3 צפייה בגלריה
שחקני קרואטיה חוגגים עם לוקה מודריץ'
שחקני קרואטיה חוגגים עם לוקה מודריץ'
שחקני קרואטיה חוגגים עם לוקה מודריץ'
(רויטרס)
אנחנו נמצאים רשמית פחות משבוע לשריקת הפתיחה של יורו 2024 וגם היום (שבת) הנבחרות המשיכו לחמם מנועים במלוא הכוח במשחקי ההכנה האחרונים לפני האליפות. בין היתר קרואטיה גברה 1:2 על פורטוגל, והזכירה שהיא עודנה מהנבחרת המובילות ביבשת, גם כשחלק מדור הזהב רובו כבר לא שם. בנוסף, בלגיה הרשימה עם 0:3 מול לוקסמבורג, סרביה הביסה 0:3 את שוודיה ושווייץ ואוסטריה נפרדו ב-1:1.
עם כריסטיאנו רונאלדו על הספסל, הסלסאו רצו להמשיך לנצח בהכנה לטורניר, אליו יגיעו כאחת הפייבוריטיות, אך נתקלו בעוד נבחרת שרצתה להזכיר את כוחה לאיים על התואר. כבר דיברו על מיצוי דור הזהב של קרואטיה, אחרי פרישות רבות של כוכבים מהנבחרת, אך מי שעדיין נוכח הוא לוקה מודריץ', שגם העלה אותה ליתרון מפנדל כבר בדקה השמינית.
רוברטו מרטינס ביצע ארבעה חילופים בעלייה למחצית השנייה ובתוך שלוש דקות בלבד קיבל תמורה בחזרה בדמות שער שוויון של דיוגו ז'וטה מבישול של נלסון סמדו, שעלו שניהם מהספסל. בדקה ה-58 אנטה בודימיר החזיר את היתרון לאורחת כשכבש את ה-1:2 שנותר על כנו עד לסוף.
3 צפייה בגלריה
הקרואטים חוגגים
הקרואטים חוגגים
הקרואטים חוגגים
(רויטרס)
3 צפייה בגלריה
ז'ואאו קנסלו מאוכזב
ז'ואאו קנסלו מאוכזב
ז'ואאו קנסלו מאוכזב
(רויטרס)
החבורה של זלטקו דאליץ' השלימה ניצחון מרשים, שהיה השני שלה בשני משחקי ההכנה, והציגה הצהרת כוונות לקראת משחק הפתיחה שלה ביורו ב-15 ביוני מול ספרד. מנגד, המארחת יצאה מאוכזבת, אך יש לה עוד הזדמנות להגיע לטורניר עם חיוך כשתשחק מול אירלנד ב-11 ביוני רגע לפני משחק הפתיחה שלה מול צ'כיה ב-18 ביוני.
ספרד - צפון אירלנד 1:5
אחרי 0:5 על אנדורה, הלה רוחה השלימו 2 מתוך 2 במשחקי ההכנה שלהם עם עוד חמישייה ענקית, כאשר רוב השערים היו במחצית הראשונה. דווקא מי שעלתה ראשונה על הלוח הייתה האורחת, כשכבר בדקה השנייה דניאל בלארד הימם את המארחת, אך מפה הייתה רק נבחרת אחת על המגרש.
הקאמבק התחיל כבר בדקה ה-12, פדרי כבש את השוויון מבישול של נאצ'ו פרננדס, זה המשיך אחרי שש דקות כשאלברו מוראטה קבע את המהפך, המשיך עם פדרי שהשלים צמד בדקה ה-29 ופביאן רואיז שכבש בדקה ה-35 וקבע 1:4 בירידה למחצית. עד הסיום, מיקל אויזרבאל הצטרף לחגיגה עם שער בדקה ה-60 וחתם את המשחק

ספרד, לא זכתה בטורניר גדול מאז 2012, היא רוצה לשחזר את זה השנה, כאשר בשלב הבתים ביורו הקרוב היא בבית ב' שכנראה הכי קשה, יחד עם קרואטיה, איטליה ואלבניה. המשחק הראשון - בעוד שישה ימים, ביום שבת, בשעה 19:00 מול קרואטיה.

בלגיה - לוקסמבורג 0:3
החבורה של דומניקו טדסקו איבדה מעט מן הזוהר שלה בשנים האחרונות, אך השלימה שני ניצחונות בשני משחקי ההכנה ומכוונת גבוה ביורו. רומלו לוקאקו כבש את שער היתרון מהנקודה הלבנה בדקה ה-42 לאחר שגם סחט את הפנדל ובדקה ה-57 השלים צמד בזכות בישול אדיר של ז'רמי דוקו. לאנדרו טרוסאר חתם את התוצאה בדקה ה-81 והשלים ניצחון מוחץ. הבלגים ייתפנו כעת לדבר האמיתי, כשיפתחו את הטורניר בגרמניה ב-17 ביוני מול סלובקיה.
שוודיה - סרביה 3:0

לאחר שהפסידו במשחק ההכנה הראשון שלהם 2:1 לאוסטריה, החניכים של דראגן סטויקוביץ' החזירו לעצמם את הצבע ללחיים עם תצוגה מרשימה. סרגיי מילינקוביץ' סאביץ' פתח את המשחק עם שער בדקה ה-18 ובמחצית השנייה, אלכסנדר מיטרוביץ' ודושאן טאדיץ', שעלה מהספסל, הוסיפו. התוצאה תעניק למנצחת ביטחון לקראת משחקה הראשון ביורו ב-16 ביוני מול לא אחרת מאשר נבחרת אנגליה.

שווייץ - אוסטריה 1:1

במפגש בין שתיים שיהיו ביורו לא הושגה הכרעה, השווייצרים, שחוו קמפיין מוקדמות מאכזב, הגיעו לאחר שהביסו 0:4 את אסטוניה במשחק ההכנה הקודם, אך לא הצליחו לנצח הפעם. מנגד, האוסטרים לא הפסידו בשני משחקי ההכנה שלהם לאחר שניצחו את סרביה 1:2 בהתמודדות הקודמת. כריסטוף באומגרטנר כבש שער יתרון לאורחת כבר בדקה החמישית, אך סילבן ווידמר השווה בדקה ה-26. שווייץ תפתח את משחקיה באליפות אירופה מול הונגריה ב-15 ביוני, בעוד אוסטריה תעשה זאת מול צרפת ב-17 בחודש.

עלתה לחצי: אתלטיקו דרסה 0:4 את ברצלונה