הכדורגל בארה"ב מעולם לא היה בטופ. אפשר לומר שמבחינת פופולאריות ביבשת, הוא נמצא בתחתית שרשרת המזון. בשנים האחרונות, מגיעים לשם שחקנים בסוף דרכם בשביל לצבור קצת אבק כוכבים, ועוד קצת כסף לכיס. על הנבחרת הלאומית בכלל אין מה לדבר. הישג השיא שלה במונדיאל הוא חצי גמר, ואין סיבה שתנסו להיזכר מתי זה קרה, מכיוון שהדבר התרחש במונדיאל 1930. אבל מתחת לרדאר העולמי, נבחרת ארה"ב בכדורגל מתחילה לייצר כישרונות לטופ האירופי, ולאט לאט להפוך את ארה"ב לנבחרת עם פוטנציאל אדיר.
כאשר החליטו למנות את יורגן קלינסמן, אגדת כדורגל גרמנית, למאמן הנבחרת, לא ביקשו שהוא יביא להם מונדיאל. המטרה הייתה פחות מקצועית, אלא יותר ערכית. שילדים ברחבי ארה"ב יבחרו באנדרדוג, הכדורגל. לא בפוטבול, לא ב-NBA ואפילו לא בהוקי.
1 צפייה בגלריה
כריסטיאן פוליסיק
כריסטיאן פוליסיק
כריסטיאן פוליסיק
(צילום: getty images)
אותם ילדים שאליהם כיוונה הנבחרת הלאומית, הפכו עם השנים לשחקנים מצוינים. לכולם מכנה משותף, הם יכלו לשחק למען מדינת כדורגל טובה יותר, אך החליטו ללכת אחרי הלב ובחרו בדוד סם. ראשית, נתחיל מ"קפטן אמריקה", הלא הוא כריסטיאן פוליסיק. שחקנה של צ'לסי כיום נולד בהרשי, פנסילבניה (המקום בו נוצר השוקולד הרשי) להורים ששיחקו כדורגל. לכריסטיאן הילד לא נותר ברירה אלא לבחור באותו מקצוע, ומזל שכך. דורטמונד זיהתה במהרה את הכישרון האמריקאי, והחתימה את הילד בן ה-16.
לאחר 15 משחקים בלבד בקבוצות הצעירות של דורטמונד, הוקפץ פוליסיקלקבוצה הבוגרת. הקשר הרשים על אף גילו הצעיר בבונדסליגה, וצד את עיניי מעצמות אירופה. לבסוף הייתה זו צ'לסי ששילמה עליו 58 מיליון פאונד, ונתנה לו לסיים את עונת 2018/19 במדים הצהובים-שחורים. לפוליסיק הייתה את האופציה לשחק בנבחרת קרואטיה, בעקבות סבו שנולד שם, אך הוא כאמור בחר במקום הולדתו.
הבא בתור הוא הצעיר שבחבורה, ג'ובאני ריינה, שבנובמבר יחגוג 18. אביו קלאודיו, נחשב לאחד מגדולי השחקנים בנבחרת ארה"ב, ושיחק בין היתר בגרמניה ואנגליה, שם גם נולד ריינה ג'וניור. מסלול הקריירה הקצר של ריינה דומה מאוד לזה של פוליסיץ'. גם הוא הגיע לחממת הצעירים בדורטמונד, ואף שבר את שיאו של פוליסיץ', בכך שהפך לאמריקאי הצעיר ביותר בבונדסליגה (17 ו-66 ימים). הקשר הצעיר אמור לשחק תפקיד מרכזי העונה במדי השוורצגלבן, וזה רק עניין של זמן עד שאחת מאריות היבשת תשלם עליו כמה עשרות מיליונים.
רשימת הנבחרות שיכל ריינה לשחק היא מכובדת מאוד. ארגנטינה, אנגליה ופורטוגל רצו להביא את הקשר אל הנבחרת הלאומית, אך בראיון השנה אמר: "אני מודע לשמועות, אבל לי זה ברור. אני אשחק רק בארה"ב, זה מקום הולדתי".
שני שחקנים נוספים שעוד ידברו רבות בשנים הקרובות הם ווסטון מקני וסרג'יניו דסט. הראשון נרכש בקיץ האחרון ע"י יובנטוס, וכבר במשחק הבכורה הראה כמה כישרון יש לו. אין ספק שתחת אנדראה פירלו, הקשר יהווה תפקיד מרכזי בקישור של אלופת איטליה. השני, מגנה הטרי של ברצלונה, מגיע עם לא מעט פוטנציאל לחזק את חוליית ההגנה של קומאן. הוא רק בן 19 השחקן שהגיע מאיאקס, ועם המון כישרון הצליח להשתחל להרכב הפותח. על אף העובדה שנולד בהולנד, החליט דסט לייצג את ארה"ב.
את מונדיאל 2026 תארח ארה"ב, בשיתוף עם קנדה ומקסיקו. לא הייתי יוצא בהצהרות ואומר שארה"ב תזכה בטורניר, גם כנראה שלא תגיע ל-4 האחרונות. אבל אין ספק שעם הקהל הביתי (כן, נקווה שיהיה עד אז) שימלא את האצטדיונים, ארה"ב יכולה להוות נבחרת מפתיעה ומהנה לצפייה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.