1 צפייה בגלריה
נועם יעקב
נועם יעקב
נועם יעקב
(איגוד הכדורסל)
לאחר שסיימה את שלב הבתים של שלב אליפות אירופה עד גיל 20 במקום הראשון הראשון בבית, רגע האמת של אלעד חסןי ושחקניו הגיע הערב (רביעי), אך נבחרת העתודה לא הצליחה לשחזר מה שעשתה בשנים האחרונות, והפעם הפסידה 68:65 ליוון בשמינית המר, מה ששלח אותה למשחקי הדירוג 9-16.
בשלב הבתים, הנבחרת הישראלית הפתיעה את כולם עם ניצחון ענק על איטליה, מה שאולי גרם לחשוב שהיא יכולה לעשות שוב פעם גמר כנגד כל הסיכויים. הפסד לגרמניה לא מנע מהעתודה לסיים במקום הראשון ובעצם לפגוש יריבה קלה על הנייר, אך בכל מקרה יוון הייתה פייבוריטית ולאחר משחק צמוד זה נגמר בניצחון קטן ליוונים.
המשחק ברובו היה משחק של ריצות, אף יריבה לא הצליחה לפתוח פער לאורך זמן, כאשר בדר"כ הייתה זו נבחרת ישראל שרדפה אחרי יוון, כאשר ברבע הראשון היוונים עלו ליתרון 15:19. הסקור הנמוך המשיך, יוון שמרה על היתרון הקטן שלה ובירידה למחצית זה היה 29:34.
את הרבע השלישי השחקנים של אלעד חסין פתחו לא כמו שרצו, הם נקלעו לפיגור דו ספרתי לראשונה במשחק, אך בחצי השני של הרבע, הם הגיבו עם ריצת 0:7, הורידו את ההפרש ל-50:49. ברבע האחרון המאני טיים הגיע, היוונים עלו ליתרון דו ספרתי פעם נוספת, היו בדרך לניצחון בטוח, אך שוב הישראלים צימקו, כשלבסוף שחר דורון יכול היה לכפות הארכה, אבל החטיא מחוץ לקשת ויוון ניצחה 65:68.
כאמור, נבחרת העתודה לא הצליחה לשחזר את הישגיה משנים קודמות, והפעם הפסידה כבר בשמינית גמר אליפות, כאשר חסין ושחקניו יידעו בהמשך הערב איזו יריבה הם יפגשו - המפסידה בין ליטא לטורקיה.
קלעו לנבחרת ישראל: אלון מיכאלי 17 נקודות, נועם יעקב 16 נק', עילאי דולינסקי 11 נק', שחר דורון 8 נק', אייל הראל 7 נק', עמית מנחם 4 נק' ויואב ברמן 2 נק'.
קלעו לנבחרת יוון: יואניס קאראקוסטאס 20 נק', ניקולאס פלוטאס 14 נק', כריסטוס בונטוריס 9 נק', אלכסנדרוס סמודרוב 8 נק', ואנג'ליס זוגריס 7 נק', ניקולאס וסיליו 5 נק', צ'רליוס פארסקבופולוס 3 נק' ותיאודורוס קונסטנטידיס וקאפטקיס נק' כל אחד.

רבע ראשון: 15:19 ליוון

חמישיית ישראל: נועם יעקב, אייל הראל, אלון מיכאלי, עילאי דולינסקי ויואב ברמן.
חמישיית יוון: יואניס קראקוסטאס, ניקולאס פלוטאס, ניקולאס וסיליו, אלכסנדרוס סמודרוב ואנג'ליס זוגריס.
זוגריס פתח את הרבע עם שתי נקודות, יעקב השיב, קראקוסטאס ו-וסיליו קלעו חמש נקודות ועשו 2:7 ליוונים, מיכאלי ודולינסקי ענו עם ארבע נקודות וצמצמו מעט, אך סמודרוב קלע שתי נקודות, 6:9 ליוונים. ברמן קלע שתי נקודות, החבורה היוונית הגיבה בריצת 1:6, החבורה של חסין ענתה בריצת 1:6 וצמצמה ל-16:15. שחר דורון יכול היה להעניק יתרון לנבחרת, אך החטיא מהשלוש, כשמנגד בונטוריס קלע מחוץ לקשת על הבאזר וחתם את הרבע.

רבע שני: 29:34 ליוון

מיכאלי ודורון קלעו ארבע נקודות מהירות, היוונים ענו עם שלוש נקודות, יעקב קלע שתי נקודות וצמצם לנקודה הפרש בלבד, סמודרוב ענה עם שתי נקודות ואלעד חסין הזעיק פסק זמן. החבורה הישראלית חזרה לפרקט ומיכאלי קלע שתי נקודות, בונטרוס החזיר את היתרון ליוונים עם שלשה, 24:27. סל רדף סל, וישראל לא מצליחה להפוך את התוצאה, כשיוון רק מגדילה את ההפרש, 28:34. מיכאלי קלע נקודה אחת מהעונשין וחתם את המחצית.

רבע שלישי: 49:50 ליוון

פלוטאס פתח את הרבע עם שתי נקודות, יעקב הלך לקו וקלע שלוש נקודות מהעונשין, פלוטאס השיב עם שתי נקודות, דולינסקי הגיב עם השלשה הראשונה במשחק של ישראל וצמצם ל-38:35, היוונים הגיבו עם ריצת 0:7 ועלו ליתרון דו ספרתי ראשון במשחק, דולינסקי הגיב עם סל מחוץ לקשת ועמית מנחם חטף כדור וקלע לייאפ, צמצם ל-45:40 וגרם למאמן היווני להזעיק פסק זמן. פלוטאס קלע שתי נקודות, החבורה של חסין הגיבה עם ריצת 0:7 ועשתה שוויון, 47:47. זוגריס ופלוטאס קלעו שלוש נקודות, מיכאלי הגיב עם שתי נקודות וחתם את הרבע.

רבע רביעי: 65:68 ליוון

היוונים פתחו עם ריצת 0:9 בשלוש דקות הראשונות, כשהנבחרת הישראלית עדיין ללא סל ואלעד חסין הזעיק פסק זמן. אחרי שלוש ללא סל, מיכאלי צלף שלשה, החבורה היוונית המשיכה בריצה שלה, הפעם 0:6 ויתרון דו ספרתי, 52:65, שחר דורון קלע שלשה, פלוטאס הגיב עם שתי נקודות, 55:67. ישראל הצליחה לחזור למשחק וענתה עם ריצת 0:10 וכמעט הצליחה להפוך, אך היוונים קלעו נקודה מהקו, דורון החטיא מהשלוש על הבאזר ולבסוף ישראל הפסידה 68:65.