זה התחיל בצורה הכי מבטיחה, עם 6 מ־6, ניצחונות באירופה, והמון התלהבות סביב ברק בכר. בכרמל כבר היו בטוחים שהמשיח הגיע והאליפות בכיס. נלך דרומה למכבי ת"א, שם פתחו עם 1 מ-6, מכת קורונה והרבה סימני דאגה. ואז הגיע המפגש בין הקבוצות. אם הייתם שואלים כל אוהד מכבי חיפה, הוא היה אומר לכם שאין מצב שזה לא נגמר בניצחון ירוק. אחרי 0:2 מהיר, זה היה נראה כאילו הצהובים הולכים להתפרק, אבל בסוף האלופה הגאה הבהירה ליריבה הגדולה שהיא לא הולכת לוותר על הצלחת כל כך בקלות, וחזרה ל־2:2.
גם בעונה שעברה מכבי חיפה הייתה קבוצת ההתקפה הטובה בליגה עם 73 שערים, אך זו לא הבעיה שלה העונה. הבעיה היא בהגנה, ראינו את זה בדרבי מול הפועל חיפה וזה צעק לשמיים נגד כפר סבא. בעונות האליפות של באר שבע ומכבי תל אביב היו בלמים דומיננטיים, ויטור בבאר־שבע, גארסיה ואמאדור במכבי ת"א. למכבי חיפה אין את הבלם הזה. פלאניץ', עליו כל כך בנו וכל כך נלחמו, פשוט לא מספק את הסחורה.
1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים בסיום הדרבי
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים בסיום הדרבי
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)
שיר צדק ליד ויטור היה נראה כמו סרחיו ראמוס וטיבי כמו פיקה לצד גארסיה ואמאדור. עאיד חבשי ועופרי ארד נראים בקושי כמו שחקני נוער לצד פלאניץ'.
תחזירו לרגע את וילדסחוט לדקה ה-30 במשחק נגד מכבי ת"א ולהחמצה שהייתה מעלה את מכבי חיפה ל-0:3, פותחת את הפער (כנראה) ל-10 נקודות וסוללת את דרכה לאליפות כבר בדצמבר. במקום זאת הפער ממכבי ת"א עומד רק על נקודה, וכשהאלופה מריחה דם היא יודעת לנצל את זה.
עוד מוקדם מדי לסכם, אחרי הכל אנחנו רק במחזור השביעי ואת זהות האלופה כנראה נדע רק אי שם בסביבות מאי, אבל כבר עכשיו אפשר לומר שלמכבי חיפה אין אופי של אלופה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
*אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.