1 צפייה בגלריה
יונתן כהן במהלך שהוביל לשער
יונתן כהן במהלך שהוביל לשער
יונתן כהן במהלך שהוביל לשער
(צילום מסך)
יונתן כהן ערך הבוקר (שבת) את הופעת הבכורה שלו במלבורן סיטי אצלה חתם בקיץ אחרי שעזב את מכבי תל אביב, כפי שפורסם לראשונה ב-ONE. הקיצוני השפיע מהר מאוד במפגש מול ניוקאסל ג'טס בליגה האוסטרלית, כאשר היה מעורב בשער הניצחון שנכבש אחרי פחות משתי דקות וקבע 0:1 בסיום.
כהן נגח כדור בתוך הרחבה לכיוונו של מרקו טיליו, שבעט פנימה. מכיוון שהכדור פגע בשחקן הגנה של היריבה בדרך, לא מדובר בבישול של הישראלי, אבל בהחלט מדובר בפעולה התקפית חיובית שלו. הקיצוני הוחלף בדקה ה-65 במסגרת הניצחון בליגה.
השחקן בן ה-28 חזר לקריית שלום בקיץ 2022 אחרי עונה אחת בפיזה, אולם לא הצליח להשתלב בקדנציה השנייה שלו בצהוב והקיץ קיבל הוראה למצוא לעצמו קבוצה חדשה. כהן בחן את האופציות שעמדו בפניו, בהן גם הפועל חיפה, אבל בחר לשחק שוב מעבר לים.
כהן רשם 28 הופעות בכל המסגרות בעונה שעברה, כבש ארבעה שערים ובישל פעמיים. השחקן יצא לפיזה כאחד הטובים בליגת העל ואחרי שסחף את מכבי ת"א לזכייה בכל התארים האפשריים בישראל. אחרי עונה אחת באיטליה הוא חזר למכבי כחלק ממסע הרכש בקיץ 2022, אולם הקדנציה השנייה הייתה פחות מוצלחת.
בארון התארים של מלבורן ניתן למצוא אליפות היסטורית בעונת 2020/21 וגביע משנת 2016. המועדון נוסד ב-2009 בשם מלבורן הארט ומאז עונת 2010/11 הוא נמצא בליגה הבכירה, כשב-2014 נרכש חלקית על ידי סיטי גרופ ושנה לאחר מכן עבר לידיה בלעדית.
כחלק מהיותה שייכת לסיטי גרופ מלבורן נהנית מניהול ברמה הגבוהה ביותר, חלדון אל מובראכ, נשיא מנצ'סטר סיטי, הוא הנשיא והיו"ר שלה והיא משחקת בצבעי תכלת בדומה לאלופת אנגליה. המטרה של מלבורן היא לשלוט בכדורגל האוסטרלי בשנים הקרובות.