נבחרת ישראל בראגבי בכיסאות גלגלים סיימה היום (שבת) במקום החמישי באליפות אירופה דרג ב' שהתקיימה בפולין. היה זה הטורניר הראשון בו השתתפה הנבחרת מאז פרוץ משבר הקורונה.
הנבחרת, שהתייצבה בהרכב חדש, רשמה ניצחון אחד וארבעה הפסדים. שחקן הנבחרת מוטי צדקיהו נבחר לשחקן היעיל של האליפות.
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל ברוגבי בכיסאות גלגלים
נבחרת ישראל ברוגבי בכיסאות גלגלים
נבחרת ישראל
(צילום באדיבות ההתאחדות לספורט נכים)
בשני המשחקים הראשונים נוצחה ישראל 60:40 על ידי המארחת פולין ו-50:38 על ידי רוסיה. אחרי ניצחון 40:54 על פינלנד היא הפסידה 49:43 לצ'כיה ובמשחק האחרון שהתקיים היום הפסידה גם 51:38 לשווייץ.
נבחרת הרוגבי בכיסאות גלגלים מורכבת משחקני איל"ן רמת גן, המאמן הוא אלי האובן וכעוזרו משמש שלומי ספיבק.
בתום האליפות אמר מנהל הנבחרת דודי ויינרב: "לנבחרת צורפו ארבעה שחקנים חדשים, שסווגו לראשונה במסגרת האליפות, ובשילוב עם שחקנים ותיקים, הציגו משחקים ברמה גבוהה תוך כדי מלחמה ללא פשרות, ניצחו את נבחרת פינלנד וסיימו את יתר המשחקים בתוצאות צמודות, כולל מול נבחרת שוויץ שסיימה את האליפות במקום הראשון. כאשר לוקחים בחשבון גם את הניסיון הקצר של הנבחרת בהרכב החדש לאחר ששלושה שחקנים בולטים שנאלצו לא להשתתף הפעם מטעמי בריאות, ניתן בהחלט לומר שיש בכוח הנבחרת שלנו להיות בפסגת דרג ב' ואף יותר מזה".
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל ברוגבי בכיסאות גלגלים
נבחרת ישראל ברוגבי בכיסאות גלגלים
נבחר לשחקן היעיל של האליפות. מוטי צדקיהו
(צילום באדיבות ההתאחדות לספורט נכים)
משחק הראגבי בכיסאות גלגלים משוחק באולם סגור, כאשר גודל האולם זהה לגודל אולם כדורסל. כסאות הגלגלים מותאמים במיוחד למשחק המלווה בהתקלויות. המשחק נמשך ארבעה רבעים של 8 דקות כל אחד. המגע של שחקן בשחקן במהלך משחק הרוגבי הוא אסור, אולם מגע בין כיסאות הגלגלים מותר בהחלט, והוא למעשה חלק בלתי נפרד מהספורט. השחקנים משתמשים בכיסאות כדי לחסום ולהדוף את היריבים, לעיתים באגרסיביות לא מעטה.