לאמין דיאק, נשיא התאחדות האתלטיקה העולמית לשעבר, נידון היום (רביעי) לשנתיים מאסר אחרי שהואשם בכך שלקח שוחד של 15 מיליון דולר ואיפשר לאתלטים מרוסיה להמשיך להתחרות למרות שהם נתפסו על שימוש בחומרים אסורים.
גזר הדין של דיאק בן ה-87, שהיה האיש החזק באתלטיקה העולמית בין השנים 2015-1999, ניתן היום בבית המשפט בפריז. השופטים גזרו עליו גם שנתיים מאסר על תנאי וקנס של חצי מיליון אירו.
2 צפייה בגלריה
דיאק. ייכנס לכלא?
דיאק. ייכנס לכלא?
דיאק. ייכנס לכלא?
(צילום: גטי אימגס)
2 צפייה בגלריה
בדיקה לגילוי חומרים אסורים
בדיקה לגילוי חומרים אסורים
פרשת שחיתות חמורה
(צילום: AP)
עורכי דינו של דיאק אמרו שהם מתכוונים לערער על גזר הדין, מה שיגרום לכך שהוא לא ייכנס מיידית לכלא. הנשיא לשעבר סירב להתייחס לשאלות העיתונאים בסיום ועזב במהירות את בית המשפט. סיימון אנדיה, אחד מעורכי דינו של דיאק, התייחס לגזר הדין ואמר: "מדובר בהחלטה חסרת צדק ולא אנושית. הפכו את לאמין לשעיר לעזעזאל".
בית המשפט גזר גם את דינם של חמישה אנשים נוספים שמעורבים בפרשת השחיתות הזאת, כולל בנו של דיאק, פאפה מסאטה, שעבד כיועץ חיצוני למחלקת השיווק של התאחדות האתלטיקה העולמית. השופט הסביר כי לא פחות מ-15 מיליון דולר הועברו למשפחת דיאק דרך חברות בבעלות הבן, שחלקו הולבן וחלקו הגיע כעמלה על עסקאות שונות ומשונות שקשורות בחוזי פרסום וזכויות שידור שנופחו.