השער הקליל שכבש חלוץ עירוני טבריה סטניסלב בילנקי בגביע הטוטו מול הפועל באר־שבע ייצג בצורה מושלמת את הקיץ של האדומים. ג'ורדן בוטאקה טייל באגף ומסר כדור רוחב חלש לבילנקי, שמאז ימיו בליגה הגיאורגית לא נתקל בהגנה כל כך חולמנית. זה היה שער מעליב, כמו שילד בן חמש יעביר אותך בין הרגליים. ככה בדיוק נראה הקיץ של באר־שבע: הזוי כמו חלום של שנ"צ. יותר מדי חלקים שאין ביניהם קשר כמו לקבל רהיט של איקאה בלי הוראות. מה רן קוז'וך עושה? מה פתאום לחשוב על מכירת אנטוניו ספר, הוא לא היה הכי טוב בעונה שעברה? ולמה כל מיני ישראלים סופר בינוניים ממוסמרים להרכב כאילו מדובר במאור מליקסון וטוני ווקאמה בשיאם?
זה כאילו כולם רואים שהעונה הזאת תהיה כישלון, ואף אחד לא עושה דבר כדי למנוע אותו. מקצועית, זה לא קיץ מבריק של הפועל באר-שבע ולא צריך להיות קרלו אנצ'לוטי כדי להבין את זה. צריך לקרות איזה נס כדי שיבואו מהשמיים כמה זרים איכותיים כמו ג'ון אוגו שיריצו את באר-שבע לצמרת.
3 צפייה בגלריה
משהו שם לא עובד
משהו שם לא עובד
משהו שם לא עובד
(שחר גרוס, ONE)
רן קוז'וך זכה בגביע עם מכבי פ"ת, אבל המאזן שלו בליגה רחוק מלהשביע רצון. מדברים על שיטת משחק של לחץ גבוה שעוד לא נקלטה כראוי, ובינתיים הלחץ שעולה זה לחץ הדם של האוהדים בכל פעם שהיריבה עוברת את החצי. אי אפשר להמשיך כרגיל אחרי ההתפרקות מול מלאדה בולסלב, אבל נראה שבבאר-שבע קיבלו את ההפסד בשוויון נפש. נהוג להתייחס למשחקי גביע הטוטו כמשחקי אימון וזה היה בהחלט נראה כמו אימון עבור עירוני טבריה. מדברים על "שיטת הלחץ הגבוה" כאילן רן קוז'וך המציא משהו חדש, וזאת הפעם הראשונה בהיסטוריית הכדורגל שהמאמן דורש משחקניו לחטוף את הכדור בחצי המגרש של היריבה. בואו נרד כולנו לקרקע, זה בסך הכל כדורגל ישראלי.
למזלה של הפועל באר-שבע, הליגה תמיד בעדיפות עליונה עבור האוהדים. אפשר עדיין להאמין שרהיט האיקאה הזה ירכיב את עצמו, שקינגס קאנגווה יתברר כזר מעל הליגה ורותם חטואל יחזור לתת שערים מחצאי מצבים. עדיף שלא להביט אחורה, כי מהקישור האחורי ומטה מדובר בקבוצה שנאבקת נגד הירידה. הצורך בבלם זועק לשמיים, ואולי עוד בלם וגם שוער. ככה לא פותחים עונה. גם העונה שעברה נפתחה חלש, אליניב ברדה הצליח איכשהו להחזיר את הקבוצה לצמרת, אבל היא לא הייתה חלק ממאבק האליפות. עכשיו מקום שלישי נראה כמו מטרה נהדרת.
3 צפייה בגלריה
ברקת וקוז'וך
ברקת וקוז'וך
הקבוצה פתחה לא טוב. ברקת וקוז'וך
(צילום: הרצל יוסף)
ם בתוך האוהד הכי פסימי בעולם יש זיק של אופטימיות, שאפשר עוד לתקן ויש איזו תוכנית נסתרת שהוא לא מודע אליה והיא תצא לפועל בתחילת הליגה. קוז'וך התחיל בצורה בינונית במכבי נתניה והוביל אותה לגמר הגביע, הוא התחיל חלש במכבי פ"ת וסיים עם זכייה בגביע. אולי הפתיחה החלשה מצביעה על כך שבעתיד יהיה טוב, המאמן יתעלה ושיטת הלחץ הגבוה תתחיל לעבוד. הפועל באר-שבע תשחק בצורה שוטפת וכל מי שפיקפקו בו יוכיח שמקומו בסגל. באר-שבע צריכה לתת לקהל שלה משהו להיאחז בו, נניח ניצחון במחזור הפתיחה על העולה החדשה עירוני קריית-שמונה ואחריו הודעה על כמה שחקני רכש. אם באר־שבע לא תצליח להתאושש מפתיחת העונה הזאת אלה חדשות רעות לא רק עבורה, אלא לכל הליגה.

הקארמה של בית"ר

מקבוצה שנמצאת קצת בדיכאון ובלחץ מהיציעים לקבוצה שהאוהדים שלה בעננים עוד לפני שכבשה שער ליגה אחד. האופטימיות המוגזמת של בית"ר ירושלים תיפגש הערב עם המציאות. בבלומפילד ולא בטדי כי תמיד חייב להיות איזה בלגן סביב בית"ר.
לאיזה עוד קבוצה היה יכול לקרות מקרה כזה מוזר בו הדשא באצטדיון נהרס בגלל הופעה של עדן בן זקן ורגע לפני משחק הפתיחה החגיגי צריך למצוא מגרש חלופי במהירות? רק לבית"ר ירושלים, ולא באשמתה. זאת הקארמה של בית"ר והשנה היא חייבת להיות קארמה חיובית. אחרת נקבל עוד עונה של מכבי ת"א נגד מכבי חיפה. ניצחון על מ.ס אשדוד ובמשחק הבא יצטרכו לאחד את סמי עופר, בלומפילד וטדי כדי להכיל את כמות הקהל שבית"ר תביא. אין עוד מועדון כזה בעולם.
3 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר
אוהדי בית"ר
ימלאו את בלומפילד. אוהדי בית"ר
(צילום: עוז מועלם)

עוברים ללבוש לבן

איכשהו בין כל אירועי הספורט הגדולים של הקיץ שכחנו כבר שיש דבר כזה "נבחרת ישראל הבוגרת" ועוד מעט ליגת האומות נגד איטליה, בלגיה וצרפת. בסך הכל הגרלה נוחה וקלילה שבאה טוב לנבחרת של רן בן־שמעון במצבה הנוכחי.
המעבר של מנור סולומון ללידס חייב להצליח, בשביל הנבחרת הלאומית שבלעדיו תצטרך להסתמך בעיקר על הקסמים של אוסקר גלוך. סולומון עבר סדרת פציעות לא קלה, עכשיו כל אוהדי הכדורגל הישראלי ילבשו לבן ויתחילו להתפלל שהכל יסתדר לו בלידס יונייטד. רוצים להיות קצת אופטימיים במצב הנבחרת ולקוות שלא הכל אבוד פה.
פורסם לראשונה: 01:30, 25.08.24