ג׳וקוביץ' עם מסר ליוני ארליך
(באדיבות ONE)
טורניר ת"א הוא הראשון מסבב ה-ATP שנערך בישראל מאז גביע ריקליס, שמשך לרמת השרון בעבר טניסאי צמרת כמו תומאס מוסטר, ג'ימי קונורס, אלברט קוסטה ואחרים. אז הנה כל מה שצריך לדעת לקראת הטורניר, שייצא לדרך היום (שני) וייערך עד ה-2 באוקטובר.
מאיפה הגיע הטורניר? הטורניר הזה הגיע לישראל בשל אילוצים רבים בשאר מדינות העולם. בסין לא משחקים בגלל הקורונה וכנראה שגם בגלל פרשת פנג שואי (ב-ATP לא הצהירו על כך כמו בארגון טניס הנשים, ה-WTA). ביטול התחרויות בסין הוביל לאפקט שרשרת ולפתיחת תאריכים רבים בלו"ז. טורניר ת"א הוא אחד הנהנים מכך.
3 צפייה בגלריה
מארין צ'יליץ' טניסאי קרואטי
מארין צ'יליץ' טניסאי קרואטי
מגיע אחרי שנה מוצלחת בסך הכול. צ'יליץ'
(צילום: EPA)
מה מבחינת היוקרה? מדובר בטורניר מסבב ה-ATP 250. זו סדרת הטורנירים הכי פחות חשובה ב-ATP והזוכה בה מקבל 250 נקודות. סדרת ה-ATP מחולקת ל-1,000, שהם הטורנירים הכי חשובים ויוקרתיים עם הכי הרבה כסף ונקודות דירוג (1,000 לזוכה), ל-500 ואז ל-250. מתחת לכך יש רק את סבב הצ'לנג'רים ואז מגיע סבב הפיוצ'רים.
פרסים כספיים: בנוסף ל-250 נקודות דירוג שיקבל הזוכה בטורניר, מארגניו ישלמו 949,475 אירו לכלל המשתתפים. כל זאת בלי לקחת בחשבון סכומים ששולמו לטניסאים כדי להשתתף או דברים אחרים כמו למשל כרטיס חופשי לבן טיפוחיו של נובאק ג'וקוביץ', חמאד מג'דוביץ', להגרלה הראשית.
3 צפייה בגלריה
דומיניק תים
דומיניק תים
דורג בשיאו במקום השלישי בעולם. תים
(צילום: רויטרס)
משתתפים: כמובן שהשם הגדול והמעניין מכולם הוא נובאק ג'וקוביץ', עליו אין צורך להכביר במילים. אבל הסרבי האגדי לא יהיה הטניסאי היחיד שזכה בטורניר גרנד סלאם שישתתף בטורניר. בנוסף אליו יש גם שני אלופי ארה"ב לשעבר: דומיניק תים מ-2020 ומארין צ'יליץ' מ-2014.
האוסטרי, שדורג בשיאו במקום השלישי בעולם והגיע פעמיים לגמר ברולאן גארוס ופעם אחת באוסטרליה, נפצע ולא הצליח לחזור לעצמו מאז. הוא מדורג כרגע במקום ה-182 ולא ממש מצליח לאחרונה. לעומתו, צ'יליץ' שומר על יציבות. הקרואטי בן ה-33 גם דורג בשיאו שלישי בעולם והיום הוא 16. חוץ מהזכייה בניו יורק, הוא הגיע לגמר באוסטרליה, לגמר בווימבלדון והשנה לחצי הגמר ברולאן גארוס וגם לגמר אולימפי בזוגות בטוקיו. גם השנה הייתה לצ'יליץ' שנה מוצלחת בסך הכול שכללה שמינית גמר באוסטרליה ובארה"ב וחצי גמר בפריז.
3 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ' חוגג
ג'וקוביץ' חוגג
השם הגדול. ג'וקוביץ'
(צילום: EPA)
טניסאי נוסף שצריך לשים אליו לב הוא כמובן דייגו שוורצמן הארגנטינאי, שמדורג 17 בעולם. הטניסאי היהודי הגיע לחצי גמר רולאן גארוס ב-2020 ופעמיים לרבע הגמר בארה"ב, הוא זכה בארבעה טורנירים ודורג בשיאו 8 בעולם.
טניסאי מעניין נוסף הוא בוטיק ואן דה זנדסחולפ ההולנדי, שהפך באליפות ארה"ב 2021 לטניסאי השלישי שעולה מהמוקדמות עד לרבע הגמר אחרי שניצח בין היתר את קספר רוד ואת שוורצמן. שווה לציין גם את בן טיפוחיו של ג'וקוביץ' חמאד מג'דוביץ' הסרבי, שקיבל כרטיס חופשי לטורניר (שלא במפתיע) ומסוגל להפתיע, ואת אסלן קראצב הרוסי למרות שסביבו קיימים חשדות ודיווחים רבים בנוגע להטיית תוצאות.