בן שרף נכנס בענק לספרי ההיסטוריה של הכדורסל האירופי. עם הופעה בלתי נשכחת בטורניר אליפות אירופה לנוער, הכוכב הצעיר הוכתר כ-MVP אחרי בחירת המאמנים ובאופן נדיר מצטיין הטורניר הגיע מהנבחרת שסיימה רביעית. הגארד סיים עם 28.14 נקודות בממוצע למשחק ובכך, בנוסף להכתרתו למלך הסלים הנוכחי, הוא העמיד את הממוצע השני בטיבו בהיסטוריית הטורניר.
הגארד בן ה-18, שישחק בעונה הקרובה באולם הגרמנית, לא היה רחוק מלעשות היסטוריה בלתי נתפסת ולהפוך למלך הסלים, כשלשם כך היה צריך לקלוע 30 נק' מול סלובניה, אבל הוא הסתפק “רק" ב-26 ובכך סיים במקום השני מתחת ג'ורדי אמורוס שרשם 28.6 ב-1982.
בנוסף, שרף עשה גם היסטוריה ישראלית והצטרף למיקי ברקוביץ' ושחר דורון בתור שחקן הנבחרת שמוכתר למלך הסלים בטורניר הנוער. האגדה עשה זאת ב-1972 עם ממוצע של 20.7 נק', בעוד הגארד הצעיר של מכבי תל אביב העמיד ב-2023 ממוצע של 20 נק'. שרף עם 28.1.
הנבחרת של שרון אברהמי חתמה הערב (ראשון) את המסע המרשים עם הפסד 84:70 לסלובניה שהציב אותה במקום הרביעי בטורניר. היא ניצחה בדרך את ספרד וצרפת והייתה במרחק נגיעה מגמר היסטורי, אבל ספגה 115:114 שובר לב מסרביה עם שלשה כואבת על הבאזר.
שרף היה הכוכב הבלתי מעורער וסיים בראש הקלעים של הטורניר כולו, כשעומר מאייר שהיה ענק גם הוא לאורך הטורניר עם הופעות יוצאות דופן סיים תשיעי עם 18.3 בממוצע. הבונוס על ההישג הגיע בדמות הבטחת ההשתתפות באליפות העולם עד גיל 19 בשווייץ בשנה הבאה.