בזמן שמכבי תל אביב נאבקת לבנות סגל איכותי תחת מגבלות התקציב שהנהלתה הציבה, הפועל תל אביב תחת הנהגתו של עופר ינאי מובילה מהלך חסר תקדים שמשנה את מפת הכדורסל הישראלי. בעוד הנהלת מכבי חשבה שעם תירוץ גדול בדמות המלחמה בארץ, היא תוכל לשייט לעוד אליפות ושנה בינונית באירופה ובנוסף להכניס לכיס קרוב ל-2 מיליון דולר ממכירתם של כוכבי הקבוצה אשתקד - ווייד בולדווין, לורנזו בראון ובונזי קולסון, הם גילו כי הסיטואציה הזאת קיימת רק בדמיון שלהם, וינאי יצר משהו הרבה יותר מורכב - קריאת תיגר ממשית על המונופול הצהוב בעידן הנוכחי.
ינאי, שבאופן לא שגרתי מצהיר על כוונותיו בכנות ובעוצמה, החל להוביל את הפועל תל אביב בצעדים משמעותיים שמשאירים את מכבי תל אביב מאחור. החתמת שחקנים בכירים כמו פטריק בברלי וג'ונתן מוטלי בסכומים חסרי תקדים, מציבה את הפועל תל אביב כמובילה בשוק ההעברות ומערערת את הדומיננטיות של מכבי תל אביב. הכסף הגדול, שבעבר היה שייך בלעדית למכבי, עובר כעת לצד האדום של העיר, ולראשונה מזה שנים, האוהדים הצהובים מוצאים עצמם מפקפקים באנשים המחזיקים בבעלות הקבוצה האהובה עליהם.

1 צפייה בגלריה
פטריק בברלי
פטריק בברלי
פטריק בברלי
(צילום: הפועל ת"א)

השבועות האחרונים רק מדגישים את הפער בניהול בין שני המועדונים. בעוד ינאי מבצע החתמות מרשימות ומוכיח שהכסף והשאיפות אכן יכולים להוביל להחתמות גדולות גם בתקופה של מלחמה וביקורות שליליות כלפי ישראל מן העולם, מכבי תל אביב נראית כמי שמסתפקת בהחתמות שחקנים בינוניים יחסית ואיבדה את תחושת הדחיפות והרעב להצלחה. תהליך קבלת ההחלטות בקבוצה נראה כמתנהל בחוסר כיוון, וזה בא לידי ביטוי בסאגות הרבות של החתמות השחקנים העונה בדמות רומן סורקין, תמיר בלאט וג'ייק כהן, שהפכו לסמלי אי-הוודאות הכלכלית והניהולית בקבוצה.
המסקנה ברורה: משהו עמוק נשבר במכבי תל אביב. כל עוד הנהלת הקבוצה לא תתעורר ותתחיל לקחת את תפקידה ברצינות, העתיד של הצהובים ייראה עגום מול הנחישות וההשקעה מצד היריבה העירונית. אולי הגיע הזמן לחשוב מחדש על הדרך ולנסות ללמוד משהו מהבחור מהצד השני בתל אביב, שמוביל את הפועל תל אביב אל עבר עתיד מבטיח.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.