6 צפייה בגלריה
ברק אברמוב
ברק אברמוב
ברק אברמוב
(חגי מיכאלי)
לאחר אימון הפתיחה שפוצץ על ידי אלפי אוהדים נרגשים שהגיעו לבית וגן, הרימו את השחקנים והדליקו אבוקות, בית"ר ירושלים תפגוש מחר (רביעי, 20:00) את הפועל חדרה למשחק בגביע הטוטו. לקראת פתיחת העונה, בעלי הקבוצה, ברק אברמוב, יחד עם המנהל המקצועי, אלמוג כהן, והמאמן, ברק יצחקי, השתתפו במסיבת עיתונאים, אשר הועברה כאן בשידור חי באתר.
ברק אברמוב פתח: “לפני שנדבר על הכדורגל, אחים שלנו מהעדה הדרוזית שיחקו כדורגל ואיבדו את חייהם, ועוד מספר רב של נפגעים, רוצה להגיד בשם בית"ר ובשמי להביע את תנחומיי, אין הרבה מילים להגיד, פונה מפה לארז כלפון לעשות על אותו מגרש, לעשות מיני טורניר עם כל כוכבי ליגת העל וכמובן שבית"ר תשמח להיות חלק מזה, בתקווה שהעניינים יירגעו ושינו זוארץ וארז יעשו את זה, כדי שהחבר'ה מהעדה יחייכו קצת.
“זו שנה שלישית שלי במועדון, אומנם זה מרגיש הרבה יותר, אבל עברנו שתי עונות מאוד מאתגרות, אני מרגיש בכל אופן שאנחנו נמצאים במקום טוב מבחינה ניהולית, מקצועית, קהילתית מול הקהל והאוהדים, האוהדים מצביעים ברגליים ורוכשים מנויים, מה שהם לא עשו בשנים הקודמות, הם מביעים אמון בקבוצה וזה עושה לי טוב בתור מי שעומד בראש המערכת, מקווה שאעשה את החלק שלנו ונגרום להם לחייך.
מסע"ת פתיחת העונה של בית"ר ירושלים
“המועדון עשה פלייאוף עליון שמונה שנים ברציפות, בשנתיים שלי לא עשינו, כדורגל זה תקציבים ובתקציבים אנחנו לא מדגדגים את המועדונים הגדולים, מכבי ומכבי חיפה, יש וייב טוב ואנחנו רוצים לעשות הכי טוב שאפשר, אבל צריך להיות מציאותיים ולהבין שהמועדון עובר תהליך. אנחנו עושים הכי טוב שאפשר, גם אני באתי ונתתי מעבר ממה שאני רציתי לתת, גם הצוות המקצועי קיבל מה שהם רצו ממני, אנחנו עובדים בשותפות ומקווה שהעונה תהיה מוצלחת".
אברמוב המשיך: “התקציבים הם לא משחקים, אבל זה כן קובע את הלך הרוח, אנחנו לא בטופ 3, אנחנו ב-4 עד 6, אבל אנחנו עושים שינויים, פחות סגל רחב, יותר איכותי, שחררנו שחקנים והשארנו את מי שרצינו להשאיר, כמו אורי דהן ודור מיכה שסיימו חוזה, מיגל סילבה, השארנו אותם והבאנו מספר שחקנים שרצינו, אלה שחקנים שאנחנו עוקבים אחריהם מספר שבועות, אבל כמובן לוקח זמן להחתים במחיר הנכון, התקציב זהה לשנה קודמת, אבל עם סגל יותר איכותי ופחות רחב".
“המטרות? אנחנו נציב את זה על המגרש, אני חושב שמועדון כמו בית"ר צריך להיות בפלייאוף העליון ולא משנה מה התקציב, מועדון שמביא המון קהל צריך להיות בפלייאוף העליון. אני הייתי מעוניין להביא איכות חיים, דיברתי על תקציבים של מכבי תל אביב, חיפה וב"ש, אנחנו חוצים את ה-50, אבל גם חלק נכבד זה אצל החובות, איכות חיים זה אזור ה-100 מיליון. שנה שעברה השחקנים שהבאנו - לא הצלחנו, ואני מקווה שהשחקנים שהבאנו הפעם ישנו אותו".
6 צפייה בגלריה
ברק אברמוב, ברק יצחקי ואלמוג כהן
ברק אברמוב, ברק יצחקי ואלמוג כהן
ברק אברמוב, ברק יצחקי ואלמוג כהן
(חגי מיכאלי)
“אם יש שחקנים שהצוות המקצועי אומר שהם יכולים לשדרג אז כן, צריך לפעמים לעשות דברים שאתה לא הכי מאמין בהם, אבל בסוף מאמינים בשחקנים, אז גם אם הם משלמים יותר כסף, אתה מקווה שייתן לך את הכי טוב שאפשר. אנחנו פותחים עונה בראייה חיובית ולא מסתכלים על מה שהיה, מה שהיה קרה עם גמר גביע ונתעלם מהורדת הנקודות, גם האוהדים מבינים ומתבגרים. עדיין אני חושב שהענישה הפרטנית שהמנהלת עושה תעזור לנו מאוד למנוע את הכל, ובית"ר זה כדורגל ואני מקווה שהקהל יעשה שינוי וידחוף אותנו ולא יעשה נזק. שנה שעברה שילמנו קנסות מעל מיליון שקל, זה להביא את טוומאסי, לא חבל?"
על ירדן שועה: “הוא שחקן בית"ר ירושלים, נכון שהיה לו הסכם יציאה, אבל לא הייתה הצעה ממשית בשביל שנקבל אותה והוא שחקן בית"ר ירושלים. עומר אצילי? פניתי לסוכן שלו, עשינו שיחות בנושא, הבנתי שצריך לשלם כ-3 מיליון אירו בשביל הרשויות, אמרתי שאני לא במשחק הזה, אבל אם זה היה רק שכר אז היינו נותנים פייט למועדונים, הוא גם הביע נכונות לבוא לבית"ר. גם כשהבאנו שחקנים אחר, הם שחקנים שוברי שוויון. גם שחקן ישראלי ששיחק בעבר פה, אני חושב שבית"ר יכולה הייתה לתת מאבק על עומר אצילי".
אופיר קריאף: “ישבנו איתו, הסברתי לו שמבחינה מקצועית החלטנו שהוא לא ממשיך, אבל בגלל שזה אופיר קריאף והוא סמל של המועדון וגם עבורי הוא משהו אחר, הצעתי לו שתי אופציות - או להיות עוזר מאמן ולהרחיב את הסגל, ואם הוא לא רוצה אז שיהיה נשיא מחלקת הנוער ולקחת את כל המחלקה על גבו, אבל הוא לא חזר עם תשובה חיובית לצערי, מאמין שהוא רוצה להמשיך בכדורגל אז שיהיה לו בהצלחה ותמיד הדלת שלו פתוחה ברגע שירצה לחזור בתפקיד ניהולי, ימים יגידו מה יהיה איתו".
6 צפייה בגלריה
ברק יצחקי, ברק אברמוב ואלמוג כהן
ברק יצחקי, ברק אברמוב ואלמוג כהן
ברק יצחקי, ברק אברמוב ואלמוג כהן
(חגי מיכאלי)
על עדי יונה: “לא אמכור את עדי יונה אם המועדון לא יעשה שדרוג מקצועי בנושא. מה זה אומר? אם אקבל על עדי יונה שחקנים שהצוות יגיד אז זה שדרוג. אבל אם זה יהיה ארבעה מיליון אירו אז זה לא שדרוג, מבחינתי אני לא רוצה כסף. אם יש דברים שאפשר לעשות עסקה אז נעשה עסקה, אבל עדי יונה אני לא מאמין שהוא יימכר בשנתיים הקרובות, הוא רוצה להיות בבית"ר, הוא אומר את זה, כל עוד הוא אומר את זה אז הוא ישחק פה".
“אנחנו עובדים על לחזק את הסגל בשתי עמדות, צריך לראות איך נעשה את זה כי התקציב קצת חרגנו ממנו. אבל כשיש שיתוף פעולה טוב בין כולם אז נעשה את הדברים הכי טוב שאפשר. האוהדים? הקהל עבר ועובר שינוי גדול, חיובי כמובן, הוא תמיד היה הקהל הכי טוב בארץ, בתור ילד הייתי חלק ממנו ואני זוכר את זה, התבגרתי וראיתי שהקהל הוא קהל אחר, אבל בתפיסה של המנויים הקהל פחות אהב לקנות מנויים, והוא מבין את זה עכשיו כי זה נותן עוגן לקבוצה לבנות קבוצה טובה יותר, אני שמח שהם עושים את זה, אני גם מאוד מאושר בתור בעלים, כי בעבר לא הצליחו לעשות את זה, ואנחנו עושים את הדברים נכון.
בית חדש במקום בית וגן: “אני רוצה, אנחנו עושים כרגע שיפוצים, דשא חדש וכו', זו בשורה. ממה שראיתי, זה לא ראוי לשחקנים בליגת העל, הרמנו את הכפפה ושילמנו הרבה כסף, ממש נלך לדרך חדשה. בית וגן זה יהיה היסטוריה בעיניי בשנים הבאות, לקראת 2030 ויהיה מגרש אימונים ראוי, איכותי וגדול. קיבלתי מועדון הכי טוב בישראל, אבל מועדון מפורק מבחינה ניהולית, עשינו דברים, כפיר אדרי עובד ימים ולילות, להגיד לכם שאנחנו רואים את התוצאות מחר? אז לא רואים ישר, גם במחלקות נוער, אבל בוא נדבר עוד שנתיים ונגיד כל הכבוד, זה לוקח זמן, אני לא אבוא עכשיו ואגנוב דעת שתראו קבוצת נוער כמו מכבי פ"ת, מכבי ת"א וכו'. אנחנו הולכים לשם וזה ייקח זמן.
6 צפייה בגלריה
ברק אברמוב, ברק יצחקי ואלמוג כהן
ברק אברמוב, ברק יצחקי ואלמוג כהן
ברק אברמוב, ברק יצחקי ואלמוג כהן
(חגי מיכאלי)
כמה התערב בבנייה: “זה תשאל את יצחקי ואלמוג כהן. כל שחקן שחתם פה זה שחקן שחתם באישור של כולם, פחות הייתי מעורב הפעם ואני מאמין בצוות המקצועי, אני כן אומר את הדעה שלי, אבל פה זה נגמר. כל משפחה שהיא משפחה שכולה שהיא אוהדת בית"ר, קיבלה מאיתנו שני מנויים ותהיה חלק מהאירוח שלנו במגרש, מאמין שנעשה טקס כזה או אחר, כמובן שביזוי ההמנון לא יכול לקרות דבר כזה, לא רואה את זה קורה במקום אחר. מקווה שדבר כזה יעבור ותהיה ענישה חמורה, אבל זה לא התפקיד שלי, מאמין שראשי המנהלת יעשו את זה".
הסולחה עם יוסי אבוקסיס: “זה לא רלוונטי השאלה, אני ויוסי חברים בלי קשר לכדורגל, באמת נפגעתי וגם הקהל נפגע, אמרתי את הדברים האישיים שלי והוא הבין את הטעות שלי ואני הבנתי חלק משלי, אני מאחל לו בהצלחה, כרגע אין לו קבוצה אבל אני בטוח שהוא יאמן כי הוא מאמן טוב".
אלמוג כהן אמר: “נדב נידם הוא אחד מהאופציות שיש לנו בעמדה, יש לנו סגל שהוא לא סופי, אבל כמעט, הוא מתגבש. עדי יונה יחזור מהאולימפית, הכיוון להתחזק בשתי עמדות, לא החלטנו על העמדה של הזר, אבל אנחנו בוחנים את זה ומאמין שנראה מה הקבוצה צריכה. אני רואה שרצו להביא שחקנים משמעותיים שישדרגו את המועדון ולא כאלה שיהיו חלק מסגל, יש לנו כמה שחקנים צעירים שאנחנו מאוד מאמינים בהם והם ישתלבו בבוגרת, אני אישית מאמין בשחקנים צעירים ואני חושב שהשילוב יהיה טוב ומקווים לפתוח את העונה בצורה טובה, מרגישים את הטירוף הזה ואנחנו רוצים לשמור על זה.
6 צפייה בגלריה
אלמוג כהן
אלמוג כהן
אלמוג כהן
(חגי מיכאלי)
“רק הזמן יגיד מה יהיה עם השחקנים, כשאתה בוחר בהם אז אתה בוחר כי הם הכי טובים שיכולת להביא באותו רגע. כשאתה עושה טעויות אתה מנסה ללמוד מטעויות, כן עשיתי טעויות שלמדתי מהם ואני חושב שהשילוב עם ברק וברק זה שילוב מצוין, ייאמר לזכות הבעלים שהוא נתן לנו יד חופשית לבחור את השחקנים. הוא לא מאמין בלרכוש שחקנים והוא הלך איתנו, גם ירין לוי שהוא נוער אז האמין בתהליך הזה, רצינו לבנות קבוצה רעבה, לשחק כדורגל התקפי ולתת לקהל ליהנות".
אלמוג כהן המשיך: “בעיניי הדבר הגדול שהקהל רואה זה השינוי בעבודה בדשא של הצוות. הוספנו אנליסטים לצוות ובגדול הקהל רואה את זה והוא אוהב את זה, הדרך הקשה שאנחנו מקריבים זה מה שהקהל מתחבר, בעיניי זה מה שגורם לסיפוק הכי טוב, עבודה קשה יום יום, להטמיע את הדרך שאנחנו רוצים להטמיע. מול הפועל ב"ש זה היה המשחק הכי טוב שלנו ובעיניי זה הסיפוק הכי טוב, הקהל מתחבר לזה, יש גב מההנהלה ויש שינוי שהמועדון עובר, בית וגן נראה אחרת, כל השיפוץ, גם המתחם עצמו בפנים, חדרים, הצוות, מנהל קבוצה, מתחם ראוי היום לקבוצה בליגת העל, נכון שאנחנו רוצים משהו משלנו אבל זה מקום ראוי ומקום טוב, נקווה להיכנס לדשא בשבוע שבועיים הקרובים וזה שאפו לכפיר ולבעלים".
על ירדן שועה: “הכל זה ספוקלציות, ואצלנו התקשורת אוהבת לעשות אובר דרמה. ירדן שועה הוא מאוד אהוב על הצוות המקצועי ואם לא היה אז לא היה משחק, הוא חשוב מאוד. יש דרישות מכל שחקן שחקן וגם שועה זה אחד מהשחקנים שצריכים לעמוד בדרישות, הוא עומד בהם, הוא עשה מחנה אימונים מצוין ואני מקווה בשבילו וגם בשבילנו שיהיה באותו כושר".
6 צפייה בגלריה
ברק יצחקי
ברק יצחקי
ברק יצחקי
(חגי מיכאלי)
ברק יצחקי אמר: “אני מתחיל להרגיש את הטירוף של האוהדים, מרגישים את הוויב שיש בקבוצה. גם אלמוג וגם ברק נגעו בזה, לא צריך לצאת מפרופורציות ועדיין צריך להתחזק בעוד שתי עמדות, אני רואה בתהליך הזה תהליך טוב, הקהל לא בטירוף רק בגלל השחקנים, הם רואים את הדרך שלנו וייאמר לזכותם של אברמוב וכפיר אדרי שביקשנו אז קיבלנו, בדרישות שלנו לדאוג למתחם טוב, ארוחות לשחקנים, נעננו בחיוב וזה גורם גם לשחקנים לבוא ולהגיע. לא רק ההחתמות הנוצצות גורמות לקהל לבוא, בסוף אנחנו לא יכולים להתחרות בתקציבים של הקבוצות שבטופ כרגע, אנחנו לא במספרים ונעשה הכי טוב שאפשר עם מה שנצליח לבנות"