אגדת הטניס רוג'ר פדרר יערוך סיבוב פרידה מהענף בו שלט במשך שנים רבות, כאשר ביום שישי יחל הטורניר האחרון בו יקח חלק - גביע לייבר. השווייצרי בן ה-41, שהודיע בשבוע שעבר על החלטתו לפרוש, יהיה חלק ממשחק זוגות. ענקי טניס נוספים ויריביו הגדולים של פדרר בשלבים נרחבים בקריירה כמו רפאל נדאל, נובאק ג'וקוביץ' ואנדי מארי ישתתפו גם הם בטורניר ויחלקו כבוד אחרון לטניסאי האגדי.
נפרדים מרוג'ר פדרר
בדברים שאמר לקראת גביע לייבר הודה פדרר כי "שלוש השנים האחרונות היו קשות בלשון מעטה. ידעתי שאני על קרח דק במהלך השנה האחרונה, מאז ווימבלדון. ניסיתי לחזור, אבל יש גבול למה שאני יכול לעשות. למען האמת, הפסקתי כבר להאמין". השווייצרי אמר כי ההחלטה לפרוש הייתה מאוד אמוציונלית עבורו, אך בסופו של דבר הוא הבין כי "הגיע הזמן".
1 צפייה בגלריה
הטניסאי רוג'ר פדרר
הטניסאי רוג'ר פדרר
סיבוב פרידה. רוג'ר פדרר
(צילום: EPA)
לדברי הטניסאי שזכה ב-20 תארי גראנד סלאם, הוא הבין עד מהרה כי הקריירה שלו כבר גמורה לאחר סריקה שעבר לפני מספר חודשים: "בשלב זה עולה השאלה: 'איך אני מכריז על זה?'. בשלב זה הדבר הופך למציאות. זה היה בסדר, אבל מלחיץ".
על שיתוף הפעולה בסוף השבוע הקרוב עם נדאל, ג'וקוביץ' ומארי: "פתאום נוצר שילוב יפהפה. כולנו היינו מנצחים בעשר וקצת השנים האחרונות. באותם טורנירים - כמעט אף אחד אחר לא יכול היה לזכות בכלום. זה כאילו ננעלנו על הטורנירים הגדולים. אולי יהיה לאוהדים קצת עצוב, אבל היה תענוג, ויהיו עוד חבר'ה נהדרים אחרים".