גלובר טשיירה עשה את זה כנגד כל הסיכויים. לוחם ה-MMA הברזילאי-אמריקאי בן ה-42 זכה אתמול (שבת) בתואר העולמי במשקל קל-כבד (עד 93 ק"ג) ב-UFC לאחר שניצח בחניקה את הפולני יאן בלאחוביץ' (38) בקרב שנערך באבו דאבי.
טשיירה נחשב לאנדרדוג לפני הקרב, אבל הצליח להכניע את יריבו בסיבוב השני והעלה את מאזנו בקריירה ל-33 ניצחונות לעומת 7 הפסדים. כעת הוא הפך בגילו לאלוף השני המבוגר ביותר בהיסטוריה אחרי רנדי קוטור, שעשה זאת בגיל 46 בנובמבר 2009, ולאלוף המבוגר ביותר שזוכה בתואר בפעם הראשונה.
1 צפייה בגלריה
גלובר טשיירה
גלובר טשיירה
האלוף המבוגר ביותר שזכה בתואר בפעם הראשונה. גלובר טשיירה
(צילום: AP)
טשיירה הפסיד לג'ון ג'ונס בקרב על התואר העולמי ב-2014. הוא היה אז בן 34 ובעקבות זאת רבים לא נתנו לו סיכוי לעשות זאת. מאז הוא הפסיד בארבע קרבות נוספים, אבל כעת השלים שישה ניצחונות רצופים.
"אף פעם אל תוותר על החלום שלך", הגיב טשיירה לאחר ניצחונו. "לא משנה מה אנשים אומרים, אל תקשיב להם. הם ינסו להוריד אותך, אבל תאמין בעצמך ואל תקשיב לאנשים השליליים האלה. שברתי את כל הכללים ואני מתכוון להמשיך לעשות את זה".
עוד לפני זכייתו נחשב טשיירה לסיפור הצלחה גדול ולשיאן ההכנעות וכעת הוא השלים 28 הכנעות ב-33 הניצחונות אותם השיג בקריירה.
"גלובר היה ועודנו אחד הלוחמים הקשוחים ביותר", אמר עליו נשיא ה-UFC דיינה ווייט. "זה היה החלום שלו וסוף סוף הוא השיג את זה. הבחור הזה לעולם לא מוותר".