4 צפייה בגלריה
נבחרת הנשים
נבחרת הנשים
נבחרת הנשים
(Fedor janos, ההתאחדות לכדורגל בישראל)
זה לא הסוף לו ציפו בנבחרת הנשים. במסגרת משחק הנעילה של בית ב' במוקדמות יורו 2025, החניכות של ארז בלפר חיפשו ניצחון בהפרש שערים מספיק גבוהה שיעניק להן את המקום השלישי, אך סיימו רק ב-2:2 מול סלובקיה. למרות נקודה ראשונה בקמפיין, ישראל סיימה אחרונה וירדה לדרג ג'.
ההתמודדות נפתחה דווקא עם שער יתרון של הסלובקיות. כדור קרן הסתובב לרחבה ומצא את הראש של קריסטינה קושיקובה, הבלמית נגחה פנימה והעלתה את הנבחרת הסלובקית על לוח התוצאות. מכאן, ישראל הראתה קור רוח מרשים.
בדקה ה-38 אחרי דקות ישראליות נפלאות, נועה סלימהוגיץ' קיבלה מסירה בקצה הרחבה ובמהלך אישי נפלא, סיימה עם בעיטה חזקה לפינה הקרובה והשוותה את התוצאה. רגע לפני השריקה למחצית, טליה זומר שלחה את שירה אלינב, שהרשיתה את ה-1:2.
סלימוהיגיץ' ואלינב, שתי הכובשות, נפצעו והוחלפו. עדן אביטל נכנסה ועם פעולות גדולות, כולל כמעט בישול ענק לטליה זומר, הנהיגה את החבורה של בלפר. ישראל חיפשה עוד שני שערים שיקפיצו אותה מעל סלובקיה בטבלה, משם היו יכולות להגיע לשלב הפלייאוף, אך חטפו מהלומה כואבת.
השוערת עמית ביילין עמדה רחוק מקו השער, אנדראה בוגורובה זיהתה, החליטה לבעוט מרחוק ובאה על שכרה. כשהיא נמצא חמש דקות על המגרש, החלוצה השוותה עבור סלובקיה וקבעה את תוצאת המפגש.
4 צפייה בגלריה
מריה אלמצרי
מריה אלמצרי
מריה אלמצרי
(Fedor janos, ההתאחדות לכדורגל בישראל)
אחרי קמפיין מאכזב מאוד, נבחרת הנשים נמצאת במקום האחרון ובעצם מסיימת את דרכה במסע לעבר עלייה אפשרית לאליפות אירופה. המספרים גם הם לא מאירים פנים - עם מאזן נוראי של חמישה הפסדים, תיקו אחד והפרש שערים של 13- בשישה משחקים.
עוזר מאמן הנבחרת, אריק לוי, התייחס למשמעות של ירידת הדרג, השוויון בדקה ה-90 וסיכם את הקמפיין: “התכוננו נהדר למשחק וגם ידענו לחזור למרות הפיגור, אז קצת חבל על הגול בסוף. אנחנו מאוד מאוכזבים, אבל אסור לשכוח שמספטמבר שיחקנו נהדר ועלינו דרג בצורה מרשימה, בלי בית ובזמן מלחמה. גאים מאוד בשחקניות ובצוות, יש חומר כדי להמשיך הלאה".
גם שירה אלינב דיברה בסיום: “תחושה מאכזבת. עבדנו קשה בחצי השנה האחרונה, זו הייתה טעימה ראשונה לרמות הגבוהות. אני מאוד גאה בבנות, נתנו את הנשמה וזה כל מה שהיינו יכולות לבקש מעצמנו".
4 צפייה בגלריה
נבחרת הנשים
נבחרת הנשים
נבחרת הנשים
(Fedor janos, ההתאחדות לכדורגל בישראל)
מחצית ראשונה:
דקה 4: הסלובקיות פתחו חזק, כאשר פטרישיה המירובה בעטה בשמאל מחוץ לרחבה, כמעט גרמה לשוערת עמית ביילין לטעות ולגרום לפיגור מוקדם של ישראל.
דקה 8: ישראל כמעט עלתה ליתרון. טליה זומר הכניסה כדור נהדר לשירה אלינב, שהגיעה למצב של אחת על אחת מול השוערת, אך בעטה פחות טוב והשיגה רק קרן.
דקה 15: שער! סלובקיה עלתה ל-0:1: כדור קרן הסתובב נהדר פנימה, מצא את הראש של קריסטינה קושיקובה, שנגחה פנימה את שער היתרון עבור הסלובקיות.
דקה 38: שער! ישראל השוותה ל-1:1: אחרי דקות טובות לחבורה של ארז בלפר, היא סוף סוף מוצאת את השוויון. נועה סלימהוגיץ' קיבלה מסירה בקצה הרחבה ובזכות מבצע אישי נפלא, שהסתיים עם בעיטה חזקה לפינה הקרובה, הצליחה להעלות את ישראל על לוח התוצאות.

דקה 45+3: שער! ישראל עלתה ל-1:2: על סף השריקה למחצית, טליה זומר שלחה כדור אדיר לעבר שירה אלינב, שהפעם לא התבלבלה והכניעה את מריה קורנציובה. הישראליות באו על שכרן אחרי שנראו טוב יותר לאורך המחצית הראשונה.

4 צפייה בגלריה
מיטל שרעבי
מיטל שרעבי
מיטל שרעבי
(Fedor janos, ההתאחדות לכדורגל בישראל)
מחצית שנייה:
דקה 51: זה היה חייב להיות שער ישראלי. עדן אביטל, שהחליפה במחצית השנייה את סלימהוגיץ' הפצועה, מצאה בפעולה גדולה את טליה זומר, שהיססה ברחבה ולא הצליחה למצוא את הרשת.
דקה 60: עוד מהלך טוב של הישראליות. אביטל הריצה את אלינב לעומק, היא מסרה כדור רוחב חזק לטליה זומר, שהצליחה רק להסיט את הכדור היישר לידיים של שוערת היריבה.
דקה 90: שער! סלובקיה השוותה ל-2:2: רגע כואב לנבחרת בהונגריה. אנדראה בוגורובה זיהתה שביילין רחוקה מקו השער, שלחה בעיטה מרחוק והרשיתה את שער השוויון, שגם קבע את תוצאת המשחק.
הרכב נבחרת ישראל: עמית ביילין, עיטאף אלקיסי, שחר נקב, שני דוד, מיטל שרעבי, רחל שטיינשניידר (הדס גולדן, 63'), מריאן עווד (מיכאלה וורקו, 84'), שירה אלינב (מאיה גנור, 63'), מריה אלמצרי, נועה סלימהוגיץ' (עדן אביטל, 45') וטליה זומר.
הרכב נבחרת סלובקיה: מריה קורנציובה, דיאנה ברטוביצ'ובה, קריסטינה קושיקובה, יאנה וויטקובה, אנדראה הורבאטה (קטרינה וורדיקובה, 65'), פטרישיה המירובה (קלאודיה פבובה, 65'), קלאברובה ויקטוריה (סופיה סקרדובה, 56'), לודמילה מאטאווקובה (אנדראה בוגורובה, 85'), מריה מיקולאיובה, תמרה מוראבקובה (מיקאלה פרנקובה, 56') ומרטינה סורנובסקה.