2 צפייה בגלריה
ראם מגן ועומר ורד
ראם מגן ועומר ורד
ראם מגן ועומר ורד
(איגוד השייט בישראל)
אליפות העולם עד גיל 19 היא קטגוריה בתוך אליפות העולם לנוער (עד גיל 21) שהתקיימה בשבוע האחרון בפורטוגל. השייט הישראלי ראם מגן, ממועדון שדות ים, סיים במקום הראשון וזכה במדליית הזהב. עומר ורד וילנצ'יק זכה במדליית הארד ועמד לצד מגן על הפודיום.
מתחילת התחרות, התמקם ראם מגן ראשון בין השייטים בקטגוריית הגיל שלו, כאשר הוא מקדים את המתחרה הקרוב ביותר אליו ב-11 מקומות. מתוך עשרת שיוטי התחרות סיים מגן שישה בתוך העשיריה הראשונה, והוא נפל מחוץ לעשיריה השנייה רק בשיוט האחרון של היום, מה שהעניק לו את מדלית הזהב בקטגוריית עד גיל 19 ואת המקום השמיני הכללי באליפות. זו אינה הפעם הראשונה בה עומד השייט בן ה-18 על הפודיום באליפות. במרץ השנה זכה במדליית הזהב באליפות אירופה עד גיל 19 ובעבר זכה גם במדליית הכסף באליפות העולם בדגם הנוער ILCA6.
“זאת השנה הכי מופרעת שעברתי עד היום בתור ספורטאי", שחזר מגן בסיום התחרות. “התחושה של לעלות על פודיום שלישי רצוף באליפות בינלאומית ולהשמיע את התקווה אל מול כל העולם, היא הדלק שמניע אותי ואותנו בתור נבחרת. בפעם שעברה כשפורסמה התמונה שלי עם דגל ישראל על הפודיום הוצפנו בתגובות מטעם שונאי ישראל. להם אני יכול רק להגיד - כאשר מנסים להסיט נגדנו, כנראה שאנחנו עושים משהו נכון".
2 צפייה בגלריה
ראם מגן
ראם מגן
ראם מגן
(איגוד השייט בישראל)
עומר ורד וילנצ'יק, הנציג הישראלי למשחקים האולימפיים בפאריס בדגם, היה ממוקם בעשיריה השלישית בתחרות לאחר כמה שיוטים רעים ביומה השני והשלישי, אך יום אחרון מצוין שלו הקפיץ אותו במעלה הדירוג עד למדליית הארד בקטגורית הגיל הצעירה (מקום 20 כללי בתחרות).
ארז אליהו מאמן הנבחרת: “ראם הראה יכולות מרשימות, בעיקר בהתחשב בכך שהוא מפליג רק חצי שנה בדגם הבוגרים, ויהיה מאוד מעניין לעקוב אחריו בשנים הקרובות. אני מאוד גאה בנבחרת על ההתקדמות הגדולה שעשינו מאז תחילת פרויקט הנוער לפני חצי שנה".
כל תוצאות התחרות - ראם מגן (מקום 1 עד גיל 19, מקום 7 עד גיל 21), עומר ורד וילנצ'יק (מקום 3 עד גיל 19, מקום 20 עד גיל 21), יוגב אלקלעי (33), מאיה פילניק (35), אוריאל אמויאל (94).