3 צפייה בגלריה
מייק וודס
מייק וודס
מייק וודס
(נועה ארנון)
כבוד גדול למייק וודס, אלוף קנדה הנוכחי, שהשיג היום (שישי) ניצחון בשלב ה-13 בוולטה אספניה, כאשר היה זה הניצחון הראשון העונה של קבוצת ישראל פרמייר טק בגראנד טור.
וודס בן ה-37 השיג את אחד הניצחונות הגדולים של הקריירה שלו, שני בחשיבותו רק לניצחון האדיר שהשיג בשלב התשיעי של הטור דה פראנס 2023 כאשר סיים ראשון על עליית פוי דה דום האגדית.
וודס עשה את זה בזירה שהוא הכי אוהב: בטיפוס לפסגה - ובעליות ״קיר״ עם הזוויות הכי קשות שיש. וזה בדיוק מה שזומן לו היום על העלייה האחרונה - הפוארטו דה אנקרס בצפון מערב ספרד.
עם זוויות של 15 ו-19 אחוז אין לוודס הרבה מתחרים - והיום הוא העמיד את עצמו במצב שאיש לא יכול היה לקחת ממנו את הניצחון. וודס הצליח להיכנס לקבוצת הבריחה הגדולה של היום כשהוא מנהל מרדף נהדר אחריה בעזרת שניים מחבריו לקבוצה.
3 צפייה בגלריה
מייק וודס
מייק וודס
מייק וודס
(נועה ארנון)
מאותו רגע סימן השאלה הגדול היה מי יצליח לאתגר אותו. כאשר שניים מיריביו הגדולים מקבוצת איחוד האמירויות התרסקו בירידה כעשרים קילומטר לסיום - היה ברור שוודס לא ייתן לאיש לקחת זאת ממנו. ואכן, 4 ק״מ לסיום הוא תקף סולו ובשארית הדרך - הוא רכב בבדידות מזהרת וחצה את קו הסיום בפער עצום.
הוא השיג בכך את מה שהקבוצה רדפה אחריו כל העונה: ניצחון באחד משלושת הטורים הגדולים של השנה. לאחר הטור דה פראנס נהדר שלה שבו לא הצליחה להשיג את הניצחון, היא הגיעה לוולטה עם שאיפות לעשות זאת וב-12 השלבים הראשונים בוולטה הייתה קרובה כמה פעמים עד שהיום זה קרה.
הניצחון הגדול היום הוא ה-22 של הקבוצה השנה, העונה הטובה ביותר מאז שנוסדה לפני 10 שנים. הרוכב הישראלי נדב רייסברג היה שותף לנצחון הזה, כאחד משמונת הרוכבים בהרכב הקבוצה. הבוקר לפני הזינוק הוא הביע אמונה שזה יקרה: ״היינו קרובים. אנחנו מאמינים ומקווים שהיום נשיג את זה עם מייק״.
ועוד נקודה מעניינת: הקבוצה מתחרה בעולם כאשר ישראל בענק על מדיה, כאשר תומכים פרו פלסטינים מגיעים עם דגלים כדי למחות נגדה. היום שוב נראו דגלים פלסטינים - אבל היום גם הגיעה התשובה המוחצת ביותר: ניצחון ספורטיבי. זהו ניצחונה השני של הקבוצה בוולטה אספניה. את הניצחון הראשון השיג הרוכב האירי שלה דן מרטין ב-2020.
סילבן אדמס, הבעלים של ״ישראל פרמייר טק״ התייחס לניצחון ולמוחים הפלסטינים: “הניצחון הזה מתוק במיוחד, דווקא כי הוא מושג כאשר הדגל של פלסטין הונף שם. זו התשובה הטובה ביותר לחוסר הסובלנות שמפגינים השונאים, אלו שעסוקים במחאות נגד קבוצה ישראלית שמגיעה להתחרות בזירה ספורטיבית".
3 צפייה בגלריה
סילבן אדמס
סילבן אדמס
סילבן אדמס
(SWpix)
“אני גאה במייק וודס, רוכב שתמכתי בו בקנדה, כשהוא עשה את המעבר מהיותו רץ מצטיין ברמה האולימפית, לרכיבה על אופניים. כשהגעתי לישראל פרמייר טק גייסתי את מייק לקבוצה שלנו, מהלך שהיה הגיוני וטבעי. הוא אוהב את הקבוצה שלנו, ורק רוצה להצטיין עבור ישראל ועבור הקבוצה. אז יאללה מייק, יאללה ישראל. יאללה ישראל פרמייר טק. נהדר שאנחנו יכולים להעלות חיוך ולעשות טוב", סיכם.
וודס שיתף אחרי הניצחון שלו: “אני מרגיש בעננים. זו המטרה הגדולה שלי, חלמתי לנצח כאן ,לנצח מרוץ עם חולצת אלוף קנדה והקבוצה. עברתי עונה קשה השנה עם מחלות ומזל רע במרוצים, כולל תקלות טכניות, התרסקויות וכהנה וכהנה שהגיעו בזמן הכי לא נכון. אז עכשיו זכיתי לחוות רגע גדול של פורקן, רגע גדול של הקלה. הלחץ הצטבר והצטבר והוא השתחרר סוף סוף עם הניצחון הזה".
“היה לי מזל גדול לצאת לבריחה היום עם חברי לקבוצה דילן טיונס לצדי, וגם וריילי שיהאן עשה עבודה נהדרת ועזר לי המון להיכנס לבריחה. מאוחר יותר מצאתי את עצמי קצת מבודד יותר כאשר יריבי תקפו אותי. שניים מהם התנגשו והתרסקו וזה ממש הפחיד. אני מקווה שהם בסדר, אבל ידעתי שאני האיש שצריך לנצח בעלייה האחרונה. פוי דה דום, העלייה בה ניצחתי בטור דה פראנס, הייתה במחשבות שלי", הוסיף.
“ידעתי שכל עוד אני במרחק סביר מהחבר'ה האחרים, יש לי סיכוי לנצח בעלייה האחרונה כי זו עלייה שמתאימה לי. לא תכננתי לצאת להתקפת סולו כה מוקדם, אבל כשראיתי שמנסים לתקוף אותי - החלטתי שזה הזמן. זה הניצחון השלישי שלי בקטע בוולטה ואני מאוד גאה בזה. רק ניצחון בקטע של הג'ירו ד'איטליה חסר לי. אני לא נעשה צעיר יותר, אז תמיד נחמד לנצח בגיל הזה. אני הולך ליהנות מהניצחון הזה", סיכם.