5 צפייה בגלריה
ג'וש ניבו
ג'וש ניבו
ג'וש ניבו
(Paobc)
על רקע המלחמה הקשה שמנהלת מדינת ישראל מאז ה-7.10 עם הנרצחים, השבויים והפצועים הרבים, מכבי תל אביב הביאה הערב (שישי) טיפה של נחת עם ניצחון מותח 81:86 אחרי הארכה על אדמת יוון מול פנאתינייקוס, שאמנם עשתה מהפכה גדולה הקיץ, אך רחוקה מלהרשים למרות השמות הנוצצים.
אחרי ארבעה מחזורי יורוליג, הצהובים מישראל, גם היום בתלבושת השחורה בגלל המצב הקשה בארץ, עלו למאזן של 1:2, עם משחק חסר אחד כמובן. ההופעה בוולנסיה הייתה רעה מאוד עבור החבורה של עודד קטש, וכנראה בעיקר בשל הכנה לא אופטימלית עם המצב בישראל, אך הערב מכבי כבר נכנסה לעניינים באואקה.
5 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
עודד קטש
(איציק בלניצקי)
למרות שכבר איבדה יתרון מבטיח של 15 נקודות, מכבי הצליחה לכפות הארכה (72:72) בזכות סל גדול של ניבו ובהארכה היא גם עשתה זאת קשה, אך כן הציגה אופי ולקחה את הניצחון. בונזי קולסון היה מעל כולם אצל האלופה הישראלית עם 21 נקודות ו-8 ריבאונדים, ג’ון דיברתולמאו סיים עם 15 נקודות, הרב לב ולחימה, כולל אפילו 9 ריבאונדים, נתון יוצא דופן.
בהיעדרו של ווייד בולדווין המשמעותי, לורנזו בראון קלע 12 נקודות ומסר 12 אסיסטים (שיא יורוליג לשחקן מכבי), כשלקח את המושכות בהארכה. תמיר בלאט היה בהופעה כלל לא רעה, הגארד הישראלי סיפק 12 נקודות משלו. כעת, בזירה המקומית כל המשחקים כמובן נדחו, כשלמעשה המטרה הבאה של מכבי תהיה רק ביום חמישי הבא מול מונאקו בחוץ, זו שכזכור מנעה מהצהובים להגיע לפיינל פור בשנה שעברה אחרי סדרת פלייאוף מותחת במיוחד.
קלעו למכבי: קולסון 21 נקודות ו-8 ריבאונדים, דיברתולמאו 15 נקודות ו-9 ריבאונדים, בראון 12 נקודות ו-12 אסיסטים, ניבו 12 נקודות ו-8 ריבאונדים, בלאט 12 נקודות, אנטוניוס קליבלנד 7 נקודות, רומסן סורקין 4 נקודות, ג’ייק כהן 3 נקודות, ווב ומנקו לא קלעו.
רבע ראשון – 15:20 למכבי
חמישיית פנאתינייקוס: ג’ריאן גרנט, קוסטס סלוקאס, מריוס גריגוניס, חואנצ’ו הרננגומס, אלכסנדר בלקרובסקי. חמישיית מכבי ת”א: ג’ון דיברתולומאו, לורנזו בראון, בונזי קולסון, ג’ייק כהן וג’וש ניבו.
קולסון היה השחקן הדומיננטי של הצהובים בפתיחה, כשגם הירוקים הרבו לזרוק מבחוץ, שלשה של גריגוניס הליטאי העניקה למארחת יתרון של נקודה אחת. הצהובים עלו ליתרון נקודה מריבאונד של ג’ונדי, אולם סלוקאס העניש עם שלשה נוספת של הירוקים מיוון. קולסון, האיש של קטש ברבע הראשון, קלע ונתן למכבי יתרון של 3 נקודות, כשהיוונים לא הפסיקו לזרוק מחוץ לקשת. בהמשך, בלאט נכנס גם הוא לעניינים ועם שלשה במעבר העניק לאורחים מישראל יתרון של 8 נקודות לקראת סיום הרבע הראשון. נקודות של וילדוסה חתמו את תוצאת הרבע הראשון, אלופת ישראל ביתרון.
5 צפייה בגלריה
בונזי קולסון זורק
בונזי קולסון זורק
בונזי קולסון זורק
(Pao Bc)
רבע שני – 24:39 למכבי
בלאט עם שלשה נוספת קבע יתרון 8 נקודות למכבי, מנגד היוונים שינו מעט את הסגנון והחלו להכניס המון כדורים פנימה, קוסטאס אנטטוקופמו, האח של יאניס כמובן, דייק פעמיים מהקו. לורנזו, שעדיין ללא נקודות, ספג גג בזריקה מחוץ לקשת בסוף שעון, שהפכה לשתיים קלות בצד השני וזה רק 4 לאורחים שכבר התקרבו לדו-ספרתי מקודם. התקפה נהדרת הסתיימה בשלשה של ג’ונדי מהפינה, לורנזו נכנס לעניינים עם אסיסט 6 ובהמשך עם נקודות ראשונות, מכבי בדו ספרתי. שלשה גדולה של בלאט חתמה את המחצית עם יתרון מבטיח של 15 נקודות, פאו עם 24 נקודות בלבד. אגב, דיברתולומיאו השווה כבר במחצית את שיא הריבאונדים שלו במשחק יורוליג
5 צפייה בגלריה
לורנזו בראון
לורנזו בראון
לורנזו בראון
(Pao Bc)
רבע שלישי – 49:57 למכבי
גריגוניס קלע שלשה אחרי המון החטאות של היוונים מחוץ לקשת, ניבו אמר תודה לג’ונדי על אסיסט נאה וקלע שתיים בצבע, אך גם גראנט קלע שלשה ואלו לא בשורות טובות לאורחים בשחור. עתמאן זעם על החלטת השופטים בנוגע לפאול מסוים והורחק, הקהל הגיב כמובן בבוז מחריש אוזניים. לורנזו עצר את המומנטום היווני עם שלוש נקודות, האחוזים ירדו משמעותית, בעיקר בצד של האורחים מישראל. מיטוגלו הוריד ל-6 הפרש אחרי דקות רעות של האורחים ושלל איבודי כדור, המומנטום השתנה לגמרי. לורנזו עם שלשה ענקית אמר תודה לבלאט על אסיסט נאה ועם שלשה בסוף שעון קבע 49:57.
5 צפייה בגלריה
סלוקאס עם הכדור
סלוקאס עם הכדור
סלוקאס עם הכדור
(Paobc)

רבע רביעי – 72:72

וילדוסה קלע שלשה מהפינה עם פתיחת הרבע, המארחים לא הולכים לשום מקום והצליחו להישאר בפער די מינימלי. ריברו שלח אסיסט החוצה, ג’ונדי צלף מחוץ לקשת, קצת אוויר לקטש עם יתרון של 10 נקודות לקראת הדקות האחרונות של ההתמודדות באואקה. דאנק של אנטטוקומפו הוריד ל-6 הפרש בלבד, הצהובים התקשו לברוח שוב אחרי החטאה של בלאט מהשלוש בהתקפה האחרונה. בהמשך, וילדוסה עם 12 נקודות עושה הרבה צרות למכבי והוריד ל-2 נקודות הבדל בלבד. ג’ייק כהן ברכות גדולה לא הצליח לשמור על הכדור, מיטוגלו העניש עם שתי משלו וחתם את הקאמבק הגדול של המארחים. סל של ניבו אחרי החטאה של סורקין מהעונשין שלחה את המשחק להארכה, הירוקים לא הצליחו לקלוע עם הבאזר.
הארכה – 81:86 למכבי
בראון לקח את העניינים לידיים מפתיחת ההארכה באואקה, הצהובים (בשחור) הידקו את ההגנה וקטש ביתרון של 5 נקודות. היוונים הורידו לנקודה בלבד אחרי החטאה הזויה של קליבלנד מתחת סל, אך 2 קליעות מדויקות של בלאט מהקו העניקו לאורחים יתרון של 3 נקודות. סלוקאס קיבל שריקה מפוקפקת מאוד ל-3 זריקות, אך קלע רק 2, מכבי ביתרון נקודה. לורנזו דייק פעמיים מהקו, היוונים איבדו כדור בשניות האחרונות תחת הלחץ וקליבלנד סגר עניין עם שתיים קלות.