בסיבוב הקודם, מכבי ת"א הגיעה במשבר למשחק מול מ.ס אשדוד, הפסידה ופטריק ואן לוון פוטר. גם הפעם המצב של הצהובים לא יציב בכלל. מלאדן קרסטאיץ' לא הצליח לייצב את הקבוצה, על פי דיווחים שונים השחקנים לא משתגעים עליו בלשון המעטה, ולפי מה שנראה על פני השטח גם ההנהלה לא. המאמן הסרבי לא קיבל חיזוק הכרחי בחלון החורפי, ועד עכשיו לא נחת אפילו שחקן אחד בקריית שלום. ההתנהלות הזאת לא חדשה במכבי ת"א, שנוהגת לקחת את הזמן בעניינים הללו, וקצת מפתיע שקרסטאיץ' חשב שאיתו זה יהיה אחרת. המאבקים הפנימיים והקרבות בהנהלה רומזים על אובדן שליטה ודרך, ומ.ס אשדוד תוכל לנצל זאת - שוב, בדיוק כמו בסיבוב הקודם.
ה-2:2 מול מכבי נתניה במחזור הקודם סימל היטב את מכבי ת"א של העונה הזאת: לא מסודרת, לא מאורגנת, בלי היררכיה בסגל. ההגנה מאולתרת וההתקפה לא מספיקה כדי לחפות על ספיגת שני שערים במשחק. עבור גולדהאר זאת בעיה, עבור רן בן שמעון זאת עשויה להיות מתנה. על אף פתיחת עונה מזעזעת, האשדודים מרוחקים רק שש נקודות ממכבי ת"א הרביעית, בשבת הפער יכול להצטמצם אפילו יותר.
5 צפייה בגלריה
אדוארדו גררו מאוכזב
אדוארדו גררו מאוכזב
אדוארדו גררו מאוכזב. הצהובים נראים רע
(צילום: עוז מועלם)
קבלש

באר שבע הייתה בבעיה אחרי ההפסד למכבי חיפה, הפער בין שתי הקבוצות נראה הרבה יותר גדול מחמש נקודות. אבל הכדורגל הוא בלתי צפוי, וכעת היא רחוקה רק שתי נקודות מהפסגה. רוני לוי בנה קבוצה פייטרית בדמותו של מיגל ויטור, שאחרי שיפרוש יש לשקול בניית פסל שלו מחוץ לטרנר. הספידו את הקריירה שלו לא מעט פעמים, אבל בשורה התחתונה מדובר באחד מגדולי הבלמים הזרים שנחתו פה. כשרואים איך קבוצות אחרות נופלות פעם אחר פעם עם בלמים זרים, ההתעקשות של ב"ש על ויטור למרות פציעותיו נראית מובנת.
ב"ש פוגשת את הפועל ירושלים, שלא רק שסיימה בתיקו מכובד מול מכבי חיפה אלא אפילו שיחקה לא רע מול האלופה ובכלל נראית במגמת שיפור מתמיד. אפשר לצחוק על הראיונות של זיו אריה, זה לא ישנה את העובדה שנראה שהוא יודע מה הוא עושה, למרות סגל לא כל כך מוכשר וממש לא מנוסה.
5 צפייה בגלריה
מיגל ויטור
מיגל ויטור
רוני לוי בנה קבוצה בדמותו. ויטור
(צילום: הרצל יוסף)

הבלגן בבית"ר חוגג (סליחה על משחק המילים הזה), ואפילו יוסי מזרחי ברח כל עוד נפשו בו. מי שצפוי לעמוד על הקווים הוא עוזר המאמן גל כהן, לא השם הכי מנוסה במאבקי תחתית. ניסיונו בליגת העל דל וכולל קדנציות קצרות ולא מוצלחות בהפועל רעננה, ועכשיו הוא צריך לקחת פיקוד על המועדון הכי מסובך בארץ. בית"ר בשקיעה, עד כדי כך שלא ברור אם אחרי החלון של ינואר יישארו לה 11 שחקנים להרכב. הסגל הנוכחי לא מסוגל להתעלות מעל הבלגן, למרות שאובייקטיבית הוא לא כזה חלש. שימו את השחקנים הללו בהפועל חדרה, והם נשארים בליגה.
שום משחק לא קל עבור בית"ר, בטח לא מול הפועל חיפה, שהודיעה השבוע על הארכת החוזה של חנן ממן, צעד חשוב ונכון. ממן צריך להוביל את הפועל חיפה והפועל חיפה צריכה שהוא יוביל אותה. אחרי תקופה לא טובה במיוחד, האדומים גירדו 0:1 על נוף הגליל (משער של ממן, כמובן) ואלישע לוי שמר על הכיסא שלו. בית"ר יכולה רק לפנטז על שקט כזה. יואב כץ קמצן? אולי זה נכון, אבל לפחות הקבוצה שלו לא מועמדת לירידה. גם את זה צריך לדעת להעריך לפעמים.
5 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים. קבוצה מפורקת
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
גל כהן
גל כהן
גל כהן. יעמוד על הקווים
(צילום: עוז מועלם)

רבותיי, הגיע הרגע שחיכיתם לו, הביטוי הכל-ישראלי "משחק העונה של התחתית". אולי הקבוצה שלכם חלשה, אבל היי - היא תשתתף במשחק עונה. יש הרבה מן המשותף לנוף הגליל ומכבי פ"ת: שתיהן מינו לאחרונה מאמן חדש, ושני המאמנים טרם ניצחו. שי ברדה היה קרוב להדהים את הפועל ת"א בבלומפילד, אבל יצא עם תיקו בלבד. קלינגר לא מצליח לייצב את מכבי פ"ת, חוץ מגביע המדינה. היא כבשה שם לא פחות משלושה שערים ועלתה לרבע הגמר. עם כל הכבוד לגביע, המאמן הוותיק הגיע למכבי פ"ת כדי להשאיר אותה - וזה לא פשוט.
שתי הקבוצות התחמשו בחלון החורפי עם רכש מעניין. חלוץ נבחרת מולדובה יון ניקולסקו חתם במכבי פ"ת, יחד עם אור אינברום שחוזר לעוד קדנציה. ניקולסקו כבש נגד הנבחרת שלנו באוקטובר האחרון, אבל לא נחל הצלחה גדולה בליגה הסלובקית (ארבעה שערים ב-30 משחקים) וקבוצתו דונאיסקה סטרדה הסכימה להשאילו ללוזונים. גם בנבחרת יש לו ארבעה שערים, שזה דווקא מאזן לא רע בהתחשב בכך שמדובר במולדובה.
5 צפייה בגלריה
ניר קלינגר
ניר קלינגר
לא מצליח לייצב את מכבי פ"ת. קלינגר
(צילום: עוז מועלם)
נוף הגליל רוצה להביא את ג'ון אוגו, הקשר האגדי של הפועל באר שבע עוד לא חתם באופן רשמי במועדון כי הוא צריך לעבור בדיקות נוספות. אוגו לא ממש שיחק כדורגל בשנתיים האחרונות וכשירותו מוטלת בספק. מלבדו, גם ארנסט מאבוקה אקס מכבי חיפה הגיע לעזור, ועל פי דיווחים שונים גם קשר האלופה מאור לוי מועמד להצטרף. כך או כך, נראה ששי ברדה יקבל לא מעט שחקני חיזוק. השאלה היא אם הם באמת יחזקו את הקבוצה.