אוסקר גלוך מדבר לקראת המשחק מול רומניה
(צילום: באדיבות ONE)
ישראל ממשיכה להתכונן לקראת אחד המשחקים החשובים שלה בשנים האחרונות, כשתתארח מחר (שבת, 21:45) בבוקרשט אצל רומניה במסגרת מוקדמות יורו 2024, בקרב על המקום השני בבית 5. כרגע הרומנים מקדימים את החבורה של אלון חזן בנקודה אחת, כאשר כל תוצאה מלבד הפסד של הכחולים-לבנים (שעוד אמורים לארח את רומניה בארץ) תשאיר אותם חזק בתמונה העלייה.
עוד לקראת רומניה
בשורה מדאיגה לצוות המקצועי: ליאל עבדה נפצע באימון המסכם של הנבחרת, ולא הצליח לסיים אותו. חלוץ סלטיק יועד לפתוח בהרכב מחר, ולאור הפציעה, הוא כעת בספק גדול למשחק.
4 צפייה בגלריה
יפספס את המשחק? עבדה
יפספס את המשחק? עבדה
יפספס את המשחק? עבדה
(רדאד ג'בארה, ONE)
המאמן הלאומי אלון חזן התייחס למשחק במסיבת העיתונאים לקראת ההתמודדות: "המשחק הוא חשוב, אבל הוא לא קריטי מאחר שכל תוצאה שלא תהיה - נהיה רק אחרי חמישה משחקים לתוך הקמפיין. למטרה מגיעים עד המשחק האחרון. יש את הנתון של המשחקים שבו אנחנו סופגים, למרות שחלק מהמשחקים לא היו כשאני בנבחרת, אבל כל משחק מתחיל ב-0:0, אנחנו לא מתעסקים בחוליית הגנה אלא במשחק הגנה, ודבר אחד נוסף זה שלפעמים הסגנון שלנו הוא התקפי ואנחנו יכולים לשלם על זה מחיר. למרות זאת, לא נשנה את הדרך שלנו ואת הרצון שלנו לשחק כדורגל התקפי".
על שילובו של דור תורג'מן אמר חזן: "לנבחרת בוגרת לא צריך להיות גיל, צריך להיות כישרון. לפעמים צריך לזרוק שחקן למים, כי רק ככה שחקנים הופכים להיות מוכנים לנבחרת. אנחנו לא חוששים לשלב צעירים, יש את רוי רביבו, סתיו למקין, אוסקר גלוך ואפילו ליאל עבדה, שמסתכלים עליו כשחקן ותיק, אבל הוא שחקן צעיר. כל אחד קיבל את ההזדמנות שלו והפך את עצמו לשחקן מוכן".
4 צפייה בגלריה
חזן
חזן
חזן
(צילום: שאול גולן )
המגן אלי דסה: "שתי הנבחרות נלחמות ראש בראש על המקום השני, כמובן שאנחנו באים לעשות פה תוצאה כמו שאנחנו רוצים, זאת נבחרת מצוינת ואנחנו כבר מחכים למשחק. אנחנו רוצים לנצח מחר, המשחק הזה, לטוב ולרע, לא יחרוץ את גולן של שתי הנבחרות, לכן באים לעשות תוצאה טובה, אבל זה לא סוף הסיפור בין עם נשיג ניצחון או תוצאה אחרת. לא הייתי מגיע לפה אם לא הייתי לומד אותם. אנחנו עדיין חזק בתמונה, הייתי רוצה לשפר עוד כמה נקודות במשחק ההגנתי שלנו בלי לגעת ברביעיית ההגנה או בשוער ספציפית".
על כך שהנבחרת סופגת בכל משחק: "אין ספק שזה נתון שאנחנו צריכים להוריד אותו, הנתון של הספיגות הוא משהו שחייבים לשפר, אבל צריך לשפר גם את המשחק ההתקפי שלנו, להמשיך לכבוש שערים ולייצר משחקים טובים. כילד חלמתי על מגרשים מלאים ובהמשך גם זכיתי להגשים את זה. הרבה שחקנים פה שיחקו נגד אצטדיונים מלאים עם הרבה קהל, מאחל שכל המשחקים שלנו יהיו ככה מול מגרשים מלאים ואם זה המצב מחר אז כנראה שהרומנים עושים משהו נכון".

יורדנסקו: "הכדורגל הישראלי נמצא בהתקדמות אמיתית"

המפגש מחר בבוקרשט בין רומניה לישראל לא חשוב רק לחבורה של אלון חזן, אלא בעיקר לזו של אדוארד יורדנסקו. אביו של המאמן, אנג'ל יורדנסקו, הוליך בשנות ה-90 את נבחרת רומניה לרבע גמר המונדיאל. הבן יקווה מחר לעשות צעד נוסף לעבר הופעה באליפות אירופה שתתקיים בקיץ הבא.
אחרי ארבעה מחזורים במוקדמות היורו, רומניה מדורגת במקום השני בבית עם 8 נקודות, אחת יותר מישראל. במהלך מסיבת העיתונאים הרשמית לקראת ההתמודדות, יורדנסקו החמיא לישראל: "ברור שהכדורגל שלהם נמצא בהתקדמות אמיתית ומרגשת. הכדורגל הרומני לא במצב טוב, אבל הנבחרת יוצאת מהכלל. אני מאמין בשחקנים מאוד".
4 צפייה בגלריה
יורדנסקו
יורדנסקו
משחק מפתח. יורדנסקו
(צילום: Christof Koepsel/Bongarts/Getty Images)
"נראה שאנחנו בדרך הנכונה להעפלה ליורו וזה אומר שההחלטות שלנו טובות", הוסיף יורדנסקו. "יהיו לנו רגעים קשים במשחק הזה והאוהדים חשובים מאוד עבורנו. לכן אני רוצה לדבר יותר עלינו ופחות על היריבה".
ניקולה סטאנצ'יו סיכם: "הנבחרת הזו במגמת עלייה וגדולה מסך חלקיה. האחדות והאמון שיש לנו אחד בשני גרמו לנו להגיע לרגע הזה. הראינו בקוסובו שאנחנו יכולים להילחם, גם בשווייץ. אנחנו רוצים להביא שמחה לאוהדי רומניה מחר ולקחת את שלוש הנקודות".
4 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת רומניה
שחקני נבחרת רומניה
יחגגו מול ישראל? שחקני רומניה
(צילום: רויטרס)
אגב, בתקשורת הרומנית כבר בטוחים בניצחון. "היריבה היא כמו דחליל", נכתב ב"אדבארול" והוסיפו: "זה נראה בתוצאות כמו 1:1 בבית עם קוסובו ו-3:0 לשווייץ, בתוספת שני ניצחונות דחוקים על בלארוס ואנדורה". אחד מכוכבי הנבחרת, ניקולאי סטנצ'ו, סיכם: "אם נזכה בשש נקודות מול ישראל וקוסובו נהיה עם רגל וחצי ביורו".
פורסם לראשונה: 14:26, 08.09.23