4 צפייה בגלריה
אייטור קראנקה ושרן ייני
אייטור קראנקה ושרן ייני
אייטור קראנקה ושרן ייני
(איציק בלניצקי)
מכבי תל אביב רוצה לסיים את העונה עם תואר. הצהובים יפגשו את בית”ר ירושלים באצטדיון סמי עופר במסגרת חצי גמר גביע המדינה הערב (רביעי) ב-20:30, בשאיפה ברורה לעלות לגמר. מאמן הקבוצה מת”א אייטור קראנקה קיים מסיבת עיתונאים, אשר הועברה בשידור חי כאן באתר.
בתוך כך, מי שנותרו מחוץ לסגל מכבי תל אביב למשחק הם אבי ריקן, יונתן כהן, ניר ביטון, מתן חוזז ורארש איליה. בכל הנוגע ליובאנוביץ', כפי שאמר קראנקה, הוא התאמן באימון המסכם וגם ביום ראשון ערך אימון לקראת המשחק ואלא אם ידווח על כאבים ביום המשחק, הוא צפוי לחזור אל ההרכב על חשבון דור תורג'מן. דן גלזר אמור לחזור גם הוא אל ה-11 במקום אייל גולסה כאשר קראנקה יבצע שני שינויים בלבד על פי התרגולים שקיים.
קראנקה פתח את דבריו: “יובאנוביץ’ התאמן היום, אבל יום לפני המשחק זה לא אימון אינטנסיבי יותר מדי ככה שאצטרך לדבר עם הרופא ולהתייעץ איתו כדי שאם הוא ישחק מחר זה רק במידה והוא כשיר ב-100%”.
על משחק המעבר המסוכן של בית”ר ירושלים: “הם קבוצה טובה ואגרסיבית. יש סכנה כשהם עם הכדור כי יש להם שחקנים טובים וקשה לנתח אותם בגלל שהם משחקים בחצי השני של הפלייאוף. נלמד מהטעויות שעשינו מולם פעם שעברה, אבל הכל תלוי בנו ואנחנו צריכים להיות טובים ודינמיים כמו במשחקים האחרונים”.
איך מגיעים למשחק כשכולם מצפים מהקבוצה להעפיל לגמר: “מהיום שהגעתי בכל משחק אני עונה על השאלות האלה, התשובה היא שלהיות מאמן במועדון הזה מייצר הרבה לחץ. כל משחק במכבי מלחיץ, יש לחץ בכל רגע שאני יוצא מהבית ואני יודע להתמודד איתו ורגיל אליו”.
המאמן המשיך: “תורג’מן שיחק טוב מאוד במשחק האחרון ויש לנו הרבה שחקנים שיכולים לשחק בעמדה מספר 10. אני יודע את הקבוצה הרבה יותר ככל שהזמן עובר ואנחנו כרגע יודעים לשחק גם עם שני בלמים ויש לנו הרבה אלטרנטיבות”.
4 צפייה בגלריה
אייטור קראנקה ושרן ייני
אייטור קראנקה ושרן ייני
אייטור קראנקה ושרן ייני
(איציק בלניצקי)
האם זכייה בגביע תגדיר את העונה כהצלחה: “השבוע הייתה מסיבת עיתונאים גדולה ב-NBA שדיברה על הנושא. אנחנו נצטרך לנסות לעשות את המיטב שלנו והצלחה או כישלון הם בעיקר בנושא כמה קשה את עובד כל יום.
“המסר של אנטטוקומפו במסיבת העיתונאים לא הייתה רק למועדון או למשחק אחד, אלא מסר לילדים. המסר הוא שאם אתה עובד קשה ועושה את ההכי טוב שלך זה החלק החשוב. לדבר על הפסד או ניצחון זה לא הדבר הנכון, אלא המסר שאתה מעביר”.
המשחק בין מכבי חיפה לב”ש: “לא ראיתי יותר מדי כי הייתי בהכנות למשחק, הבנתי שמשהו קרה ונראה מה יהיה. אני סומך על תובע ההתאחדות שיעשה את העבודה שלו כמו שעשה תמיד”.
שרן ייני אמר: “אנחנו קבוצה שתמיד רודפת אחרי כל התארים ורוצה לנצח כל משחק. הגביע הוא מאוד חשוב לנו ויש חצי גמר מול קבוצה מצוינת, התקפית ואטרקטיבית, מצפה לנו משחק קשה”.
4 צפייה בגלריה
שרן ייני
שרן ייני
שרן ייני
(איציק בלניצקי)
לגבי המצ’ אפ מול בית”ר: “ניתוח היריבה הכי חשוב. אנחנו מכירים את השחקנים שלהם, את השינויים שעברו והתכוננו אליהם כל השבוע. מרגישים בטוחים ומחכים למשחק”.
על היכולת של הקבוצה בפלייאוף העליון: “אני חושב שכל משחק הוא לגופו. גם בתקופות לא טובות מי שלוקח אליפות הוא מי שמנצח גם כשהוא לא טוב. הגביע הוא דבר שונה, מנותק מהליגה, משחק נוקאאוט שמביא משהו פסיכולוגי אחר. אני לא דואג מהבחינה הזאת”.
ייני המשיך: “אנחנו לא מדברים על זכייה בתואר כי אנחנו רק בחצי גמר. לצערנו אנחנו רחוקים מהזכייה באליפות וגם פה ננסה להיות הכי טובים שאנחנו יכולים וללכת עד הסוף. זה האופי של הקבוצה”.
בנושא האווירה סביב הקבוצה הוסיף: “אנחנו מתחילים עונה ורוצים לקחת את כל התארים, אז כמובן שיש אכזבה. למרות זאת, היא לא מנהלת אותנו, בכל אימון אנחנו נותנים הכל והמטרה של ספורטאי היא לתת את המקסימום, את התשוקה והאנרגיות”.
4 צפייה בגלריה
שרן ייני
שרן ייני
שרן ייני
(איציק בלניצקי)
כשנשאל על חלוקת השערים בקבוצה אמר: “אני חושב שאנחנו בעונה שהרבה שחקנים הבקיעו שערים. אנחנו רוצים להיות קבוצה שלמה שכולם שותפים ומעיזים, לא חשבתי על הנושא עד עכשיו”.
על ההכנה לדנילו אספרייה: “אנחנו יודעים מה נעשה ומוכנים לזה, יש לנו גם שחקנים מהירים ונעשה לחץ על הכדור כדי להפריע להם”.
ייני נשאל על פרישה/עזיבה ואמר: “אני נהנה מכל יום שאני מגיע לאימונים, כל תרגיל, כל פעם שאני מגיע למשחק. יש לנו הרבה עזרים טכנולוגיים אז אני יודע שאני רלוונטי. כשהקבוצה תצטרך אותי אני שם וסומך על עצמי שכאשר הקבוצה תצטרך אותי אהיה שם. אני מחכה לצ’אנס שלי ויש אפס מחשבות על פרישה”.
ייני וקארנקה מדברים לקראת חצי הגמר