הפלייאוף העליון בפתח - וזה הולך להיות מרתק. הגענו למשחקי ההכרעה שיקבעו מי תהיה האלופה בליגת העל, מכבי חיפה המוליכה או מכבי תל אביב האלופה בשנתיים האחרונות. בחיפה יודעים שבכדי לזכות באליפות הם יהיו חייבים לנצח את הצהובים, מה שבעשור האחרון הם הצליחו לעשות פעם אחת בלבד במסגרת הליגה.
האמת היא שכבר שכחנו מקרבות אליפות אמיתיים, שכחנו ממאבק צמוד וממתח עד לרגע האחרון. כעת הגענו לפוטו פיניש כמו בספרים. מכבי חיפה מגיעה לתחילת הפלייאוף ביתרון של נקודה על פני מכבי ת"א, ואולי החזרה למקום הראשון במחזור הקודם החזירה לחניכיו של ברק בכר קצת מהביטחון שאבד להם לאחר ההפסד במשחק העונה בסיבוב השני.

1 צפייה בגלריה
עומר אצילי כאוב
עומר אצילי כאוב
מכבי ת"א מול מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)

מכבי חיפה קיבלה בחזרה לסגל את מלך השערים של הליגה, ניקיטה רוקאביצה, אחרי שהתמודד עם תסמינים בהחלמה מקורונה, ונראה שבכדי להיות בתמונת האליפות עד הסוף הם יהיו חייבים את הנשק הכי לוהט שלהם בכושר משחק מלא. לצידו, נראה שעומר אצילי חוזר ליכולת המוכרת שלו, ודולב חזיזה שנמצא בכושר פנטסטי.
אבל זה יותר מכושר ויכולת פיזית. מכבי חיפה סוחבת קוף על הגב, כש-ב30 מפגשי הליגה האחרונים מול הצהובים מת"א מהצליחה לנצח פעם אחת בלבד, פעם אחת. אין ספק שגם במפגש האחרון בין הקבוצות נראה היה שיש למכבי חיפה מחסום מנטלי, ממש קיפאון מוחלט על המגרש שגורם לירוקים להראות רע מאוד. הדרך לאליפות עוברת בשינוי בהיבט הזה. הצהובים כבר מחקו פער של שמונה נקודות מחיפה, ותחת פטריק ואן לוון נראיפ כמו קבוצה יציבה וחזקה. השחקנים של בכר יהיו חייבים להתעלות על עצמם מולם כדי לזכות באליפות.
ובאמת חשוב לדבר על תקופת ואן לוון. זה סיפור הצלחה יוצא דופן - הקבוצה עוד לא הפסידה תחת המאמן ההולנדי, שהפך אותה למכונה משומנת ולוחמת שמאוד קשה להכניע. אם מכבי חיפה מציגה לפרקים כדורגל מהנה ושמח, אז מנגד מכבי ת"א מצטיינת בכדורגל טקטי, יעיל ומאוד ממושמע. היתרונות של מכבי ת"א הם הגנת ברזל, קישור דינמי ואגרסיבי בניצוחו של דור פרץ שנמצא בכושר הטוב בקריירה שלו, וקבוצה שמשחקת כיחידה לוחמת אחת.
בין כל הנתונים האלה, הדבר הטוב ביותר הוא שסוף-סוף נצפה בקרב מותח עד הסוף.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.