חדשות טובות מארה"ב. הצוות הרפואי שמטפל בדמאר המלין, שחקן באפלו בילס מה-NFL שלקה בדום לב במהלך משחק בלילה שבין שני לשלישי, קיים היום (חמישי) מסיבת עיתונאים וסיפר שהוא פקח את עיניו, מזיז את גפיו והחזיק ידיים עם משפחתו. מדובר בשיפור יוצא דופן במצבו.
במסיבת העיתונאים גם סופר כי אחרי שהתעורר, השאלה הראשונה של המלין לצוות הרפואי הייתה "ניצחנו במשחק?". הוא עדיין לא מסוגל לדבר משום שהוא מחובר לצינור, אך הוא מעביר מסרים בכתב. בתרחיש האופטימי יוכל המלין לחזור למצב הגופני בו היה לפני האירוע. הצוות הרפואי גם הדגיש את חשיבות העזרה הראשונה שקיבל המלין מהצוות הרפואי של הבילס בזמן אמת, שבלעדיה הוא ככל הנראה לא היה שורד.
2 צפייה בגלריה
דמאר המלין
דמאר המלין
מצבו משתפר. המלין
(צילום: AP)
2 צפייה בגלריה
שחקן באפלו בילס דמאר המלין לאחר שהתמוטט
שחקן באפלו בילס דמאר המלין לאחר שהתמוטט
המלין שרוע על הקרקע לאחר שהתמוטט
(AP)
כזכור, קצת פחות משש דקות לסיום הרבע הראשון במשחק של באפלו נגד סינסינטי, ביצע המלין תיקול וקם לרגליו. שניות ספורות לאחר מכן התמוטט שחקן ההגנה בן ה-24. הצוותים הרפואיים הוזעקו באופן מיידי, והמשחק כמובן נעצר. חבריו לקבוצה של המלין נראו המומים, כאשר חלקם נראו ממררים בבכי. שחקני שתי הקבוצות ירדו לחדר ההלבשה בזמן שהמלין פונה לבית החולים כשמצבו קריטי.
בכל חג מולד, מדי שנה, קיים המלין אירוע תרומה לילדים נזקקים בעיר פיטסבורג בה גדל - מסורת שהחל בה עוד לפני שהפך לשחקן מקצועי. מאז שהתמוטט, נאספו למיזם תרומות של למעלה מ-7 מיליון דולר. אחד התורמים הנדיבים ביותר היה טום בריידי, שתרם 10,000 דולרים. גם הקוורטרבק של דנבר ברונקוס, ראסל ווילסון, תרם סכום דומה.
המלין, שמשחק בעמדת הסייפטי, נבחר בסיבוב השישי של דראפט 2021, כשבאפלו לקחה אותו בבחירה ה-212. הוא הפך לשחקן פותח העונה בעקבות פציעתו של מייקה הייד, אחד השחקנים הטובים בליגה בעמדה, שסובל מפציעה בצוואר מאז השבוע השני של העונה. למרות גילו הצעיר, מחוץ למגרש הוא נחשב לאחד המנהיגים של הקבוצה, גם עקב פעילותו החברתית.
פורסם לראשונה: 19:00, 05.01.23