שער בוולה הוא משהו יוצא דופן. שילוב של טכניקה, עוצמה - ולא מעט פעמים גם מזל. אין אוהד כדורגל שלא זוכר את השניות האלה בהן הרגל של הגיבור התורן פוגשת את הכדור באוויר ועד שהשוער ההמום מנסה להבין מה נשלח לכיוונו.
פרויקט השערים היפים בכדורגל הישראלי
אז אחרי שבחרנו את המספרות הכי מטורפות וגם את הסלאלומים היפים ביותר, הגיע תורם של השערים מהאוויר שהבקיעו שחקנים ישראלים. יאללה מתחילים.

מקום 10: חיים רביבו

במדי מכבי חיפה ב-0:3 על מכבי ת"א | 11 בפברואר 1995
מסגרת: ליגת העל, מחזור 18
המהלך: אמנם רק חצי וולה, אבל שער פשוט יפהפה – ובטח לא אחד שאפשר להתעלם ממנו. רביבו המתין בשקט רחוק מהשער וספק אם ציפה שהכדור יגיע אליו. כשזה בכל זאת קרה הוא נתן לכדור לקפוץ פעם אחת על הדשא, חישב את הזווית המושלמת ועם רגל שמאל הימם את 30 אלף הצופים באצטדיון רמת גן.
פסקול: "רביבו לא מכדרר, רביבו לא מוסר, רביבו יורה, רביבו פוגע". MC יורם ארבל הקדים את טרנד הפואטרי סלאם בכמה שנים טובות.
לסיכום: מקום 10 למספר 10.
צפו בוולה של חיים רביבו

מקום 9: ברק יצחקי, שרן ייני ותמיר כחלון

ב-3:4 של מכבי ת"א על בית"ר ירושלים | 26 בדצמבר 2009
מסגרת: ליגת העל, מחזור 15
המהלכים: מפגן אווירי יוצא דופן באותו ערב משוגע בבלומפילד, שכלל שלושה שערי וולה (ועוד שניים בנגיחה) ולכן גם הרוויח את מקומו ברשימה. שרן ייני החל בחגיגה עם טיל לאחר הדיפה של אריאל הרוש.
בהמשך הגיע מהפך של הצהובים-כחולים, כאשר רוני גפני מצא את תמיר כחלון ברחבה וזה בעט פנימה. ברק יצחקי השווה זמנית בתוספת הזמן של המחצית הראשונה בחצי מספרת נפלאה והשער היפה במשחק.
פסקול: אלו הימים שייני עדיין נקרא "שירן" ולא שרן. מצחיק גם לראות את יצחקי, היום חבר הנהלת מכבי ת"א חוגג בהתרסה עם תנועת השתקה מול אוהדי המארחת בבלומפילד.
לסיכום: מישהו הקדים את מטס יום העצמאות לדצמבר.
ברק יצחקי
לחצו על התמונה כדי לצפות בשערים

מקום 8: ויקי פרץ

במדי מכבי ת"א ב-1:1 מול בית"ר ירושלים | 16 בדצמבר 1978
מסגרת: ליגת העל, מחזור 12
המהלך: מלך שערי האלופה של אותה עונה התעופף כמו פנתר. אורי סלימאן שהיה על סף הרחבה העביר כדור קשתי בנגיעה ימינה ופרץ בחצי סיבוב המשיך מהאוויר - והכניע את יוסי מזרחי.
פסקול: יורם ארבל כבר התלהב יותר בכל מיני הזדמנויות אחרות.
לסיכום: יוסי מזרחי הוא מגנט לא קטן לשערים יפים.
צפו בוולה של ויקי פרץ

מקום 7: אבי כהן

במדי מכבי ת"א ב-0:2 מול הפועל ת"א | 2 בדצמבר 1978
מסגרת: ליגת העל, מחזור 10
המהלך: אחד הניצחונות המתוקים בעונת האליפות האחרונה של הצהובים עד 1992. אלון קפלן חילץ כדור ברחבה שלו ודהר עשרות מטרים קדימה. מושיק שווייצר המשיך אותו בצד שמאל, הרים את הראש וראה את אבי כהן בצד השני. הוא שלח כדור קשתי וכהן מתח את הרגליים ובבעיטת קונג-פו לא השאיר סיכוי לאריה בז'רנו. רמז להמשך: אחד השחקנים פה לא אמר את המילה האחרונה בדירוג הזה.
פסקול: גם יורם ארבל הודה ש"היה שווה לחכות". לא נתווכח.
לסיכום: את החגיגה עם היד המונפת לאחר הפצצה הזאת, אי אפשר לשכוח.
צפו בוולה של אבי כהן

מקום 6: טל כחילה

ב-1:3 של בית"ר ירושלים על הפועל עכו | 2 בדצמבר 2017
מסגרת: ליגת העל, מחזור 12
המהלך: שתי הרחקות ביזיוניות של הגנת עכו. כחילה המתין בסבלנות רחוק מהשער וכשהבין שהכדור מגיע לכיוונו ומתחיל לאבד גובה, הכין את הגוף ומ-20 מטר שלח פצצה מושלמת לחיבורים של רם שטראוס.
פסקול: "וואו! וואו וואו וואו!" לירן שכנר כבר הפיל את חומות עכו מרוב התלהבות.
לסיכום: ההבעה של בני בן זקן על הספסל הבית"רי, מתמצתת את האירוע.
טל כחילה
לחצו על התמונה כדי לצפות בוולה של כחילה

מקום 5: אמיר שלח

במדי מכבי ת"א ב-0:3 על מכבי פ"ת | 21 באוקטובר 1995
מסגרת: ליגת העל, מחזור 6
המהלך: הצהובים עלו בהרכב חסר בעקבות אירועי המשחק מול הפועל חיפה בו אלון ברומר שבר את רגלו והורחקו מספר שחקני מפתח, אך זכו לתפוקה התקפית בלתי צפויה דווקא מכיוון הבלם הקשוח.
חיים חג'ג' פרץ בצד שמאל וזיהה שאמיר שלח מתקדם בחופשיות לכיוון הרחבה. הוא מסר כדור גובה חכם ורך למרכז רחבת ה-16 והבלם שבעצמו מעט הופתע, הספיק לעצור את עצמו, להכין את רגל ימין ולהפגיז את החיבורים של גולן מלול.
פסקול: תקציר קלאסי מתוך "הדקה ה-91", שחובבי הכדורגל הישראלי בשנות ה-90 בוודאי זוכרים היטב.
לסיכום: אם כבר אתה מבקיע רק שער אחד בעונה, תדאג שלפחות יהיה בלתי נשכח.
צפו בוולה של אמיר שלח

מקום 4: טל בנין

במדי הפועל חיפה ב-0:1 על הפועל פ"ת | 2 בינואר 1993
מסגרת: ליגת העל, מחזור 15
המהלך: זאהי ארמלי עבר שחקן והרים כדור רוחב מצוין לאגף שמאל. בנין, שחיכה מחוץ לרחבה הניף את הרגל ומ-22 מטר כמעט קרע את הרשת של שי הס עם טיל אלכסוני. הקפטן סידר לקבוצתו שהייתה שקועה בתחתית, ניצחון בדקה ה-86 וב-10 שחקנים.
לסיכום: "השער שכבשתי מהאוויר, ייתן לנו הרבה אוויר", טל בנין סיכם בעצמו הכי טוב שאפשר.
צפו בוולה של טל בנין

מקום 3: משה סיני

במדי הפועל ת"א ב-1:3 של הפועל ת"א על בית"ר ירושלים | 20 במאי 1984
מסגרת: ליגת העל, מחזור 29 (לפני אחרון)
המהלך: אחד המשחקים הזכורים ביריבות רבת השנים בין הקבוצות. משה סיני כבר חגג שער יפה בדקה ה-72, אבל את הקינוח שמר להמשך. רפי שמואל פרץ בצד ימין והרים כדור גובה ארוך, סיני הניף את דווקא את רגל ימין - והפגיז את המסגרת של יוסי מזרחי ממרחק של קצת יותר מחמישה מטרים. ההפסד של בית"ר גם עלה לה באובדן האליפות למכבי חיפה.
פסקול: קשה לפספס את הדממה יוצאת הדופן באצטדיון הירושלמי לאחר השער, שתוך זמן קצר התחלפה בשריקות בוז מצד האוהדים המתוסכלים של בית"ר.
לסיכום: רק לאחרונה סיני נשלח בסוג של וולה מהפועל ת"א. איך שזמנים משתנים.
צפו בוולה של משה סיני

מקום 2: איל ברקוביץ'

במדי סאות'המפטון ב-3:6 על מנצ'סטר יונייטד | 26 באוקטובר 1996
מסגרת: פרמייר-ליג, מחזור 11
המהלך: הכדור בילה זמן רב באוויר ועבר שני ראשים לפני שברקוביץ' שלח טיל מונחה מטרה לחיבורים של פיטר שמייכל. זה היה השיא במשחק אגדי, שכלל צמד ושלושה בישולים של הקשר הישראלי מול הדאבליסטית עם אלכס פרגוסון על הקווים וכוכבי ענק כמו דייויד בקהאם, אריק קאנטונה, רוי קין ואפילו ג'ורדי קרויף.
פסקול: "זה מדהים! שער מדהים של הישראלי". איכשהו באנגלית זה אפילו כיף יותר לשמיעה. מטיבי הקשב יישמעו גם את הקהל של הקדושים קורא בשמו של ברקוביץ' 10 שניות לפני השער.
לסיכום: אחד הטריקים הכי מוצלחים בשרוול של "הקוסם".
מדלג מעל בקהאם, ג'ורדי קרויף משקיף. לחצו כדי לצפו בוולה של ברקוביץ'

מקום ראשון: מושיק שווייצר

במדי מכבי ת"א ב-4:5 בפנדלים על מכבי חיפה | 24 במאי 1983
מסגרת: חצי גמר גביע המדינה
המהלך: יותר מ-40 אלף צופים באצטדיון רמת גן קיבלו פתיחה מהסרטים למשחק שנחשב עד היום לאחד הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי. כעבור שתי דקות בלבד דויד אמיגה שלח כדור גובה מצד שמאל לכיוון הרחבה ומושיק שווייצר התעופף בווירטואוזיות ושיגר טיל אוויר-אוויר לכיוון צדוק אברהמי חסר האונים. בהמשך קיבלנו דרמה ענקית ו-4:4 בתום 120 דקות, כאשר הצהובים חגגו אחרי בפנדלים.
פסקול: "פתיחת משחק מלהיבה של מכבי ת"א", יורם שמרון עוד לא דמיין איזו דרמה מחכה לו בהמשך.
סיכום: חדי העין גם ישימו לב לשלט המזמין להופעתו של רוד סטויארט באותו אצטדיון. בתכלס? גם הרוקר הבריטי לא יכול היה להתעלות על מה שקרה באותו ערב ברמת גן.
צפו בוולה של מושיק שווייצר

שווים אזכור

אבי נמני. ב-3:2 של מכבי ת"א להפועל פ"ת, אפריל 1999. כשלעצמו מדובר בשער אדיר שמעיד על טכניקה עילאית. מכיוון שמדובר בדירוג שערים מהאוויר, יש יתרון לכדורים שלא פגעו כלל בקרקע לפני שטסו פנימה. מספר 8 הכין לעצמו את הכדור - ובעט נפלא לרשת.
טל בנין. ב-3:1 של נבחרת ישראל לשבדיה, נובמבר 1992. לא סתם קפטן הנבחרת לשעבר מוזכר פעמיים ברשימה, שכן חלק גדול מהשערים שלו היו מרחוק ו/או מהאוויר. אנחנו רגילים שוולה טס לחיבורים, הפעם בנין סידר לנו טוויסט עם טיל טורפדו שטוח שהקפיץ את אצטדיון רמת גן.
משה סיני. ב-0:3 של נבחרת ישראל מול אירלנד, אפריל 1984. שיתוף פעולה בין אלי אוחנה הבית"רי, כאן על תקן המבשל וסיני האדום שמככב פעם נוספת ברשימה, הוליד מספרת קדמית יפה לרשת האירית.
איל ברקוביץ'. ב-1:4 של מנצ'סטר סיטי על איפסוויץ' בגביע האנגלי, ינואר 2001. עלי בנארביה הגביה קרן מצד ימין לכיוון קו ה-16 וברקוביץ' שהיה ממוקם היטב שלח את הכדור לחיבורים. יהיו שיגידו שמדובר בשער יפה יותר מזה שהבקיע נגד מנצ'סטר יונייטד.