2 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ' חוגג בדרך לגמר המערב
לוקה דונצ'יץ' חוגג בדרך לגמר המערב
לוקה דונצ'יץ' חוגג בדרך לגמר המערב
(רויטרס)
אוקלהומה סיטי סיימה את העונה הרגילה ב-NBA במקום הראשון במערב, אבל בגמר האיזורי תהיה דאלאס. המאבריקס השלימו הלילה (בין שבת לראשון) ניצחון 2:4 בסדרה על הת'אנדר עם 116:117 דרמטי ויחכו ליריבה שלהם שתיקבע אחרי המשחק השביעי בסדרה בין מינסוטה לאלופה דנבר.
דאלאס שעלתה לגמר המערב בפעם השנייה בשלוש העונות האחרונות, עשתה את זה אחרי שפי.ג'יי וושינגטון עמד בלחץ מקו העונשין. 20 שניות לסיום, צ'ט הולמגרן עוד העלה את אוקלהומה סיטי ליתרון 115:116 עם הטבעה, אבל אז לוקה דונצ'יץ' מסר לוושינגטון שהטעה את גילג'ס אלכסנדר וזרק, סחט עבירה והלך לקו העונשין לשלוש זריקות.
כשנותרו 2.5 שניות בלבד על השעון, וושינגטון קלע את שתי הזריקות הראשונות ואז החטיא בכוונה את השלישית במטרה להעביר את הזמן. מזה הת'אנדר כבר לא הצליחו לחזור אחרי שג'יילן וויליאמס ניסה לזרוק מעבר לחצי ולא היה קרוב לטבעת.
2 צפייה בגלריה
מחכה ליריבה. קיירי אירווינג
מחכה ליריבה. קיירי אירווינג
מחכה ליריבה. קיירי אירווינג
(רויטרס)
דאלאס סגרה עניין במשחק כולו וגם בסדרה עם 26:34 ברבע האחרון. זאת אחרי שהיא מצאה את עצמה בפיגור של 17 הפרש ברבע השלישי, אבל עשתה קאמבק וחגגה בראשות דונצ'יץ'.
הכוכב הסלובני סיים עם טריפל דאבל של 29 נקודות, 10 ריבאונדים, 10 אסיסטים וגם שתי חטיפות. קיירי אירווינג שעלה למאזן 0:14 בקריירה במשחק מכריע בסדרה, הוסיף 22 נקודות, כמו גם דריק ג'ונס ג'וניור, דרק לייבלי (15 ריבאונדים) קלע 12 נקודות, דניאל גאפורד 10 ו-וושינגטון תשע.
36 נקודות של גילג'ס אלכסנדר לא הספיקו לאוקלהומה סיטי. וויליאמס (תשעה ריבאונדים ושמונה אסיסטים) הוסיף 22 נקודות, הולמגרן 21, ולו דורט ואייזאה ג'ו 11 כל אחד.