7 צפייה בגלריה
נבחרת העתודה חוגגת היארות בדרג א'
נבחרת העתודה חוגגת היארות בדרג א'
נבחרת העתודה חוגגת היארות בדרג א'
(FIBA)
נבחרת העתודה רשמה הערב (חמישי) ניצחון חשוב במיוחד במסגרת אליפות אירופה עד גיל 20, כשגברה 81:113 על טורקיה במשחקי הדירוג 9-16. בזכות הניצחון, הנבחרת נשארה באופן רשמי בדרג א'.
החבורה של אלעד חסין הגיעה להתמודדות לאחר ההפסד המאכזב ליוון בשמינית הגמר והיא הייתה חייבת להתעשת על עצמה כשהפסד היה שולח אותה למשחקי הדירוג 13-16, שם הייתה חייבת לנצח פעמיים בשני משחקים. אבל למרות הלחץ, נועם יעקב, עם דאבל דאבל של 17 נקודות ו-12 אסיסטים, אילי דולינסקי ושחר דורון עם 21 נקודות כל אחד, הובילו תצוגה התקפית אדירה.
מהרגע הראשון של ההתמודדות, הסקור היה גבוה בהרבה מהמשחקים הקודמים. הטורקים להטו מחוץ לקשת בפתיחת המשחק אבל לנבחרת ישראל היה שחקן אחד שבלט מעל כולם והשאיר אותה בתמונה - אילי דולינסקי שמו. ברבע השני גם נועם יעקב ושחר דורון נכנסו לעניינים, הנבחרת הפכה פיגור ועלתה ליתרון עם ריצת 3:18 בדרך ליתרון 46:53 בירידה להפסקה.
7 צפייה בגלריה
אילי דולינסקי
אילי דולינסקי
אילי דולינסקי
(FIBA)
פתיחת המחצית השנייה עוד הייתה שייכת לטורקים שעוד קבעו 61:61, אבל מרגע זה והילך רק נבחרת אחת הייתה על המגרש. דורון להט מחוץ לקשת, יואב ברמן גם נכנס לעניינים ויחד עם יעקב הובילו ריצה. הרבע האחרון, אותו ניצחה הנבחרת 10:32, היה חגיגה כחולה-לבנה אחת גדולה ובסיום 81:113 אדיר לנבחרת ישראל, שתמודד מול גרמניה בשבת במשחקי הדירוג 9-13.
קלעו לנבחרת ישראל: שחר דורון ואילי דולינסקי 21 נקודות כ"א, נועם יעקב (12 אסיסטים) 17 נק', יואב ברמן 15 נק', אלון מיכאלי 13 נק', אייל הראל 9 נק', עמית מנחם 6 נק', עמרי שלף 4 נק', ניב למפרט 3 נק', יואב הוכשטטר ומקסים פילוננקו 2 נק' כ"א.
7 צפייה בגלריה
נועם יעקב
נועם יעקב
נועם יעקב
(FIBA)
רבע ראשון - 27:29 לטורקיה
חמישיית נבחרת ישראל: נועם יעקב, יואב ברמן, אייל הראל, אילי דולינסקי ואלון מיכאלי.
חמישיית נבחרת טורקיה: אוזגור ג'נזיג, ברקה בויוקטונצ'ל, ברק ג'אן אקין, סליח אלטונטס ואמרה מליח טונצ'ה.
הנבחרת הישראלית פתחה מצוין את המשחק כשמיכאלי ויעקב העלו אותה ליתרון 0:5 מהיר, אבל הטורקים התחממו ועם שלוש שלשות קבעו 9:9 כשבתווך דולינסקי עלה על הלוח עם סל ועבירה. הפורוורד הישראלי היה אחראי גם לשמונה הנקודות הבאות של ישראלעם סל מאסיסטי נהדר של הראל ושתי שלשות רצופות.

אייל הראל חטף כדור וסיים בדאנק אדיר, אבל טונצ'ה הוביל ריצת 0:6 שהעבירה שוב את היתרון לצד הטורקי. נועם יעקב הציל התקפה לא טובה עם שלשה ענקית על הבאזר של שעון ה-24, אך גם זו נענתה בסל מעבר לקשת בצד השני. דולינסקי הוסיף עוד שתיים ועמית מנחם סחט עבירה לשלוש ודייק בכל הזריקות שלו, אך שלשה נוספת של בויוקטונצ'ל סגרה את הרבע ב-27:29 לטורקיה.

7 צפייה בגלריה
אייל הראל מטביע
אייל הראל מטביע
אייל הראל מטביע
(FIBA)
רבע שני - 46:53 לנבחרת ישראל
שתי נקודות רצופות מהירות בצד הטורקי שגרמו לאלעד חסין להזעיק פסק זמן, 48 שניות בלבד בתוך הרבע. הטורקים עברו להגנה איזורית ומיכאלי מצא את השטח הפנוי וקלע שתיים בחזרה מפסק הזמן. בויוקטונצ'ל תפר עוד שלשה מהפינה והעמיד את ההפרש על שבע נקודות. שחר דורון שעלה מהספסל תפר את השלשה הראשונה שלו בהתמודדות, אך כרגיל הטורקים השיבו עם אחת משלהם.
הנבחרת ניצלה עם כמה החטאות פנויות של טורקיה לשלוש והצליחה להישאר קרוב. מנחם סיפק אסיסט נהדר ליואב ברמן שקלע בנוסף לפאול והשלים מהקו מהלך של שלוש נקודות. דולינסקי צימק את ההפרש לנקודה בלבד עם סל בסיבוב עם הלוח ונועם יעקב עם סל ועבירה החזיר את היתרון לצד הישראלי. הריצה הישראלית נמשכה, דולינסקי ויעקב קלעו מהקו ושלשה של דורון קבעה ריצת 3:18 ו-39:47 לישראל. טורקיה עוד צימקה את ההפרש לשתיים בלבד, אך דורון עם חמש רצופות כולל שלשה על הבאזר קבע 46:53 לישראל בירידה להפסקה.
7 צפייה בגלריה
אלעד חסין מתדרך את שחקני נבחרת העתודה
אלעד חסין מתדרך את שחקני נבחרת העתודה
אלעד חסין מתדרך את שחקני נבחרת העתודה
(FIBA)
רבע שלישי - 71:81 לנבחרת ישראל
דולינסקי היה אחראי על ארבע הנקודות הראשונות של הנבחרת במחצית השנייה, כשדמירל, טונצ'ה ובויוקטונצ'ל שמרו את האדומים קרוב. שלשה של אקין צימקה את ההפרש רק לנקודה. נועם יעקב סיפק אסיסט ענק לחיתוך מצוין של הראל, אך הטורקים המשיכו ללהוט ושלשה נוספת קבעה 61:61. שחר דורון עלה מהספסל ועשה מה שהוא עושה הכי טוב - לקלוע שלשות. הראל הוסיף אחת משלו והנבחרת עלתה ליתרון שש.
יעקב וברמן השתלטו על העניינים. הגארד המוביל קלע ארבע נקודות יפות כשברמן הוסיף סל מריבאונד התקפה ושלשה והנבחרת רשמה ריצת 5:15. עמית מנחם תפר שלשה אדירה בסטפ בק והוסיף אסיסט מרהיב במסירה מאחורי הגב לאלון מיכאלי. 71:81 לישראל בתום 30 דקות של כדורסל.
7 צפייה בגלריה
שחר דורון
שחר דורון
שחר דורון
(FIBA)
רבע רביעי - 81:113 לנבחרת ישראל
דורון המשיך ללהוט ותפר שלשה בפתיחת הרבע האחרון. הטורקים לא הצליחו לקלעו במשך שתי דקות ומהתסכול ביצעו עבירה בלתי ספורטיבית. יעקב דייק מהקו ובכדור הנוסף מסר אסיסט לשחר דורון שלא ראה בעיניים ותפר עוד אחת מעבר לקשת כשנקודות של ברמן קבעו 71:90 ויתרון השיא במשחק הערב. צ'נגיז עוד תפר שלשה בצד הטורקי, אבל ברמן, הראל ומיכאלי הובילו ריצת 0:10 נוספת שסגרה כמעט באופן סופי את הסיפור.
בשלב זה אלעד חסין יכול היה להרשות לעצמו לתת מנוחה לשחקנים הבולטים, כשיובל הוכשטטר, מקסים פילוננקו, עמרי שלף וניב למפרט הצטרפו לרשימת הקלעים. עוד לפני הסיום איליסוגלו הטורי התחמם ועם כמה מהלכים שכל קשר בינם לבין כדורסל הוא מקרי בהחלט, קיבל עבירה בלתי ספורטיבית כשגם המאמן הטורקי הורחק. בסיום 81:113 מהדהד לנבחרת ישראל שנשארה באופן רשמי בדרג א'.
7 צפייה בגלריה
שחקני הנבחרת עוזרים לעמית מנחם לקום
שחקני הנבחרת עוזרים לעמית מנחם לקום
שחקני הנבחרת עוזרים לעמית מנחם לקום
(FIBA)