ב-12 העונות האחרונות ברצלונה הייתה אימת הליגה הספרדית ואירופה בכלל, כזאת שלא מרחמת על אף קבוצה, מכונה משומנת שזוללת תארים עם לא פחות מ-8 אליפויות, 6 גביעי מלך, 4 זכיות בליגת האלופות, 3 זכיות בסופר קאפ האירופי ו-3 אליפויות עולם לקבוצות - עד עונת 19/20 האיומה שהראתה לנו פגיעות וחוסר יציבות ניהולית. אז איך תוך שנה הקבוצה הכי טובה בעולם נקלעה למשבר כזה?
לאט לאט, במרוצת השנים, משהו במועדון מתחיל להסריח, והמשהו הזה הוא ההנהלה בהנהגתו של הנשיא ז'וזפ מריה ברתומאו. לפני שלוש עונות המאמן לואיס אנריקה עזב, ובמקומו הגיע ארנסטו ואלוורדה שהביא לברצלונה עוד שתי זכיות באליפות, סופר קאפ ספרדי וגביע ספרדי, ואלוורדה פתח את עונת 19/20 מצוין כשהעלה את ברצלונה לשלב שמינית גמר ליגת האלופות עם מאזן של 4 ניצחונות ו-2 תיקו בשלב הבתים, והמשיך את השליטה המוחלטת בליגה עם מאזן של 12 ניצחונות, 4 תיקו ו-3 הפסדים בלבד. אך כשהקבוצה ניצבה במקום הראשון והכל נראה ורוד, הסירחון הפך לריקבון: היחסים בין ברתומאו לוואלוורדה עלו על שרטון, ובינואר הנשיא החליט להיפטר מהמאמן בעקבות '"כישלונות בליגת האלופות, כאשר ברצלונה שמטה יתרון פעמיים" ולהביא את קיקה סטיין.

הפיטו
1 צפייה בגלריה
ג'וזפ מריה ברתומאו
ג'וזפ מריה ברתומאו
ז'וזפ מריה ברתומאו
(צילום: AP)
רים המבישים האלה הם רק סימפטום קטן להתנהלות הבזויה של ברתומאו בשש עונותיו בברצלונה. ''פרשת הבוטים'', משבר כלכלי, היעדר פרויקט ספורטיבי והדלפות שקריות על שחקנים שלא רוצים לבוא לטובת המועדון במשבר הקורונה. ואם כל זה עדיין לא הספיק לכם, אז לפני כחודשיים התפטרו בכירים בהנהלה. הבחירות לנשיאות ברצלונה אמורות להתקיים בקיץ 2021, אך רבים מאסו בברתומאו ורוצים להעיף אותו מהכיסא עוד קודם.
יומיים לפני פיטורי ואלוורדה, לואיס סוארס נפצע, מה שהחמיר את המצב המקצועי. כבר במשחק השני של סטיין ברצלונה הפסידה 2:0 לוולנסיה, ואחרי 21 מחזורים במקום הראשון, את המחזור ה-22 היא פתחה במקום השני. האיש שהציל את סטיין ועצר את המפלה הוא לאו מסי, שהבריק בכל 4 הניצחונות שהגיעו לאחר מכן והיה מעורב ב-10 מ-11 השערים שכבשה בהם. ברצלונה חזרה לפסגה, וכדי לשמור עליה ולהגדיל את הפער היא הייתה צריכה לנצח את ריאל מדריד בקלאסיקו. זה נגמר בהפסד 2:0, ראשון בליגה לריאל מאז עונת 15/16.
כמה רע עוד יכול להיות? הקורונה היא התשובה. הנגיף החמיר והשבית את כל העולם, שבפגרה הכפויה עלו שמועות על שחקנים רבים, ונמשכו סימני השאלה לגבי עתידו של מסי במועדון. כל מה שנשאר לסטיין הוא לא למעוד במחזורים שנותרו אחרי החזרה (אליה יצאה בארסה כשהיא שוב המובילה), אבל הוא בחר לפתוח בלי גריזמן, מה שעלה לו ב-0:0 מול סביליה, פתח עם פאטי ופוץ' הצעירים ב-2:2 מול סלטה ויגו, והמשיך "להפתיע" עם פוץ' בהרכב ב-2:2 מול אתלטיקו מדריד, בו ערך חליופים התקיים רק חמש דקות לסיום. 3 נקודות בלבד מתוך 12 אפשריות.
רק כשריאל כבר פתחה פער סטיין החזיר את גריזמן להרכב, מה שהביא תוצאות, אבל לא רק שריאל לא שמטה נקודות, אלא שסטיין שוב זיעזע את ה-11 עם בריית'ווייט וחתם את העונה הנוראה של הקטלאנים בליגה. ברתומאו צריך לפנות את הכיסא כמה שיותר מהר, בנוסף לסטיין שנכשל כישלון חרוץ ולא התמודד עם הלחץ הכבד.
אז לאן ברצלונה תמשיך מפה? רק הזמן והחלפת ההנהלה הדחופה יעשו סדר ויחזירו את ברצלונה לעונותיה הגדולות.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.