יונתן כהן זכה הערב (שבת) במדליית זהב באליפות אירופה לנוער בסיוף הנערכת בטאלין, אסטוניה. כהן, המתחרה במכבי מעלות וחניכו יעקב פדרמן כבר רשם הישג הקיץ, כשזכה במדליית כסף באליפות אירופה לבוגרים לנבחרות.
כהן החל את היום עם שישה ניצחונות בשלב הבתים ועלה אוטומטית לשלב ה-64 מהמקום השני. בכניסה ל-32 ניצח את הסייף הגרמני בתוצאה 9:15.
1 צפייה בגלריה
הסייף יונתן כהן עם מדליית הזהב באליפות אירופה לנוער
הסייף יונתן כהן עם מדליית הזהב באליפות אירופה לנוער
הסייף יונתן כהן עם מדליית הזהב באליפות אירופה לנוער
(צילום: team Bizzi)
בכניסה ל-16 פגש את חברו לנבחרת דב בר וילנסקי, גם כן מאותו המועדון, וניצח אותו 12:15. בכניסה לשמונה גבר על הסייף השוויצרי 7:15 ואז ניצח ברצף שני סייפים איטלקיים והגיע לגמר מול באלם מרקוס האסטוני, שגם העידוד מהבית לא עזר כאשר כהן ניצח אותו 11:15 והוכתר לאלוף אירופה.
כהן בן ה-19 התראיין ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet אחרי הזכייה במדליית הכסף וסיפר על ההגעה לענף בעקבות אלונה קומרוב, ספורטאית שזכתה בדיוק באותו התואר בענף וגרה גם כן במעלות. עם הזמן נשאר בענף בעידוד אביו עד שהחלו להגיע התוצאות, שגרמו בין היתר לכניסתו המהירה אל הנבחרת הבוגרת. ""לפעמים טיפה מלחיץ, כי אין לי ניסיון. החבר'ה מרימים, מרגיעים", סיפר אז והוסיף כי האימונים הקשים הם אלה שהביאו אותו לתוצאות הטובות, למרות גילו.