הדרך עוד ארוכה ויש לו עוד הרבה עבודה, אבל מארק סלבי עשה הלילה (בין ראשון לשני) צעד משמעותי בדרך לזכייה באליפות העולם הרביעית שלו כשעלה ל-7:10 מול שון מרפי בסיום היום הראשון של הגמר שנערך לעיני יציעים מלאים בתיאטרון הקרוסיבל בשפילד.
לפער שיצר לעצמו סלבי יש משמעויות מכמה היבטים. ראשית, הוא חזר מפיגור ובלם מומנטום של מרפי. מעבר לכך, סלבי הצליח בערב לשבש לגמרי את המשחק של יריבו וממש הוציא לו את הרוח מהמפרשים. לדברים הללו יכולה להיות השפעה מנטלית גם על המשך המשחק. מרפי שגם ככה הגיע לגמר כאנדרדוג, יצטרך כעת למצוא את הדרך לפצח את אחד היריבים הקשוחים ביותר בסבב – ולהחזיר את המשחק שלו לזרימה. אם לא יצליח לעשות זאת, הדרך של סלבי אל הגביע סלולה.
2 צפייה בגלריה
מארק סלבי
מארק סלבי
מארק סלבי
(צילום: getty images)
מרפי היה השחקן הטוב יותר בסשן הראשון של המשחק. עם ארבעה ברייקים של מעל ל-50 נקודות הוא עלה ליתרון 3:5. הסשן השני לעומת זאת היה סשן סלבי קלאסי. במשחק טקטי וסבלני, סלבי הצליח להוציא את מרפי מאיזון. למעט שני ברייקים של 98 ו-64 נקודות, מרפי לא ממש הצליח לייצר משהו במהלך הערב.
גם כשכבר נקרו בפניו הזדמנויות מרפי לא היה מספיק חד. כך למשל החטאה של כדור שחור ובהמשך מכת הגנה לא טובה עלו לו בהפסד במשחקון האחרון של הערב. סך הכול סלבי ניצח בשבעה מתשעת המשחקונים של הערב, מה שהעניק לו יתרון חשוב לקראת המשך המשחק.
2 צפייה בגלריה
שון מרפי
שון מרפי
שון מרפי
(צילום: getty images)
הגמר יחודש היום ב-15:00 לסשן שלישי והסשן הרביעי והאחרון ייערך ב-21:00. השחקן הראשון שינצח ב-18 משחקונים יוכתר לאלוף העולם ויזכה בגביע הנכסף ובצ'ק בסך חצי מיליון פאונד.
סלבי יודע שזכייה בתואר בפעם הרביעית תכניס אותו לקטגוריה של אגדות של ממש בענף. בעידן המודרני רק חמישה שחקנים זכו באליפות העולם ארבע פעמים ויותר, כולם שמות ענקיים: סטיבן הנדרי, רוני אוסאליבן, סטיב דייויס, ריי רירדון וג'ון היגינס.