יזראל סטארט אפ ניישן הוצגה היום (חמישי) רשמית בטקס הקבוצות לטור דה פראנס בניס. הקהל צפה מאחורי מחסומים ובריקדות - כסימן המובהק של עננת הקורונה - שגם גרמה לדחייתו של הטור בלמעלה מחודש, שיבוש שכמוה לא חווה מאז מלחמת העולם השנייה.
גיא ניב, הישראלי בן ה-26 מהישוב עצמון, אשר הולך לעשות את ההיסטוריה הזו, ניצב על הבמה בניס כאשר הקבוצה עלת והכרוז הקריא את שמו, ולא יכול היה להסתיר את ההתרגשות: "זה לא מרגש רק עבורי, אלא עבור המדינה שלי. אני מקבל בלי סוף הודעות אהבה ותמיכה שאני אפילו לא מסוגל לענות לכולם, אבל בזכותן אני מבין שמדינה שלמה עומדת מאחורי הקבוצה ומאחוריי. אני כמובן מבין עד כמה קשה המשימה שלפניי כאן, אבל אני מוכן לאתגר".

2 צפייה בגלריה
טור דה פראנס
טור דה פראנס
רוכבי יזראל סטארט אפ ניישן
(צילום: נועה ארנון)

2 צפייה בגלריה
טור דה פראנס
טור דה פראנס
בשבת זה מתחיל
(צילום: נועה ארנון)
הקבוצה התאמנה היום על ההרים הנישאים מסביב לניס כדי להכיר את המסלול בן 156 הקילומטרים שיפתח את הטור, יחד עם הבעלים של הקבוצה סילבן אדאמס. בשבת ב-15:00 אחה״צ זה קורה: הטור דה פראנס המיתולוגי, המרוץ הגדול והמפורסם בתבל - ייצא לדרכו הארוכה, פתלתלה, מרהיבה ואף אכזרית - כאשר בפעם הראשונה ב 117 שנותיו - תיטול בו חלק קבוצה מישראל בכחול לבן.
הטור דה פראנס, שיצא לדרך בפעם הראשונה ב-1903, יוזנק בשבת ויחצה את צרפת דרך הרי הפירנאים ועד לפסגות האלפים במשך שלושה שבועות (21 שלבים) בהשתתפות 21 הקבוצות הגדולות בעולם, ביניהן יזראל סטארט אפ ניישן.