2 צפייה בגלריה
ג'ייק כהן במאבק על הכדור
ג'ייק כהן במאבק על הכדור
ג'ייק כהן במאבק על הכדור
(stolis press)
אמנם זה רק ניסוי כלים, אבל לא כך מכבי תל אביב קיוותה לנעול הערב (שבת) את משחקי ההכנה - האלופה הישראלית התפרקה עם 89:66 מול אנדולו אפס הטורקית באצטדיון פנתינייקו העתיק והפתוח במסגרת טורניר ינאקופולוס המסורתי ובכך נעלה את ההכנה במאזן שלילי של 3:2.
אם למכבי לא חסרות צרות, אז תוך יומיים הצהובים ספגו פציעה שלישית - רוקאס יוקובאיטיס נפגע במהלך הדקות האחרונות של ההתמודדות וירד אל הספסל, כשהוא אוחז ברגלו. הרכז הליטאי, שנפצע בקרסול וייבדק בארץ, מתווסף לשורת הפצועים - תמיר בלאט ו-ווניין גבריאל, שנפגעו אתמול במשחק מול פאו, וג'ון דיברתולמאו, שעדיין מתאושש מהפציעה בשריר.
2 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
עודד קטש
(פנאתינייקוס)
מה היה לנו במשחק? הצהובים, בהובלת ליוואי רנדלוף וג'יילן הורד, היו קרובים עד לרבע השלישי, אך אז האקס אלייז'ה בראיינט לקח את העניינים לידיים והוביל בריחה רצינית של הקבוצה הטורקית. התבוסה הזו הגיעה דווקא אחרי שני ניצחונות מרשימים ביותר של מכבי על פנאתינייקוס אלופת אירופה.
בכל אופן, מכבי המתחדשת של עודד קטש, שעברה מהפכה גדולה הקיץ, תנסה לקחת מההכנה את נקודות האור (פחות מהמשחק האחרון), כשכבר ביום שלישי הקרוב היא תתמודד מול קריית אתא בגביע ווינר ותשעה ימים לאחר מכן תחל את דרכה ביורוליג (3.10).
קלעו למכבי: ג'יילן הורד 14 נקודות, ליוואי רנדולף וג'ורדן לויד 11 כ"א, חסיאל ריברו 9, רפי מנקו 6, עומר מאייר וקובי סימונס 4 כ"א, רומן סורקין, וויל ריימן ורוקאס יוקובאיטיס 2 כ"א, ג'ייק כהן 1.
רבע ראשון - 20:21 לאנדולו
חמישיית מכבי ת"א: רוקאס יוקובאיטיס, ג'ורדן לויד, ליוואי רנדולף, רומן סורקין וחסיאל ריברו. חמישיית אנדולו אפס: דריוס תומפסון, אלייז'ה בראיינט, ארקאן יילמאז, רולאנדס שמיטס ודן אוטורו.
ללא ג'ון דיברתולמאו שמנסה להתאושש מפציעה, תמיר בלאט ו-ווניין גבריאל שנפצעו במשחק מול אלופת אירופה, החבורה של עודד קטש פתחה בצורה צמודה את ההתמודדות. הורד עלה היטב מהספסל עם 5 נקודות, מנקו הוסיף שלשה וגם מאייר הצעיר רשם סל נאה מחצי מרחק, אולם ההגנה עדיין לא מתואמת מספיק וזה 20:21 לטורקים אחרי 10 דקות.

רבע שני - 38:39 לאנדולו

את הרבע השני האלופה הישראלית פתחה פחות טוב, כשוויליס ובובואה נתנו לטורקים יתרון של 5 נקודות, לויד עם סל אופייני צימק בצד השני. איבוד כדור של לויד הוביל לדאנק של תומפסון בצד השני, קטש הזעיק פסק זמן כדי לעצור את המומנטום הכחול של הטורקים. שניות אחרונות, לויד, שאמור לקחת את האחריות במאני טיים בהמשך העונה, קלע שלשה עם הבאזר והטורקים ירדו למחצית ביתרון של נקודה בלבד.
רבע שלישי - 53:71 לאנדולו
רנדלוף לא איפשר לטורקים לברוח, קלע עוד 2 והוריד את הפיגור של הצהובים ל-3 נקודות בלבד. מכבי נשארה קרובה, אך טרם הצליחה להפוך שוב את התוצאה ולמעשה כבר לא הוליכה דקות ארוכות. המומנטום השתנה לגמרי - בראיינט, אקס הצהובים, המשיך לעשות צרות וקבע 47:51 לאנדולו. זה הרבע של בראיינט, שהוסיף שלשה ונתן לכחולים יתרון מבטיח של 10 נקודות, רבע לא טוב של האלופה הישראלית שנראית מאוד מבולבלת בשני צדי המגרש. רבע בסימן טורקי מובהק, בראיינט עשה ככל העולה על רוחו וקבוצתו התקרבה לעבר מחוזות ה-20 הבדל. לא פחות מ-15 איבודי כדור לצהובים אחרי 30 דקות של כדורסל.
רבע רביעי - 66:89 לאנדולו

התקפה יפה הסתיימה באסיסט של כהן למנקו, שהוריד ל-18 הפרש. בכל אופן, אלו היו דקות לפרוטוקול בלבד, כשקהל המקומי של פאו כבר גודש את היציעים ומקבל את פני קבוצתו שתעלה לפרקט בסיום ההתמודדות של מכבי. אם לא חסרות צרות לצהובים אחרי הפציעות מול פאו, אז בדקות האחרונות יוקובאיטיס נראה כמי שעשה תנועה לא טובה, החזיק את השריר וירד לספסל כדי לקבל טיפול.