ראסל ווסטברוק הוא חידה. מצד אחד מדובר ב־MVP בדימוס שלמרות גילו המתקדם (34) עדיין מציג יכולת כדורסל שיכולה לשרת את רוב קבוצות הליגה בזכות האתלטיות, הכוח המתפרץ והאנרגיה שהוא מביא איתו לפרקט. מצד שני הוא טיפוס לא פשוט לחדר הלבשה שגורר אחריו אנטגוניזם ושקל להפוך אותו לשעיר לעזאזל.
שחקן מגוון אך לא מנהיג: כאמור, ווסטברוק בכל הקבוצות בהן שיחק תמיד היה מספק קבלות מבחינת נקודות, קשיחות והקרבה למען הקבוצה. היה כך ככינור שני בזמנו באוקלהומה, כחלק מהשלישייה ההתקפית המוכשרת שכללה את קווין דוראנט ואת ג'יימס הארדן, או ביוסטון עם כריס פול, וושינגטון עם בראדלי ביל והנציג שלנו דני אבדיה וגם ניסה להיות כזה בלייקרס. אך לצד זה יש בעיה עיקרית - הוא לא מנהיג. לא סוחף. ולא סתם לא הצליח עד כה בכל קבוצותיו להביא אותן בהצלחה לפלייאוף/להצליח בפלייאוף. אין לראס עדיין אף לא טבעת אליפות אחת עד כה בקריירה.
1 צפייה בגלריה
ראסל ווסטברוק
ראסל ווסטברוק
ראסל ווסטברוק
(צילום: AFP)
נפילה כואבת: ווסטברוק יליד לוס אנג'לס. שנתיים הוא שיחק במדיה של הקבוצה הנוצצת של עיר המלאכים - זו ממש הייתה התגשמות חלום מצידו לשחק עבור המועדון המפואר ועתיר ההיסטוריה הזה. כל הליגה חיכתה בציפייה לראות כיצד הניסוי המסקרן בין לברון ג'יימס, אנתוני דייויס וראס יעבוד. התוצאה? הניסוי נכשל באופן טוטאלי. הקבוצה נכשלה, נראתה כבויה, מבולבלת וחסרת אונים. ווסטברוק הפך לעול עצום על הקבוצה עם שכר עונתי של 47 מיליון דולר לעונה, היה מושא ללעג בקהל שגם ירד לחייו וגם לברון אינו חף מחוסר שביעות הרצון ממנו ולכן לא היה מנוס מפרידה.
''נאפשר לראס להיות ראס'': בפברואר האחרון זה קרה. לאחר שהראו לו את הדרך החוצה, הקבוצה שהחליטה להמר על הכוכב הדועך זו המועדון מן העבר השני של לוס אנג'לס - הקליפרס. אין ספק שהשילוב הזה הוא מעניין מכיוון שגם השחקן עצמו וגם המועדון נלחמים על שיפור תדמית האנדרדוג ורוצים להוכיח שכדאי לספור אותם וכי עוד לא נאמרה מילתם האחרונה.
נכון, גם ההתחלה שם לא הוכיחה את עצמה תחילה. אך היה ניתן לראות את השינוי לפני שבועיים כשקבע שיא מועדון עם תצוגת שיא של 36 נקודות על ממפיס גריזליס והמשיך במגמה החיובית גם כעת עם ניצחון החוץ המפתיע על פיניקס סאנס בצוותא עם קוואי לנארד – כוכב הקבוצה במסגרת הסיבוב הראשון של משחקי הפלייאוף.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.