5 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס ואופיר קריאף
יוסי אבוקסיס ואופיר קריאף
יוסי אבוקסיס ואופיר קריאף
(איציק בלניצקי)
אחרי שבסיום העונה שעברה עתיד הקבוצה בליגת העל היה בספק, בית”ר ירושלים חולמת על תואר. הקבוצה מהבירה תפגוש הערב (רביעי, 20:30) את מכבי תל אביב במסגרת חצי גמר גביע המדינה בסמי עופר, ורוצה לעשות עוד צעד בדרך לגביע. היום מאמן הירושלמים יוסי אבוקסיס דיבר במסיבת העיתונאים, אשר הועברה בשידור חי כאן באתר.
אבוקסיס אמר: “כבר מאז ההגרלה, בערך חודש וחצי, אנחנו מחכים למשחק הזה ויודעים שהוא הצ’אנס שלנו לסיים את העונה בצורה טובה מאוד אחרי איך שהתחלנו אותה. הגענו לפלייאוף התחתון בסופו של דבר והמשחק מול מכבי הוא מה שמחזיק אותנו כל הזמן, יש לנו חצי גמר והשחקנים כולם רוצים לשחק.
“למרות שבדרך כלל בפלייאוף תחתון אין אווירה כל כך טובה, במשחקים והאימונים שלנו יש קצב טוב, כי כולם רוצים לשחק בחצי הגמר. מסוג המשחקים שאין הרבה מה לומר, רק להתרכז בעניין הטקטי ולא בקטע של מוטיבציה וכאלה, מי שיעלה מחר למגרש ויראה סמי עופר מלא, זה אומר הכול”.
5 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
(איציק בלניצקי)
המאמן המשיך: “אני באמת מאמין שאפשר לעשות את זה במשחק אחד, כשזכיתי עם בני יהודה בגביע פגשנו את מכבי של ולאדן איביץ’ שהייתה ללא הפסד וידענו שאפשר לעשות את זה, ידענו איך לסגור טקטית ולצאת בחוכמה למתפרצות. במשחקים כאלה אתה צריך להיות במיטבך מהשוער ועד אחרון המחליפים.
“להיות ממושמעים, טובים ביכולת, צריך איזון, ההתקפה צריכה להיות טובה ואני חושב שביום נתון זה יכול לקרות. נצטרך לסגור הרבה כלים התקפיים של מכבי ומצד שני אנחנו יודעים לשחק וראיתם שהשנה אנחנו מהקבוצות הכובשות המובילות בליגה, נצטרך למצוא את האיזון בין ההגנה וההתקפה”.
על ההבדל מהקבוצה של בני יהודה שהוביל לזכייה אמר: “במשחק הזה כל אחד יצטרך להתעלות גם בהגנה וגם בהתקפה, לאו דווקא שחקני ההגנה, אלא שחקני הקישור שיצטרכו לעזור מאוד במשחק ההגנה שלנו. בחצי גמר גביע כל אחד צריך להביא מעצמו יותר, שזה אומר להקריב בהגנה ובהתקפה לתת כמו שידענו העונה ובשביל לעשות את זה נצטרך להיות במיטבנו”.
5 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
(איציק בלניצקי)
על האם יש פחות לחץ בגלל שבית”ר תגיע כאנדרדוג השיב: “לא יודע אם בבית”ר יש פחות לחץ. כבר למדתי שכאן בין אם התקציב הוא 10 מיליון ש”ח או 100 מיליון, השם בית”ר רוצה תוצאות והצלחות ולמדתי את זה בטח השנה הזו, שהתחלנו אותה מכלום ובסוף התאכזבו שלא היינו בפלייאוף העליון, כשאנחנו מבין התקציבים הנמוכים בליגה בשכר השחקנים. זו בית”ר, תמיד יהיה עלינו לחץ וציפיות ואנחנו רוצים להרגיש שיש לנו מחויבות, לתת לקהל, למועדון, אפשרות להגיע לגמר”.
על הלחץ שקיים על מכבי אמר: “כמובן שבעונה כזו לזכות בגביע זה משהו שיכול להיות טוב מבחינתם והם ינסו ללחוץ חזק מהפתיחה. אנחנו מדברים על זה שאנחנו צריכים להיות מרוכזים הגנתית והתקפית כל המשחק, זה מספיק, זה מה שאני אומר לשחקנים בכל משחק ובטח בגביע כשאין איך לתקן, אנחנו צריכים להיות מאוד אחראיים במשחק שלנו, בסופו של דבר מול מכבי נצטרך להיות במיטבנו הגנתית והתקפית כדי לעשות את זה”.
על בחירת השחקנים אמר: “יש פה שחקנים שסחבו אותנו לאורך כל העונה וגם אם יש אחד או שניים שפחות טובים בזמן האחרון, מדובר בשחקנים טובים שעשו דברים יפים השנה, אז מגיע להם הקרדיט. אני מאוד שמח שיש לנו עוד אפשרויות מהספסל ואם נצטרך אז יהיו לנו כלים טובים בחוץ”.
5 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
(איציק בלניצקי)
על הלחץ בבירה הוסיף אבוקסיס: “תמיד בבית”ר רוצים להשיג דברים וזה כיף, שבמועדון כזה תמיד רוצים לנצח גם אם זה מול מכבי ואם אתה פותח את העונה בלי קבוצה ונשאר מוקדם, אז למה ישאלו לא פלייאוף? זה בסדר, אני חושב שהקבוצה הזו עשתה מהפך אדיר מתחילת העונה לאמצעה, מהפך שאפילו אני לא האמנתי בשלב מסוים שנוכל לעשות.
“להתחיל עונה ללא סגל ואז לשנות את כל הקבוצה ולהיראות כמו שנראינו ברוב העונה, אלה גם דברים טובים, תמיד נתמודד עם ביקורות, זו בית”ר ירושלים, שוכחים את מה שהיה ותמיד רצים קדימה, זה בסדר, נתמודד עם זה ואני מקווה שאחרי המשחק לא נצטרך להתמודד עם השאלה למה לא העפלנו”.
הקפטן, אופיר קריאף, הוסיף: “מעמד מאוד מרגש, השחקנים מדברים על זה בלי סוף, זה מה שמעסיק אותנו בחודשיים האחרונים, מה שהשאיר אותנו מפוקסים באימונים ובמשחקים. מעמד מאוד מרגש ומחייב, מחכים כבר שיתחיל. כמובן שאנחנו יכולים לעשות את זה, בסוף זה כדורגל, אומנם התקציב שלהם גדול משלנו אבל זה משחק נתון אחד, אנחנו מאוד מאמינים בעצמנו, נקבל דחיפה אדירה מהיציעים, דרוכים ומוכנים טקטית ובעזרת השם יהיה בסדר”.
5 צפייה בגלריה
אופיר קריאף עם הגביע
אופיר קריאף עם הגביע
אופיר קריאף עם הגביע
(איציק בלניצקי)
על המהפך שעברה בית”ר אמר: “עברנו כברת דרך מהקיץ הסוער, אבל זה היסטוריה, אנחנו עם הפנים קדימה ונראינו טוב מהמחזור ה-8/9 והלאה. כולם דרוכים, לא מתעסקים במה שהיה, רוצים לבוא מפוקסים ולעשות את מה שעבדנו עליו כל התקופה האחרונה ומקווים שנצא עם הניצחון”.
על עתידו והעובדה שאין לו חוזה לעונה הבאה הוסיף: “לא לחוץ, אנחנו מקצועניים, זה חלק מהעבודה שלנו, כל שנתיים-שלוש אנחנו באותה סיטואציה, ברור שזה מעסיק אבל מחר נצטרך לבוא, לשים הכול בצד בשביל המועדון, בשביל הקהל ובעזרת השם אחר כך נתעסק בשאר”.
על היכולת ההגנתית אמר: “מה שהיה בתחילת העונה זו קבוצה אחרת לחלוטין, ברור שנצטרך לבוא טקטיים מהשנייה הראשונה, כמו שיוסי אמר, מהשוער, החלוצים ועד המחליפים וגם אלו שיהיו בחוץ, כולם צריכים להיות ביחד”.