8 צפייה בגלריה
בן שרף
בן שרף
בן שרף
(פיב"א)
כמה קרוב, ככה כואב. נבחרת הנוער כבר הרגישה הערב (שבת) את גמר אליפות אירופה בכיס שלה, כשהובילה בשתי נקודות על סרביה שניות לסיום ההארכה השנייה. אך שלשה אכזרית על הבאזר העניקה לסרבים ניצחון 114:115 ושלח את הנבחרת שלנו למשחק על המקום השלישי בצורה אכזרית במיוחד.
נבחרת הנוער הנוכחית תיזכר לעוד שנים רבות. הרבה בזכות ההעפלה ההיסטורית לאליפות העולם, אך גם בשל כמה תצוגות מרשימות במיוחד לשחקנים מתחת לגיל 18. המשחק הערב היה קרוב מאוד להיות עוד אחד מהזיכרונות הללו, אך בספורט כמו בספורט, זה לא נגמר עד שזה נגמר.
ארבע דקות לסיום הרבע האחרון, ישראל עוד הייתה בפיגור של תשע הפרש, אך הראתה הרבה אופי והצליחה לחזור למשחק. שניות בודדות לסיום, בפיגור שתי נקודות, עומר מאייר נשלח לקו ועם הרבה קור רוח דייק פעמיים ושלח את המשחק להארכה.
8 צפייה בגלריה
אנדריי קוסטיץ' שולח את נבחרת ישראל הבייתה
אנדריי קוסטיץ' שולח את נבחרת ישראל הבייתה
אנדריי קוסטיץ' שולח את נבחרת ישראל הבייתה
(פיב"א)
מי שהיה מעל כולם במשחק הוא בן שרף, שסיפק עוד תצוגה אדירה של 40 נקודות. 1.3 שניות לסיום ההארכה שרף חדר לסל, קלע והעלה את ישראל ליתרון שתי נקודות. איכשהו הסרבים הצליחו לסחוט עבירה וכפו הארכה נוספת מהקו.
בהארכה השנייה ישראל הייתה הנבחרת הטובה יותר. שרף ומאייר, יחד עם ירון גולדמן כבר שמו את הנבחרת ביתרון חמש, אך סאבו דרזיץ' צימק לנקודה. מאייר נשלח לקו, קלע אחת, החטיא את השנייה, אנדריי קוסטיץ' זרק על הבאזר והשאר היסטוריה.
לנבחרת תהיה הזדמנות לסיים את הטורניר בטעם טוב כשתפגוש מחר את סלובניה ב-18:30 לקרב על המקום השלישי. כך או כך, החבורה הקסומה הזאת סיפקה לא מעט רגעים גדולים ובזכות כך, גם בקיץ הבא נקבל עוד כמה כאלה באליפות העולם היוקרתית.
8 צפייה בגלריה
אברהמי מתדרך את השחקנים
אברהמי מתדרך את השחקנים
אברהמי מתדרך את השחקנים
(פיב"א)
קלעו לישראל: בן שרף (8 חטיפות) 40 נקודות, עומר מאייר (8 אסיסטים) 31 נק', ירון גולדמן 14 נק', גבריאל ארטמנקו 8 נק', תמיר גולד 6 נק', מירון כץ 5 נק', ג'ול כארם ורני בלגה 4 נק' ואביב הנקין 2 נק'.
קלעו לסרביה: סאבו דרזיץ' 35 נקודות, מיטאר בוסניאקוביץ' 20 נק', אלכסה דימיטרייביץ' 16 נק', מילוש סויץ' 12 נק', אנדריי קוסטיץ' 11 נק', מרקו טופוסקי, אוגניין סרנטיץ' ואלכסה סטיונביץ' 6 נק' כ"א ולוקה מרקוביץ 3 נק'.
רבע ראשון - 18:23 לסרביה
חמישיית ישראל: עומר מאייר, בן שרף, רני בלגה, מירון כץ וגבריאל ארטמנקו.
חמישיית סרביה: מרקו טופוסקי, סבו דרזיץ', מיטר בוסניאקוביץ', אלכסה סטנויביץ' ומילוש סויץ'.
הנבחרת פתחה טוב בצד ההתקפי, כששרף, כץ וארטמנקו הצליחו לייצר נקודות, אבל הסרבים קלעו גם הם ולוח התוצאות הראה 6:6. בן שרף השתלט על העניינים, קלע חמש נקודות רצופות ושם את ישראל ביתרון חמש. כץ תפר שלשה מהפינה, הסרבים ענו באחת משלהם וצימקו את ההפרש לנקודה בלבד עם סלים מהקו.
סל של דימיטרייביץ' שם את הסרבים ביתרון, תמיר גולד ענה מיד עם שתי נקודות משלו. סיום הרבע היה שייך ללבנים שקלעו שש נקודות רצופות, כולל שלשה בהתקפה האחרונה שלהם ברבע בדרך ליתרון 18:23 לאחר 10 דקות של כדורסל.
8 צפייה בגלריה
שרון אברהמי ובן שרף
שרון אברהמי ובן שרף
שרון אברהמי ובן שרף
(פיב"א)
רבע שני - 40:44 לישראל
הרבע השני נפתח עם שלשה של קוסטיץ' ששמה את הסרבים ביתרון שמונה, תמיר גולד ענה מיד עם שני סלים משני אסיסטים של עומר מאייר. בן שרף עם מהלך ‘קואסט טו קואסט' אדיר של חטיפה בצד אחד וסיומת נהדרת בצד שני צימק לשתיים בלבד. שרף העביר מסירה אדיר למאייר, שקלע נקודות ראשונות בסיומת קשה ומיד לאחר מכן השלים מהקו ריצת 0:9 ששמה את ישראל ביתרון. בושניאקוביץ' עצר את הריצה הישראלית, אבל שרף המשיך אותה עם שני אסיסטים לארטמנקו ובלגה, שהכריחו את הסרבים לקחת פסק זמן.
ירון גולדמן נכנס לעניינים עם ארבע נקודות שהשאירו את החבורה של שרון אברהמי ביתרון. ישראל סבלה מיום חלש בקליעות מבחוץ, דאנק של דימיטרייביץ' צימק את ההפרש לנקודה והפעם היה זה תורו של אברהמי להזעיק ‘טיים אאוט'. גולדמן סיפק אסיסט אדיר לג'ול כארם, הסרבים השוו עם שלשה, אבל עומר מאייר ענה מיד עם אחת משלו. גולדמן המשיך להיות עם סל בחדירה מצוינת וסל של כארם קבע 40:44 לישראל בירידה להספקה.
8 צפייה בגלריה
תמיר גולד
תמיר גולד
תמיר גולד
(פיב"א)
רבע שלישי - 63:66 לסרביה
המחצית השנייה נפתחה עם ריצת 0:6 סרבית בראשות מילוש סויץ'. אברהמי מצא את עצמו בפיגור מוקדם מהצפוי והזעיק פסק זמן מוקדם מהצפוי, ממנו בן שרף חזר עם נקודות ראשונות. גם מאייר נכנס לעניינים עם סל מחצי מרחק שהשווה את התוצאה. הנבחרת התקשתה, הסרבים ניצלו זאת וקלעו ארבע רצופות, עומר מאייר ענה עם שלשה שבאה בזמן לנבחרת. הרכז הישראלי מצא את בן שרף שנעצר בעבירה והחזיר את היתרון לנבחרת מקו העונשין.
הסרבים חזרו להוביל עם שלשה של בוסניאקוביץ, שרף דאג להשוות את התוצאה, כשגם אביב הנקין סיפק נקודות. הלבנים המשיכו להחטיב את הקצב, שרף עם ארבע נקודות הצליח לצמק. נקודות מהקו של דרז'יץ' קבעו 63:66 לסרבים בסיום הרבע. למרות דקות רעות, החבורה של אברהמי הצליחה להישאר בעניינים.
8 צפייה בגלריה
בן שרף
בן שרף
בן שרף
(פיב"א)

רבע רביעי - 89:89

הרבע האחרון נפתח עם שתי שלשות של הסרבים שעלו ליתרון תשע, שרף עצר את המומנטום עם סל מחצי מרחק. שלשה של בוסניאקוביץ' עם הלוח העלתה את הסרבים לחתרון דו ספרתי בשלב קריטי של המשחק. עומר מאייר החזיק את הנבחרת עם שלשה קשה בסוף שעון, שרף הוסיף שתי נקודות ביורו סטפ וההפרש ירד לו לחמש בין רגע.
ארטמנקו סיפק נקודות חשובות, אבל שלשה אדיר של דרזיץ' שמה את הסרבים ביתרון תשע, אברהמי, שהרגיש את המשחק בורח לו, לקח פסק זמן. מאייר קלע עוד שתיים חשובות וגם גודלמן תפר שלשה חשובה, אבל הנבחרת התקשתה לייצר עצירות. גולדמן חטף כדור ומסר לשלשה חשובה של בן שרף וההפרש ירד לשלוש בלבד. רני בלגה סיפק סל אדיר עם הרבה קור רוח צימק את ההפרש לנקודה בלבד, 1:40 לסיום. הסרבים שוב ברחו לחמש לפני שמאייר תפר שלשה. בפיגור שתיים, שניות בודדות לסיום, מאייר נשלח לקו, דייק פעמיים והשווה את התוצאה. הסרבים לא הצליחו לקלוע והמשחק הלך להארכה.
8 צפייה בגלריה
עומר מאייר ורני בלגה
עומר מאייר ורני בלגה
עומר מאייר ורני בלגה
(פיב"א)
הארכה 1 - 100:100

המומנטום היה עם הנבחרת בפתיחת הארכה, בן שרף קלע שלשה בפתיחה. הסרבים מיד הגיבו עם קליעה משלהם מחוץ לקשת, אבל עומר מאייר ענה עם אחת משלו. החחבורה של אברהמי מעט נתקעה והסרבים הצליחו לעלות ליתרון נקודה. מאייר השווה ובן שרף קלע 1.3 שניות לסיום של גדול שנראה היה שיספיק. דימיטרייביץ' סחט עבירה, קלע פעמיים מהקו וכפה הארכה נוספת.

הארכה 2 - 114:115 לסרביה
בן שרף היה אחראי לארבע הנקודות הראשונות של ישראל בהארכה כשמאייר וגלדמן הצטרפו עם סלים גדולים ששמו את ישראל בפלוס חמש. גולדמן סיפק עוד סל אדיר לאחר הנעת כדור קבוצתית מעולה. הסרבים הצליחו לצמק לנקודה בלבד עם שלשה של דרזיץ'. מאייר נשלח לקו, הפעם הוא קלע רק אחת מתוך השתיים ובפיגור שתי נקודות, אנדריי קוסטיץ' זרק שלשה על הבאזר שצללה ואיתה גם החלומות של הנבחרת. 114:115 לסרביה בסיום משחק ענק.
8 צפייה בגלריה
הסרבים חוגגים
הסרבים חוגגים
הסרבים חוגגים
(פיב"א)