1 צפייה בגלריה
ניב משגב
ניב משגב
ניב משגב
(רועי כפיר)
הפועל חולון רשמה הערב (שלישי) ניצחון בכורה באירופה כשגברה 82:92 על איגוקאה במשחק שנערך בהונגריה. בזכות כך, שמרה לעצמה סיכוי להפעלה לשלב הבא בליגת האלופות של פיב"א.
פתיחת המשחק אופיינה בקצב התקפי גבוה, כששתי הקבוצות הציגו אחוזים נפלאים מהשדה בכלל ומחוץ לקשת בפרט. באותן דקות ברבע הראשון, כל מטאטא ירה כשכל זריקה כמעט מצאה את דרכה לתוך הסל. מילוסאבלייביץ' בלט בשורות הבוסנים כשהגיע למספר דו ספרתי של נקודות, ומנגד זלמנסון שמר את החבורה הצהובה בתמונה.
הסטטוס קוו נשמר ברבע השני, אך האחוזים לשלוש ירדו, במיוחד בצד של חולון. הקבוצות החליפו סלים הדדיים ואף אחת מהן לא הצליחה לפתח יתרון משמעותי, עד שבדקות האחרונות חולון נתקעה בצד ההתקפי ואיגוקאה ניצלה זאת על מנת לעלות ליתרון מינימלי, ובירידה לחדרי הלבשה התוצאה הייתה 47:51.
לא ברור מה אמר גודס לשחקניו בחדר ההלבשה, אך הם יצאו משם שונים לחלוטין, ופתחו את הרבע בריצת 0:15 שהיממה את האורחים. הכל הלך לחולון ובשיאה הריצה עמדה על 2:21. מכאן, היא נתקעה מעט בצד ההתקפי ואפשרה לחבורה בכחול לצמצמם את הפער כשלא הצליחה לבצע עצירות בהגנה. כשהקבוצות ירדו לקראת עשר הדקות האחרונות התוצאה עמדה על 64:72 לחולונים.
ברבע האחרון העצבים דיברו והפעולות הקטנות עשו את ההבדל ברגעי הלחץ. האורחת כפתה משחק צמוד בדקות הסיום, אך הצהובים השכילו לשמור על יתרונם כל הדרך לניצחון בכורה באירופה, 82:92.
קלעו להפועל חולון: עידן זלמנסון ודאקארי טאקר 16 נקודות כ"א, מרכוס בינגהאם 15 נק', אלייז'ה מיטרו לונג 13 נק', ג'יילן אדאמס ומייקל קייזר 8 נק' כ"א, ניב משגב 6 נק' ויפתח זיו ונתנאל ארצי 5 נק' כ"א.
קלעו לאיגוקאה: דראגן מילוסאבלייביץ' 18 נקודות, ברייס ג'ונס וסאקר אנים 15 נק' כ"א, טרל קרטר 13 נק', וסיליה פוסיקה ואוגניין ראדוסיץ' 6 נק' כ"א, מרקו יירמיץ' 5 נק' ובוריסה סימאניץ' 4 נק'.
רבע ראשון: 26:29 לאיגוקאה
חמישיית הפועל חולון: ג'יילן אדאמס, ניב משגב, מרכוס בינגהאם, עידן זלמנסון ודאקארי טאקר.
חמישיית איגוקאה: סאקאר אנים, ברייס ג'ונס, בוריסה סימניץ', טרל קרטר ודראגן מילוסאבלייביץ'.
המשחק נפתח עם החטאות מצד שתי הקבוצות, ומי המוציא את ספירת הנקודות לדרך הוא זלמנסון עם דאנק. מילוסאבלייביץ' הגיב בצד השני עם שני סלים מהירים. סנטר הצהובים הגיע גם הוא לארבע נקודות זריזות. משגב תפר את השלשה הראשונה להתמודדות מהפינה, אך מיד הבוסנים החזירו בצד השני, 7:9 לזכותם. המשחק נפתח בקצב נפלא בדקות הראשונות, כשהקבוצות הציגו אחוזים נהדרים מהשדה. מילוסאבלייביץ' הגיע ראשון לדאבל פיגרס עם שתי שלשות. קצב הקליעות המסחרר מחוץ לקשת המשיך, כשהקבוצות חיברו עשר שלשות יחדיו עוד לפני שהרבע הסתיים. נראה כי כל מטאטא ירה, כשכמעט כל שחקן שהרים זריקה מצא את הטבעת. הקבוצות החליפו סלים בדקות האחרונות של הרבע, שהסתיים ביתרון כחול.
רבע שני: 47:51 לאיגוקאה

מרקו יירמיץ' רשם את הסל הראשון ברבע השני, זיו החזיר עם שלשה מנגד. שתי זריקת עונשין מדויקות של מייקל קייזר פלוס סל בצבע של יפתח זיו קבעו יתרון לחולון, 34:35. אסיסט יפה של זיו לטאקר הסתיים בדאנק והקפיץ את הספסל של גיא גודס. הקבוצות החליפו סלים הדדיים ואף אחת מהן לא הצליחה לפתח יתרון משמעותי. האחזוים לשלוש התיישרו לאחר הרבע הראשון החריג, ומספר התקפות טובות של הבוסנים גרמו לגודס לקחת פסק זמן. החבורה בצהוב התקשתה לייצר נקודות בחלק ההתקפי, אך טאקר שבר את הבצורת עם ארבע נקודות משלו.הסטטוס קוו נמשך עד לירידה לחדרי ההלבשה.

רבע שלישי: 64:72 לחולון
שחקן הקאמבק מיטרו לונג פתח את המחצית השנייה עם קליעה אלגנטית לשתי נקודות, ובינגהאם הוסיף סל נוסף שהשווה את תוצאת המשחק. מהלך של שלוש נקודות של זלמנסון פלוס חמש נקודות של טאקר קבעו ריצת0:12 לחבורה של גודס שקבעה מהפך 51:59. שתיים נוספות של הסנטר הצהוב מהקו העלו את חולון ליתרון דו ספרתי. הבצורת הכחולה נמשכה, בעוד החגיגה הצהובה הייתה בשיאה עם שלשה של מיטרו לונג. ג'ונס עצר את המפולת של איגוקאה עם שתי קליעות עונשין.הכל הלך ל"מארחת" והיא השלימה ריצת 2:21. החבורה הסובנית חזרה למשחק בעזרת כמה סלים בהתקפה ועצירות בהגנה, וצמצמה את רוב ההפרש, 64:72 לחניכיו של גודס.
רבע רביעי: 82:92
הרבע נפתח עם מספר החטאות מצד שתי הקבוצות, ואדאמס היה הראשון לעלות על לוח התוצאות. הקצב ההתקפי ירד ברבע האחרון, כשהעצבים דיברו אצל שני הצדדים. בסופו של דבר, הצהובים עמדו על יתרונם למרות קאמבק של האורחת, ויצאה עם ידה על העליונה, 82:92.