92:96 על עירוני נס ציונה לאחר הארכה, והתקרבה משמעותית להבטחת הכרטיס לפלייאוף העליון. בנוסף הפועל גליל עליון הלוהטת ביצעה קאמבק מדהים ברבע האחרון מול עירוני קריית אתא והצליחה לרשום ניצחון 86:92, שהוא החמישי ברציפות לקבוצתו של ברק פלג.

בני הרצליה – עירוני נס ציונה 92:96

החבורה של אורן אהרוני עשתה צעד גדול הערב כשניצחה 92:96 את עירוני נס ציונה, במשחק שהוא למעשה קרב ישיר על כרטיס פלייאוף העליון שמתקרב ובא. במשחק עצמו, המארחים שלטו ועלו ליתרון דו ספרתי מהיר אך נס ציונה הצליחה להוריד את ההפרש, הרבה בזכות משחק נהדר של די.ג’יי קופר, ששבר את שיא האסיסטים בעונה של ליגת ווינר סל והגיע ל-248 אסיסטים העונה.
במחצית השנייה שחקניו של חסין אף הצליחו לעלות ליתרון, אך שמטו אותו שוב ורדפו עד לסיום אחר החבורה של אהרוני, כשבדקות האחרונות ג’וליאן גמבל (26 נק’) ומוריס קמפ (23 נק’) היו אדירים עבור הקבוצה המקומית, אך לא הצליחו למנוע הארכה מהחבורה העיקשת של אלעד חסין, שפיגרה לאורך רוב המשחק אך הצליחה לכפות הארכה בשניות הסיום. בהארכה, שחקני האורחת כבר לא הצליחו להתחרות עם הרצליה, והפסידו בסיום 96:92, שהרחיק אותם מהפלייאוף העליון.
קלעו לבני הרצליה: ג’וליאן גמבל 26 נק’, מוריס קמפ 23 נק’, קוונטין הוקר 17 נק’, אנדי ואן ווליט 16 נק’, עודד ברנדויין 13 נק’ וסנדי כהן נקודה אחת.
קלעו לעירוני נס ציונה: טיילר ביי 25 נק’, ג’רום מיינסי 20 נק’, די.ג’יי קופר 14 נק’, רז אדם 13 נק’, רוני הארל 12 נק’, תומר לוינסון וגולן גוט 3 נק’ כ”א, ושאק ביוקנן שתי נקודות.

רבע ראשון: 20:26 לבני הרצליה

חמישיית בני הרצליה: קוונטין הוקר, עודד ברנדווין, מוריס קמפ, אנדי ואן וליט וג’וליאן גמבל.
חמשיית נס ציונה: די.ג’יי קופר, שאק ביוקנן, גולן גוט, טיילר ביי וג’רום מיינסי.
הרצליה פתחה נהדר את המשחק ואחרי שלוש וחצי דקות של כדורסל, מצאה את עצמה מובילה 4:11, לאחר שניצלה את יתרון הפיזיות של ג’וליאן גמבל מהפתיחה על מנת להשיג סלים קלים. מיינסי הצליח להוריד את ההפרש ל-9:15 עם פחות מארבע דקות לרבע הראשון, אך קבוצתו התקשתה בשני צידי המגרש. החבורה של אהרוני סיימה רבע נהדר מבחינתה, אך אפשרה לאורחים לצמצם את ההפרש ל-20:26 בלבד בסיום 10 הדקות הראשונות.
5 צפייה בגלריה
ג'וליאן גמבל
ג'וליאן גמבל
ג'וליאן גמבל
(קרדיט: הטוויטר הרשמי של בני הרצליה)

רבע שני:

הרצליה פתחה טוב יותר את הרבע השני, והצליחה להוריד את הפיגור לשלוש בלבד כאשר נותרו קצת פחות משבע דקות למחצית הראשונה, והתוצאה עמדה על 27:30 לטובת הקבוצה המארחת. די.ג’יי קופר הוריד את ההפרש לנקודה בלבד עם שלשה גדולה, רוני הארל הוסיף שלשה משלו ונס ציונה עלתה ליתרון 32:34, אך קוונטין הוקר החזיר עם שלוש נקודות משלו והחזיר את היתרון למארחת. החבורה של אהרוני הצליחה להשיב לעצמה את היתרון ושתיים וחצי דקות לסיום המחצית הראשונה ההפרש עמד על 38:43 לטובת בני הרצליה. המחצית הראשונה הסתיימה 45:48 עבור המארחים, שאיבדו את המומנטום ולקראת הירידה למחצית עבר לשחקניו של אלעד חסין. די.ג’יי קופר הגיע לנקודת ציון נהדרת כששבר את שיא האסיסטים לעונה בליגה, עם שבעה כאלו במחצית הראשונה.

רבע שלישי: 65:71 לבני הרצליה

החבורה של אהרוני החלה את המחצית השנייה עם לחץ בהגנה כפי שעשתה בתחילת המשחק, והצליחה להעלות את יתרונה ל-47:54 לאחר דקה וחצי ברבע השלישי.ארבע דקות לסיום הרבע השלישי, עודד ברנדוויין קבע יתרון 55:64 לקבוצה המקומית שניסתה שוב לייצר בריחה מול האורחים העיקשים. דקה לסיום הרבע, מוריס קמפ קבע יתרון 63:71 לקבוצה הביתית עם הטבעה עוצמתית. לאחר חצי שעה של כדורסל הקבוצה המקומית הובילה 65:71.
5 צפייה בגלריה
קוונטין הוקר
קוונטין הוקר
קוונטין הוקר
(קרדיט: הטוויטר הרשמי של בני הרצליה)

רבע רביעי:

שלוש דקות בתוך הרבע האחרון של המשחק החשוב לשני הצדדים, התוצאה עמדה על 71:78 לטובת החבורה של אורן אהרוני, שהמשיכה כפי שעשתה לאורך כל המשחק לנצל את יתרון הגודל בכדי לקלוע בקלות מתחת לטבעת. ג’רום מיינסי ניצל זריקת עונשין בכדי להוריד את ההפרש שכבר עמד על 11 ל-73:82 לטובת החבורה המקומית, כשנותרו חמש דקות בלבד למשחק הגורלי. רוני הארל הוריד את ההפרש עם שלשה, ושלח את שחקניו של אהרוני לפסק זמן. נס ציונה הצליחה להוריד את הפיגור הדו ספרתי מתחילת הרבע ל-88:86 בלבד, עם דקה אחרונה על שעון המשחק. טיילר ביי הצליח להשוות את המשחק ל-90:90 כשנותרו פחות מעשרים שניות למשחק. 40 דקות דרמטיות של כדורסל הסתיימו 90:90 כשהקבוצות הלכו להארכה.
5 צפייה בגלריה
עודד ברנדוויין
עודד ברנדוויין
עודד ברנדוויין
(קרדיט: הטוויטר הרשמי של בני הרצליה)

הארכה: 92:96 לבני הרצליה

הרצליה הצליחה לקלוע את הסל הראשון בהארכה ולעלות ליתרון 2 נקודות עליו שמרה לאורך שתי הדקות הראשונות של ההארכה. טיילר ביי קלע את הסל הראשון של קבוצתו בהארכה וקבע שוויון 92:92. מוריס קמפ קלע שלשה גדולה והחזיר את היתרון לקבוצתו. הקבוצה של אורן אהרוני יצאה מנצחת מאולם היובל בסיום ההארכה, 92:96 לבני הרצליה על עירוני נס ציונה בסיום המשחק הדרמטי, שקירב את החבורה מהשרון לפלייאוף העליון.
5 צפייה בגלריה
אנדי ואן ווליט
אנדי ואן ווליט
אנדי ואן ווליט
(קרדיט: הטוויטר הרשמי של בני הרצליה)

הפועל גליל עליון – עירוני קריית אתא

לוהטת. החבורה של ברק פלג נראית בלתי ניתנת לעצירה ואף שפיגרה בספרות כפולות לאורך רוב המשחק, הצליחה לנצח את עירוני קריית אתא בזכות ריצת 1:15 ברבע האחרון. כאמור, קריית אתא הצליחה לעלות ליתרון מהר ובזכות רבע ראשון של 21:32 הגיע עד לרבע האחרון כשהיא מובילה לאורך כל הדרך.
ברבע האחרון, הקאמבק האדיר של גליל עליון התחיל עם רועי הובר ואיתי מושקוביץ שסיימו עם 23 ו-22 בהתאמה, כשהשניים זרקו שלשות ללא הרף וקלעו בצרורות, תיסכלו את הקבוצה של שרון אברהמי שנראתה חסרת תשובות ולא קלעה במשך שש דקות בתוך הרבע שהסתיים 13:30 לטובת הקבוצה המקומית, ובסיום כאמור, יצאה עם הפסד 92:86 מכפר בלום, מול הקבוצה החמה בליגה, שרשמה ניצחון חמישי ברציפות.

רבע ראשון: 21:32 לעירוני קריית אתא

חמישיית הפועל גליל עליון: דיישון בוקר, איתי מושקוביץ’, לוטן אמסלם, נמרוד לוי וברייס וושינגטון.
חמישיית עירוני קריית אתא: שאבון לואיס, ג’ובונטה רדיק, דיאנטה גארט, אמין סטיבנס, כרם משעור.
אחרי שלוש דקות במשחק, קריית אתא הצליחה לעלות ליתרון 7:13 בזכות ג’בונטה רדיק ושאבון לואיס שנראו נהדר כבר בפתיחת המשחק. החבורה של ברק פלג הצליחה לחזור למשחק, וצמצמה את הפער בזכות שתי שלשות של מושקוביץ, אך הייתה חלשה בהגנה וארבע דקות לסיום הרבע ההפרש עמד על שבע לטובת הקבוצה האורחת. הקבוצה מהקריות נראתה נהדר מעבר לקשת השלוש והצליחה להגדיל את היתרון ל-17:27 כשנותרו שתי דקות בלבד לרבע הראשון. 10 הדקות הראשונות התסיימו בשליטה מוחלטת של האורחים, 21:32 לקריית אתא.

רבע שני: 45:52 לעירוני קריית אתא

ריצת 0:5 מצד שחקניו של ברק פלג פתחה טוב עבורם את הרבע השני, בניסיון לצאת מהבור הדו ספרתי שנפתח ברבע הראשון. שחקניו של שרון אברהמי התעוררו והצליחו לעצור את הריצה, לשמור על היתרון שלהם בטוח ועשו זאת בזכות יותם חנוכי ואמין סטיבנס שנראו נהדר. עם פחות מחמש דקות לסיום המחצית הראשונה, האורחים מהקריות המשיכו לשלוט במשחק והובילה בבטחה 33:41, כשגם ג’ובונטה רדיק החל להתחמם. שתיים וחצי דקות לסיום המחצית שחקניו של ברק פלג הצליחו להוריד את ההפרש עד לכדי שלוש נקודות. חצי דקה לסיום ההפרש עמד על שבע נקודות ושעון התוצאה הראה 44:51 לקבוצה האורחת שהמשיכה בשליטה וביכולת קליעה נהדרת איתה עלתה לפרקט. המחצית הראשונה הסתיימה ביתרון 45:52 לטובת הקבוצה של שרון אברהמי, ששלטה לאורך 20 הדקות הראשונות בצורה מוחלטת.

רבע שלישי: 62:73 לעירוני קריית אתא

שלוש דקות בתוך המחצית השנייה, החבורה של ברק פלג התקשתה להוריד את ההפרש ומנגד, שחקניו של שרון אברהמי המשיכו להינות מערב קליעה נהדר מכל הטווחים, שאפשר להם לשמור על היתרון שלהם עוד מהרבע הראשון. הקבוצה האורחת הצליחה לברוח ליתרון 57:68 כשנותרו ארבע דקות לסיום הרבע השלישי בכפר בלום. חצי שעה של כדורסל הסתיימה בשליטה של המארחים, שסיימו את הרבע השלישי ביתרון 62:73.

רבע רביעי: 86:92 להפועל גליל עליון

בפתיחת הרבע האחרון של המשחק הקבוצה מהגליל העליון הצליחה לצמק מעט את ההפרש של האורחים, ולאחר שתיים וחצי דקות ברבע התוצאה עמדה על 69:79 לטובת קריית אתא. רועי הובר הצליח לחבר נקודות ברצף,והוריד את ההפרש של הקבוצה בכחול ל-72:80 עם שש דקות לסיום המשחק. גליל עליון הצליחה לייצר ריצה והורידה את ההפרש לארבע נקודות בלבד. רועי הובר עם שלשה נוספת הוריד את ההפרש ל-79:80 בלבד והרים את כפר בלום על הרגליים. שאבון לואיס הצליחה להוריד את מפלס הלחץ ולהשוות את התוצאה ל-84:84. רועי הובר קלע מהקו וקבע 85:88, 14 שניות לסיום המשחק. הקבוצה המקומית הוכיחה אופי אדיר ובזכות רבע אחרון של 13:30 רשמה ניצחון חמישי ברציפות, 86:92 בסיום בכפר בלום.
קלעו להפועל גליל עליון: רועי הובר 23 נקודות, איתי מושקוביץ’ 22 נק’, נמרוד לוי 15 נק’, דיישון בוקר 14 נק’, ברייס וושינגטון 9 נק’, וויין לנגסטון ודווין מארבל 3 נק’ כ”א.
קלעו לעירוני קריית אתא: דיאנטה גארט 19 נק’, ג’ובונטה רדיק 18 נק’, אמין סטיבנס 16 נק’, שאבון לואיס12 נק’, יותם חנוכי ומייקל בריסקר 8 נק’ כ”א וכרם משעור 5 נק’.