זה היה אמור להיות עוד קרב אפי בין שניים מגדולי הקוורטרבקים בכל הזמנים, טום בריידי (43) ודרו בריז (41), שלראשונה בקריירה מצאו עצמם באותו בית, NFC דרום. אחרי הניצחון של בריז וניו אורלינס (2:6) במחזור הפתיחה, בריידי וטמפה ביי (3:6) חיכו להם בשביל הנקמה באצטדיון שיארח את הסופרבול. אבל מהר מאוד הסיפור השתנה: אחרי הופעה מושלמת, כולל המחצית הטובה ביותר שנראתה כבר זמן רב בליגה, ניו אורלינס פירקה לבאקנירס את הצורה והבהילה את כל הליגה עם 3:38. זה לא היה "בריז מנצח את בריידי" (למרות שהגדיל את הפער ל-2:5 ראש בראש, הקוורטרבק שהשיג הכי הרבה ניצחונות מולו), אלא קבוצה שלמה מול אחת שאפתנית שהתמודדה עם המציאות. אגב, מדובר בהפסד הגדול בקריירה הארוכה של בריידי.
היה קשה לעכל את מה שראינו בשני הרבעים הראשונים הלילה (א'). הסיינטס חנקו את בריידי באחד ממשחקיו הגרועים אי פעם, העלימו את הרצים של הבאקס, השיגו כדורים בעמדות נוחות להתקפה והשיגו נקודות בסיטונות. שימו לב לנתון שקשה לקלוט: טמפה ביי שברה את השיא השלילי בהיסטוריה של הליגה עם חמישה ניסיונות ריצה בלבד, שהניבו 8 יארד!
4 צפייה בגלריה
בריז ובריידי
בריז ובריידי
בריז ובריידי. נוקאאוט של ניו אורלינס
(צילום: AP)
אחרי פחות מרבע וחצי כבר היו לסיינטס ארבעה טאצ'דאונים ו-0:28, והם סיימו את המחצית ביתרון ענק של 0:31 אחרי שחטפו שתי מסירות של בריידי (הפיגור הגדול בקריירה שלו בירידה להפסקה, והפעם הראשונה אחרי שש שנים שסיים את המחצית הפותחת בלי נקודות). בחצי הזה, בריז מסר ל-11 תופסים שונים, כשהקוורטרבק המחליף טייסום היל משגע את טמפה ביי כתופס, מוסר ורץ בתרגילים שעבדו ללא רבב. אפילו איבוד הכדור של ג'ארד קוק בדרך לטאצ'דאון נוסף לא הזיז לסיינטס.
החזרה של מייקל תומאס האדיר, התופס שנפצע במחזור הראשון, חייבה את טמפה ביי להשגיח עליו ולאבד כיוון, בעוד בצד השני אנטוניו בראון שב לליגה אחרי יותר משנה, אבל לא הצליח להשפיע על המשחק. המחצית השנייה נפתחה בהרגשה שטמפה ביי תיאבק, אבל אחרי שכפתה על בריז איבוד, נכשלה להשיג טאצ'דאון בארבעה ניסיונות מיארד אחד. המסירות של בריידי תחת לחץ כבד היו פשוט רעות, וגם אם ניו אורלינס האטה בהתקפה, היא עדיין לא נתנה לו לשחק. לפחות ראיין סאקאפ דייק בשער שדה לקראת הסיום כדי להימנע מאפס עגול (מה שעורר תשואות אירוניות מ-15 אלף האוהדים הביתיים שהורשו להיכנס והתחרטו על כך).
בריז היה ענק עם 26 מ-32 על 222 יארד, ובשש הדקות האחרונות כבר נח בצד בזמן שג'יימיס ווינסטון שיחק (להזכירכם, האיש שנחשב לעתיד של טמפה ביי עד שוויתרה על הרעיון בסוף העונה שעברה). בריידי סיים עם 209 ב-22 מ-38 ונחטף 3 פעמים. כעת, עם שני ניצחונות על טמפה ביי, ניו אורלינס שולטת בבית ויודעת שיש לה את שובר השוויון החשוב הזה בכיס. ועוד שובר שוויון: שיא המסירות לטאצ'דאון שמחליף ידיים ללא הרף חזר לבריז, עם ארבעה במשחק ו-564 בסך הכל לעומת 561 של בריידי.
4 צפייה בגלריה
מלקולם ג'נקינס חוטף מסירה של בריידי
מלקולם ג'נקינס חוטף מסירה של בריידי
מלקולם ג'נקינס. חטף מסירה של בריידי
(צילום: AP)
פיטסבורג הרותחת שמרה על מאזן מושלם ועלתה ל-0:8 לראשונה בתולדות הקבוצה), אבל ה-19:24 בדאלאס (7:2) לא היה יפה במיוחד. הקאובויז המפורקים נלחמו על הכבוד וביטלו את משחק הריצה של הסטילרס, ונכנסו לרבע האחרון ביתרון 9:19 – לפני שבן רות'ליסברגר מסר טאצ'דאונים לג'וג'ו סמית'-שוסטר ואריק אברון וכריס בוזוול הוסיף שער שדה. ב-38 השניות האחרונות נעשה ניסיון יפה ונואש אחרון של דאלאס בהובלת גארט גילברט, שנעצר ע"י האורחת. מי זה גארט גילברט? שאלה טובה. דאק פרסקוט גמר את העונה, אנדי דלטון חלה בקורונה ובן דינוצ'י הראה שהוא לא מוכן לליגה, אז דאלאס שלפה את הקוורטרבק הרביעי, אחרי שהחתימה אותו לפני פחות מחודש מסגל האימון של קליבלנד. הוא סיים עם 21 מ-38, 243 יארד, טאצ'דאון ואיבוד, ומגיעה לו מילה טובה על כך שיצר משחק כ"כ צמוד מול יריבה מעולה, ועוד בערב בו זיק אליוט רץ רק 51 יארד.
באפלו (2:7) וג'וש אלן עפים לעבר הפלייאוף בתור סכנה ממשית לכל קבוצה, והתנפלו על ההגנה הרעה של סיאטל (2:6) בדרך ל-34:44 יוקרתי. שלושת הטאצ'דאונים שמסר אלן (רץ לעוד אחד) היו חלק מערב של 415 יארד, והפעם ראסל ווילסון נתקל בקיר ובהגנה שחטפה אותו פעמיים.
4 צפייה בגלריה
גארט גילברט
גארט גילברט
גארט גילברט. הקוורטרבק הרביעי של דאלאס
(צילום: AP)
ובענייני דן מרינו. כן, האיש ויד הזהב של מיאמי בשנותיה הגדולות. מה הוא קשור? אולי בקרוב לא יהיה, כי שני קוורטרבקים שיתפו הלילה פעולה כדי למחוק אותו מההיסטוריה. למאר ג'קסון לא מסר טאצ'דאון אבל רץ לאחד ב-10:24 של בולטימור (2:6) באינדיאנפוליס (3:5), והשווה את השיא של מרינו לפתיחה הטובה ביותר של קוורטרבק בקריירה – 25 ניצחונות וחמישה הפסדים. פטריק מהומס לא הסתפק בשוויון, וניפץ את ההישג של מרינו – השחקן המהיר ביותר להגיע ל-100 מסירות לטאצ'דאון. למרינו היו דרושים 44 משחקים, האלוף המכהן עשה את זה ב-40 בדרך ל-31:33 הקשה של קנזס סיטי (1:8) בקרוליינה (6:3). הוא עומד על 101 כעת אחרי שמסר ארבעה כאלה בניצחון.
מיאמי (3:5), מצידה, מקווה שפתחה רשמית בעידן חדש ומוצלח עם יורש אמיתי למרינו (למרות שקשה להאמין שאפילו יגיע לחצי ממה שעשה). הדולפינס עם ארבעה ניצחונות ברציפות, שני האחרונים בשני משחקיו הראשונים כקוורטרבק פותח של הרוקי המסקרן טואה טאגוואילואה. הפעם זה היה 31:34 גדול באריזונה (3:5), בו טואה נראה בטוח יותר בעצמו עם 20 מ-28 על 248 יארד ו-2 טאצ'דאונים.
4 צפייה בגלריה
טואה טאגוואילואה
טואה טאגוואילואה
טואה טאגוואילואה. בטוח יותר בעצמו
(צילום: AP)
מינסוטה (5:3) בקו שיפור עם ניצחון שני ברציפות, 20:34 על דטרויט (5:3), וזה קרה בעיקר כי ליריבה. לא היה מה לעשות מול דלווין קוק שטס בריצה ל-206 יארד ושני טאצ'דאונים. בהיעדרו של גארדנר מינשו הפצוע, הבכורה של ג'ייק לוטון ב-NFL נפתחה מושלם עם מסירה לטאצ'דאון על 73 של יארד של די-ג'יי צ'ארק (סיים עם 146) אחרי פחות מדקה – אבל בהמשך ג'קסונוויל (7:1) התקשתה לעמוד בקצב של יוסטון האורחת (6:2) והפסידה 27:25. דשון ווטסון העיף כדורים אדירים לטאצ'דאונים של 57 (ברנדין קוקס) ו-77 יארד (וויל פולר).
אלכס סמית' המתקמבק יתפוס מקום קבוע בוושינגטון (6:1) אחרי שקייל אלן שבר את הקרסול במהלך ההפסד הביתי לג'איינטס (7:2), אבל לא בטוח שרון ריברה היה מאושר במיוחד לראות את הקוורטרבק הוותיק נחטף שלוש פעמים. מצד שני, הוא גם שיגר כמו פעם כדור של 68 יארד לטאצ'דאון מאוחר שלא הספיק של טרי מקלורין. ויש גם טאצ'דאון שלא היה – שנייה לסיום ג'סטין הרברט מצא את דונלד פרהאם על ארבעה יארד לניצחון, אבל אחרי צפייה חוזרת השופטים קבעו שלא הייתה תפיסה והצ'ארג'רס (6:2) הפסידו בבית 31:26 ללאס וגאס (3:5).
במשחקים נוספים: אטלנטה (6:3) – דנבר (5:3) 27:34, טנסי (2:6) – שיקגו (4:5) 17:24. בחמישי: סן פרנסיסקו (5:4) – גרין ביי (2:6) 34:17. הלילה: ג'טס – ניו אינגלנד.