לקראת החזרה של נבחרת הכדורגל הישראלית למשחקים האולימפיים אחרי 48 שנים, השיח היה בעיקר סביב הכוכבים הגדולים שאמורים היו לסחוב אותה. עם זאת, את הנקודה הראשונה מאז מונטריאול 1976 הביא לה בסופו של דבר מי שבכלל הוזנק ברגע האחרון ממחנה האימונים של מכבי נתניה ולא היה בתוכניות, עומר ניראון. השוער, שפתח בגלל היעדרותו של דניאל פרץ ושמחליפו הטבעי ניב אליאסי לא היה כשיר, היה המצטיין ב-1:1 אתמול (רביעי) מול מאלי העדיפה.
מאלי הייתה עדיפה ישראל בכל פרמטר במשחק שנערך באווירה עוינת בפארק דה פראנס. אבל ניראון הציג משחק פנטסטי, כולל שתי עצירות גדולות שמנעו מהיריבה מאפריקה לנצח. בשל היכולת המצוינת שלו, הוא צפוי להמשיך לעמוד בין הקורות גם מול פרגוואי (שבת, 20:00).
3 צפייה בגלריה
ניראון ופיינגולד
ניראון ופיינגולד
הגיבור של ישראל במשחק החזרה שלה לאולימפיאדה. ניראון
(צילום: עוז מועלם)
התגובות אחרי ה-1:1 בין ישראל למאלי בפתיחת הטורניר האולימפי
(צילום: עוז מועלם)
"פרץ ואליאסי חברים טובים שלי ואני מאחל להם להיות בריאים, אני באתי לעשות את העבודה ואני גאה בנבחרת הזו", אמר גיבור הנקודה שהשיגו אתמול הכחולים-לבנים. "התכוננו למשחק כרגיל. ניתקתי את עצמי מרעשי הרקע. אני שייך וראוי להיות פה, אני ספורטאי מצטיין. אני מודה על ההזדמנות, תמיד אתן מה שצריך בנבחרת".
"התוצאה משקפת כי שתי הנבחרות הגיעו להרבה מצבים", המשיך השוער, "היה משחק קצבי מחוף לחוף. גאים בהופעה שלנו וממשיכים קדימה. ממש לא הפתעתי את עצמי ביכולת הזו. זה המשחק הכי מרגש שהייתי בו בקריירה וזה מתחבר לתקופה הלא קלה שעוברת המדינה ולכן אנחנו רוצים לייצג אותה בכבוד. נגיע לנצח את פרגוואי בשבת, לא באנו לשמש תפאורה, באנו להתקדם ולהשיג כמה שיותר".

"אין ארוחות חינם"

מאלי בעטה שמונה פעמים למסגרת מול שתיים בלבד של ישראל, רשמה 66 אחוזי החזקה, תשע קרנות מול אחת של ישראל, וניראון רשם חמש הצלות אל מול אחת מצד השוער שממול. ועדיין הנקודה הזו הייתה חשובה לקראת המשחק מול פרגוואי, שהובסה אמש 5:0 מול יפן החזקה.
לוזון פתח בהרכב התקפי עם אוסקר גלוך, ליאל עבדה, דור תורג'מן ואלעד מדמון, אבל דווקא איתם הנבחרת הייתה פחות טובה, כשגלוך אמנם עשה מהלך קסם בדרך לשער העצמי של מאלי, אבל היו לו יותר מדי בהן לא הצליח להשפיע, כשגם חלוצי מכבי ת"א הציגו משחק פושר מאוד.
אחת הבעיות של הנבחרת הייתה עמדת המגן השמאלי. בשל המחדל עם רוי רביבו, מי ששובץ הוא נועם בן הרוש, שהוא בכלל מגן ימני, מה שהוביל בין היתר את לוזון להכניס את עידו שחר עם פתיחת החצי השני לכנף שמאל על מנת לסייע לו.
3 צפייה בגלריה
לוזון
לוזון
לוזון
(צילום: עוז מועלם)
"כשדיברתי על מאלי לפני המשחק, אמרתי שזו נבחרת אגרסיבית, פיזית, דינמית עם הרבה יכולת אישית בקווים", הסביר לוזון ל-ynet. "לאף אחד מאיתנו, אני והשחקנים, לא הייתה התנסות מול יריבה אפריקאית, מעולם לא שיחקנו מול יריבה כזו. נהגנו בחוכמה בהתקפות, הבכנו אותם במצבים, כשבמחצית השנייה כששחיקנו עם יותר קשרים כבשנו. לא תמיד לשחק עם שני חלוצים ושני שחקני כנף זו הדרך הנכונה".
על הכניסה של עידו שחר: "אם שמת לב היו לנו הרבה בעיות באגף שמאל. תקפו אותנו כל הזמן. יכולתי לבקש מאלוהים שהם לא יכבשו. לכן לקחתי קשר דפנסיבי יותר, אחרת היינו מדברים שונה. בטורניר של שלושה משחקים כל נקודה קריטית, לא חשובה - ממש קריטית. ראינו את זה ביורו האחרון".
על שתי היריבות הנותרות בבית: "הבנתי שיפן ניצחה את פרגוואי וזה לא אומר שום דבר. יפן זו נבחרת מעולם אחר. זו אלופת אסיה ופרגוואי סיימה מקום ראשון בדרום אמריקה (בטורניר הקדם אולימפי), לפני ברזיל וארגנטינה. אין ארוחות חינם ולא ירח דבש אם רוצים לסיים באחד משני המקומות הראשונים בין 16 הטובות בעולם".
אחרי השער של ישראל, לוזון חגג בטירוף וגם נכנס לאיזור הטכני של נבחרת מאלי, מה שהוביל אחר כך את עוזר המאמן שלהם לעשות לעברו תנועה מגונה אחרי שער השוויון. לוזון התייחס לכך: "חס ושלום, מעולם לא התגריתי בספסל יריב. זו לא פרובוקציה, עשיתי את זה בשוגג. התנצלתי וגם כשהם עשו את זה לא הגבתי". על החלפתו של גלוך: "הוא ביקש ממני לצאת אחרי שנפצע בקרסול במהלך שער שכבשנו. הוא משך עוד ועוד עד שהוא כבר לא יכול היה להמשיך. הוא יהיה כשיר לפרגוואי".
על המשחק נגד פרגוואי בשבת: "כל משחק הוא משחק מפתח. אנחנו צריכים להיות במיטבנו. אני מצפה מעצמנו ליותר ממה שהצגנו נגד מאלי, אבל זה היה המשחק הראשון".
3 צפייה בגלריה
גלוך
גלוך
"הוא יהיה כשיר לפרגוואי". גלוך
(צילום: עוז מועלם)
על היכולת שהציג ניראון: "כששאלת אותי לפני המשחק על מי שחסר, אמרתי שמי שנמצא פה הוא הטוב ביותר. מבחינתי אם הייתי חושב שהוא לא מספיק טוב להיות פה, הוא לא היה פה. ההרכב, המחליפים והסטנד ביי שלנו באותה רמה".
הקפטן וחריג הגיל עומרי גאנדלמן הוסיף: "ידענו שזו נבחרת שמשחקת בלי פחד, יוצאת הרבה קדימה. אולי המשחק שלהם מבולגן, אבל עם קצב גבוה. ניסינו להיות מאורגנים ולחשוף חולשות שלהם. לא שמרנו על היתרון והם היו במומנטום בסופו של דבר. היינו צריכים להיות יותר חכמים. זה היה המשחק שיכול היה ללכת לפה ולפה, אבל זה רק המשחק הראשון , והמטרה נשארה לעלות שלב. מאמין בעצמנו שנעשה תוצאה טובה , אפשר חד משמעית לעלות שלב".
גם גלוך סיכם: "ברור שאנחנו שמחים לצאת עם נקודות ושלא הפסדנו, נבוא למשחק הבא מוכנים יותר ונבוא לנצח. המשחק לא הלך לנו בדיוק כמו שרצינו, הם שלטו ואנחנו חיכינו למעברים. נמשיך הלאה. אני חושב שהכי חושב שנשארנו ביחד כל המשחק. היה מרגש מאוד, רצינו לשמח את הקהל שהגיע. היינו צריכים להעניש אותם אבל לא נורא, זה יקרה במשחק הבא. זה היה קרוב".