1 צפייה בגלריה
אייל הראל
אייל הראל
אייל הראל
(חגי מיכאלי)
אליפות אירופה לנבחרות עתודה בפולין המשיכה הערב (ראשון) כאשר נבחרת ישראל פגשה את איטליה, שהייתה פייבוריטית לניצחון במשחק הזה, אך החבורה של אלעד חסין הפתיעה בענק, עשתה את הלא ייאמן והביסה 72:90 את הנבחרת מארץ המגף בדרך ל-0:2 בשלב הבתים.
השחקנים של אלעד חסין ניצחו את צ'כיה במחזור הפתיחה, הם קיוו להמשיך ביכולת הטובה ולהראות מה הם שווים, וכך הם גם עשו, בניגוד מוחלט לתחזיות שאמרו שדווקא האיטלקים הם אלה שפייבוריטים, אך כמובן, במשחק אחד הכל אפשרי, והחבורה בכחול לבן הוכיחה שזה לא סתם קלישאה.
המשחק היה צמוד ברובו והפכפך, כאשר כל נבחרת ביצעה ריצה משלה, כאשר רוב המפגש ישראל הייתה זו שהובילה, כשברבע הראשון זה היה 15:17. הרבע השני נפתח נהדר עבור השחקנים של חסין, פתחו עם ריצת 0:9 ועלו ליתרון דו ספרתי לראשונה במשחק ובירידה להפסקה זה 33:43.
ברבע השלישי האיטלקים ניסו לצמק ולמזער נזקים, אבל נעם יעקב ועילאי דולינסקי היו נהדרים וסחבו את הנבחרת, בדרך ליתרון שיא של 48:64. ברבע הרביעי הנבחרת מארץ המגף חשבה שהיא יכולה להפוך, היא אפילו הורידה לחד ספרתי, אך בערב שכזה זה לא היה אפשרי. שלוש דקות לסיום זה היה שש הפרש, אבל מפה נבחרת ישראל הגיבה בריצת 2:15 וניצחון אדיר של 72:90.
כעת, אחרי שגברה על צ'כיה במחזור הקודם והביסה את איטליה, נבחרת ישראל היא היחידה שמושלמת בבית, כשמחר ב-21:30 חסין ושחקניו יפגשו את נבחרת גרמניה, כאשר בכל מקרה החבורה בכחול לבן תעלה לשלב הבא מכיוון שכל הארבע עולות, אך כמובן רוצה לעשות זאת מהמקום הראשון.
קלעו לישראל: נועם יעקב 20 נקודות, יואב ברמן 17 נק', אלון מיכאלי 16 נק', עילאי דולינסקי 15 נק', עמית מנחם 9 נק', אייל הראל 7 נק' ושחר דורון 6 נק'.
קלעו לנבחרת איטליה: פיליפו גאלו 17 נק', פרנצ'סקו פרארי 16 נק', אוקטוביו מאראטו 13 נק', לאונרדו פג'יאן 12 נק', ריקרדו סלביוני וגבריאל פוזאטו 2 נק' כל אחד ועמנואל לנוסנטי 1 נק'.
רבע ראשון: 15:17 לישראל
חמישיית נבחרת ישראל: אלון מיכאלי, אייל הראל, נועם יעקב, עילאי דולינסקי ויואב ברמן.
חמישיית נבחרת איטליה: לאונרדו מארנגון, פיליפו גאלו, אוקטביו מאראטו, פרנצ'סקו פרארי וריקרדו סלביוני.

סלביוני פתח את הרבע עם שתי נקודות, דולינסקי ענה עם שלוש נקודות במהלך של סל ועבירה, ברמן הוסיף שלשה מהפינה, 2:6 אחרי דקה וחצי, מאראטו חדר בקלות לצבע והגיב עם לייאפ מהיר. יעקב ודולינסקי קלעו ארבע נקודות, 4:10 לישראל, דולינסקי הוסיף שלשה אדירה, השלים לריצת 0:7 ועשה 4:13. האיטלקים חזרו מפסק זמן, הגיבו עם ריצת 1:9 והורידו ל-15:13. מיכאלי קלע שתי נקודות, דמאליו ענה עם לייאפ וחתם את הרבע.

רבע שני: 33:43 לישראל
פוזאטו פתח את הרבע עם שתי נקודות, נבחרת ישראל הגיבה עם ריצת 0:9, עלתה ל-17:26 ושלחה את האיטלקים לפסק זמן. גאלו קלע שלוש נקודות במהלך של סל ועבירה וצימק לשש הפרש, אך דולינסקי דייק פעמיים מהקו, פרארי הגיב עם שתי נקודות מנגד, יעקב הנהדר סיפק אסיסט נהדר לברמן ודייק פעמיים מהעונשין, 22:32, אך האיטלקים הגיבו עם ריצת 0:8 והורידו לשתיים הפרש, דולינסקי הגיב עם שלשה אדירה ויעקב הוסיף שתי נקודות, 30:37. יעקב קלע שתי שלשות ועשה 33:43 בירידה להפסקה.
רבע שלישי: 51:65 לישראל
ברמן פתח את הרבע עם סל קשה, פרארי ענה עם שלשה ומאראטו הוסיף שתי נקודות, מיכאלי הגיב עם לייאפ, 39:47. האיטלקים השיבו עם ארבע נקודות, דולינסקי ענה עם שתי נקודות, 43:49. פרארי הוריד לארבע נקודות עם דאנק, יעקב דייק מהעונשין מנגד, שחר דורון צלף שלשה, 45:54 לישראל, פרארי הגיב עם שתי נקודות, סחט עבירה וקלע עוד נקודה מהעונשין, ברמן קלע פעמיים מהקו מנגד, עמית מנחם הוסיף שתי נקודות והחזיר את היתרון לדו ספרתי, 48:58. מנחם קלע שלוש נקודות, הוסיף אסיסט אדיר לברמן שקלע שלשה, השלים ריצת 0:10 ועשה 48:64. ברמן קלע נקודה מהקו, גאלו ענה עם שלשה מנגד וחתם את הרבע.
רבע רביעי: 72:90 לישראל

האיטלקים פתחו עם ריצת 2:7 והורידו לחד ספרתי, מיכאלי צלף שלשה, הראל הוסיף נקודה מהקו, 58:71. פרארי קלע נקודה מהעונשין, מיכאלי ענה עם עוד שלשה משלו, האיטלקים הגיבו עם ארבע נקודות, 11 הפרש, 5 דקות לסיום. יעקב דייק פעם אחת מהקו, מאראטו הגיב עם שלשה והוריד לחד ספרתי, חסין ביקש פסק זמן. מאראטו קלע שלשה, דורון ענה עם שלשה משלו, האיטלקים הגיבו עם סל מחוץ לקשת משלהם והורידו לשש הפרש. ברמן הלך לקו ודייק פעמיים. החבורה של חסין המשיכה את הריצה עד ל-72:90 וניצחון כחול לבן אדיר.