1 צפייה בגלריה
יפתח זיו
יפתח זיו
יפתח זיו
(שחר גרוס)
המחזור השני של ליגת האלופות של פיב"א נמשך הערב (שלישי) כשהפועל חולון “אירחה" את נאנטר הצרפתית בהונגריה והפסידה לה 76:70.
גיא גודס וחניכיו רצו לפתוח בצורה אחרת את העונה האירופית שלהם. לאחר שהפסידו במחזור הפתיחה 85:76 לוורצבורג הגרמנית, הם שאפו להתאושש במשחק “הבית" מול נאנטר, שהגיע לאחר שני הפסדים, אחד במחזור הפתיחה ואחד בליגה.
זה לא היה ערב גדול של שתי הקבוצות, אבל למרות שהגיעה במומנטום שלילי, זו הייתה הקבוצה הצרפתית שלקחה את השליטה במשחק מהפתיחה, כשמנגד הצהובים סגולים התקשו מאור לקחת ריבאונדים ולייצר נקודות ונאלצו לרדוף אחר היריבה ברוב שלבי המשחק.
מספר סלים רצופים של נתנאל ארצי בפתיחת רבע האחרון עוד הצליחו לתת תקווה למארחת שצימקה רק ל-62:60, אבל מהר מאוד האורחת השתלטה על העניינים בחזרה, הגדילה מעט את הפער ושמרה עליו עד לסיום.
במחזור הבא בליגת האלופות של פיב"א הפועל חולון תנסה להשיג ניצחון בכורה מול איגוקאה הבוסנית, כשמנגד הקבוצה הצרפתית תרצה להמשיך ולחייך גם מול ורצבורג הגרמנית, לה הפסידו הצהובים סגולים בשבוע שעבר.
קלעו להפועל חולון: דאקארי טאקר (15 נק'), נתנאל ארצי ומרכוס בינגהאם (14 נק' כ"א), יפתח זיו ועידן זלמנסון (7 נק' כ"א), ג'יילן אדאמס (6 נק'), ניב משגב (4 נק') ומיקייל קייזר (3 נק').
קלעו לנאנטר: דזי רודריגס (18 נק'), ג'סטין טילמן (16 נק'), פרנק ג'קסון (10 נק'), פול לקומבה (9 נק'), לוקאס דוסילייר ואחמד קאבר (6 נק' כ"א), בנג'מין סנה (5 נק'), לוקאס פישר (4 נק') ומילאן ברביץ' (2 נק').
רבע ראשון: 20:24 לנאנטר
חמישיית הפועל חולון: מרכוס בינגהאם, ג'יילן אדאמס, דאקארי טאקר, עידן זלמנסון, ניב משגב
חמישיית נאנטר: ג'סטין טילמן, אחמד קאבר, בנג'מין סנה, פרנק ג'קסון, דזי רודריגס

המשחק נפתח עם שני סלים מהירים וקלים של הצרפתים בתוך הצבע, כשרק לאחר דקה וחצי עידן זלמנסון קלע, העלה את הצהובים סגולים על לוח התוצאות וקבע 4:2. המשחק המשיך עם איבודי כדור לא מחוייבים משני צידי המגרש, אבל שלשה של דזי רודריגס, שפתח נהדר, קבעה 6:11 לאורחת. זלמנסון הגיב עם עוד סל בתוך הצבע ואסיסט לשלשה של דאקארי טאקר שצימקה ל-13:11. חניכיו של גודס עלו ליתרון ראשון במשחק עם עוד קליעה מחוץ לקשת, הפעם של מרכוס בינגהאם. יפתח זיו עלה למגרש שלוש דקות לסיום הרבע והשיג ארבע נקודות וחטיפה בתוך פחות מ-40 שניות. מהצד השני לוקאס דוסולייר ענה עם שתי שלשות רצופות והחזיר את היתרון לצרפתים. רודריגס עלה ל-10 נקודות עם שתי קליעות מהקו וקבע את תוצאת הרבע, 20:24 לנאנטר.

רבע שני: 34:35 לנאנטר
הנקודה הראשונה ברבע נקלעה מידיו של מיקייל קייזר, שקלע 1 מ-2 מהקו וצמצם את ההפרש, אבל זו הייתה הנקודה היחידה של המארחת שלא קלעה בשלוש הדקות הקרובות, כשמהצד השני פול לקומבה וג'סטין טילמן דווקא כן עשו זאת בדרך ל-21:28 לזכות הצרפתים. הבצורת ההתקפית של חניכיו של גודס נמשכה עד שטאקר השלים 2 מ-2 מהקו וקבע כי כל הנקודות של קבוצתו ברבע נקלעו מקו העונשין, ארבע דקות לסיומו. טאקר השתלט על העניינים, צלף מחוץ לקשת ועלה ל-10 נקודות. נתנאל ארצי קלע שתיים קלות בתוך הצבע, אבל לוקאס פישר השיב עם מתפרצת בצד השני. דקה וחצי לסיום המחצית ג'יילן אדאמס קלע את הנקודות הראשונות שלו בקליעה מחצי מרחק. שלשה מהפינה של יפתח זיו על הבאזר למחצית הורידה את גודס וחניכיו בפיגור מינימלי של 35:34.
רבע שלישי: 49:56 לנאנטר
גם את החצי השני נאנטר פתחה עם סל קל, כשהפעם זה היה ג'סטין טילמן שסיים לייאפ בקלות, אבל הפעם ארצי ענה ישר עם סל שלו מהצבע. האורחת שוב פעם פתחה פער קטן ועלתה ל-39:47 בזכות שלשה של בנג'מין סנה וקליעה של פרנק ג'קסון מחצי מרחק, כאשר גיא גודס הגיב עם פסק זמן, ממנו הצהובים סגולים חזרו עם סל של ניב משגב אחרי חטיפה ושלשה נוספת של טאקר. לקראת סיום הרבע שתי הקבוצות נכנסו לרצף קלעות מרשים. זה החל עם סל נוסף של טילמן, כשאדאמס ענה עם סל יפה משלו. לקומבה ענה בזריזות בצד השני ומיד לאחר מכן ארצי תפר שלשה חשובה. נגמר הרבע? ממש לא, מכיוון שאחמד קאבר צלף שלשה בצד השני וקבע 49:56 לצרפתים לאחר שלושה רבעים.
רבע רביעי: 70:76 לנאנטר

כמה שהפועל חולון צריכה את ניב משגב בערב הזה, ואת הרבע המכריע הוא פתח עם חדירה שיכולה לבשר טובות וצימק את ההפרש ל-5, אבל זה לא עזר מכיוון שפרנק ג'קסון קלע שתי שלשות רצופות. בצד של חולון, נתנאל ארצי הגיע לוהט לרבע האחרון. הוא קלע סל ולאחר מכן הוסיף סל ועבירה וצימק ל-62:60, אבל הצרפתים פשוט לא נתנו לחבורה של גודס לקבל ביטחון היום, וענו עם סלים של ג'קסון וטילמן. מכאן והלאה חולון לא הצליחה לבצע עצירות ועל כל סל שקלעה קיבלה נקודות בצד השני, כשבסיום הצמד החם של הרבע, ג'קסון וטילמן הוסיפו עוד שני סלים משלהם כששלשה של בינגהאם רק צימקה וקבעה את תוצאת המשחק, 70:76 לנאנטר.