1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב בכדורעף
שחקני מכבי תל אביב בכדורעף
שחקני מכבי תל אביב בכדורעף
(עודד קרני, באדיבות מכבי תל אביב)
מכבי תל אביב בכדורעף העפילה לסיבוב השני בגביע האתגר. הצהובים של גל גלילי ניצחו הערב (שלישי) 1:3 את סגנית אלופת לוקסמבורג, בארטרנג, בחוץ כשכעת יתמודדו מול בוגדנקה לובלין החזקה מפולין, שצירפה את וילפרדו ליאון, שחקן קובני שנחשב לאחד הטובים בענף. הדאבליסטית הישראלית חסרה את סשה ספונוב המצליב הרוסי שנשאר בארץ, בעוד שבלאז'יי פודלשני המוסר הפולני החדש עלה לשחק עם פציעה. ניקולה ז'וגיץ' החליף את ספונוב בעמדת המצליב וסטאס נביאדומסקי עלה בקבלה.
הצהובים פתחו חזק את המערכה הראשונה וכבר הובילו 12:19, אבל בארטרנג ביצעה מהפך וניצחה 24:26. מכבי פתחה טוב גם המערכה השנייה, הובילה 11:19 והצליחה לשמור על היתרון כשסיימה עם 16:25 בדרך ל-1:1. במערכה השלישית והרביעית הצהובים שמרו על הקצב עם 14:25 ו-15:25 וניצחו 1:3. ז'וגיץ' הוביל עם 23 נקודות, סלבה בצ'קלה הוסיף 17 עם שש חסימות, קווין פויר תרם 13 עם שני אייסים, נביאדומסקי 11, גנדי סוקולוב 8 עם שלוש חסימות ופודלשני תרם 5 נקודות כולל 3 אייסים.
עוד לפני המשחק נתקלו הצהובים בהפגנה פרו פלסטינית מחוץ לאולם כשמספר מקומיים התגודדו, הניפו את דגלי הרשות וקראו נגד ישראל. באתר L'essentiel המקומי כתבו: “ערב מתוח מאוד, מעולם לא גרם משחק כדורעף כל כך הרבה מחלוקת בלוקסמבורג, המלחמה במזרח התיכון השתלטה על בארטרנג". פורסם כי המועדון ביקש מחברת ההסעות שדאגה להוביל את הצהובים להימנע מנהג מוסלמי, דבר שעורר סערה והחברה מיהרה להדגיש שהיא סירבה לבקשה. עוד צוין על בדיקות קפדניות של האבטחה.
כ-15 שוטרים גויסו כדי לאפשר את הגעתה של מכבי בשלום לאולם. פעיל BDS מקומי שעמד בחוץ דרש: “צריך להדיח את הקבוצות הישראליות מטורנירי ספורט כפי שהוחלט לגבי הרוסים". המפגינים שהתקבצו בחוץ קראו לרצח ישראלים והכריזו “תחי האינתיפאדה", האשימו את לוקסמבורג ואירופה בתמיכה ברצח עם ועוד. אגב, עוד לפני המשחק הקפטן המקומי סטיב ובר התייחס לסיטואציה: “אני בספק שהאירועים ישפיעו על המשחק שלהם, הם קבוצה מקצועית, רמה אחרת לגמרי, אולי הם ירגישו קצת לא בנוח".