דני אבדיה מגיע לחופשה בישראל
(צילום: נדב אבס)
לפני שבוע דני אבדיה מצא את עצמו כמעט חלק מקבוצת הכוכבים של ברוקלין לצד קווין דוראנט, ג'יימס הארדן וקיירי ארווינג. הנטס מאוד רצו לצרף את הפורוורד הישראלי כחלק מעסקת העברתו של ספנסר דינווידי לוושינגטון, אך הוויזארדס לא הסכימו לוותר על הבחירה מספר 9 שלהם בדראפט 2020.
אבדיה היה שמח מאוד לעבור לברוקלין, בכל זאת קבוצה שנלחמת על אליפות לעומת וושינגטון, שעתידה כקבוצה מנצחת רחוק מלהיות ברור, בטח אחרי הטריידים האחרונים והשינויים המשמעותיים שנעשו בסגל וגם בצוות המקצועי.
5 צפייה בגלריה
דני אבדיה מול קיירי ארווינג
דני אבדיה מול קיירי ארווינג
אבדיה מול ארווניג. כמעט והפכו לחברים לקבוצה
(צילום: AP)
לצערו, הוא הבין מהר מאוד שבניגוד לאירופה, לשחקנים ב-NBA, בטח לצעירים ואלה שהם עדיין לא כוכבים בליגה, אין מילה בנוגע להעברות לקבוצות אחרות.

רגע שמח שהפך לעצוב

ה-22 באפריל 2021 היה אמור להיות אחד הימים היותר משמחים של אבדיה בקריירת ה-NBA הקצרה שלו. אחרי תקופה ארוכה שבה וושינגטון שיחקה ללא קהל באולמה הביתי בעקבות מגבלות הקורונה, השלטונות אישרו לה להכניס אוהדים למפגש מול גולדן סטייט.
אלא שכבר לקראת סיום הרבע השני אבדיה נפצע ולא חזר מאז לשחק. הישראלי נחת לא טוב על הקרסול, חברו לקבוצה, ג'ורדן בל, מיד ראה שהמצב של הרגל לא טוב וניסה למנוע ממנו להסתכל עליה. אבדיה נאנק מכאבים על הפרקט, לא הצליח לעמוד ואחרי כמה דקות ירד לחדר ההלבשה כשהוא על כיסא גלגלים.
5 צפייה בגלריה
דני אבדיה רגעים אחרי הפציעה
דני אבדיה רגעים אחרי הפציעה
בל מנסה להסתיר מאבדיה את מצב הרגל שלו
(צילום: AP)
אחרי שעבר בדיקת MRI התברר כי הוא סובל מסדק בעצם השוקית וייאלץ להיעדר כ-12 שבועות מהמגרשים. המשמעות של משך ההיעדרות הייתה ברורה - אבדיה לא יוכל לסייע לוויזארדס בניסיון שלהם להגיע לפלייאוף (מה שקרה בסופו של דבר גם בלעדיו).
אחרי תקופת שיקום לא קצרה תחת ההשגחה של הצוות הרפואי בוושינגטון, במסגרתה ביצע בעיקר עבודה סטטית, אבדיה החלים וניתן לו אישור לטוס לחופשה קצרה בישראל, שנה אחרי הפעם האחרונה בה ביקר בארץ. בישראל אבדיה למעשה ערך את האימונים הראשונים שלו מאז הפציעה, ועשה זאת תחת המעטפת של מכבי ת"א. בבוקר ביצע אימון כושר עם רגב פנאן, אחר הצהריים על המגרש עם אבי אבן ובערב מתיחות או יוגה. ככה מדי יום, עד שחזר לאחרונה לארה"ב.
העובדה שוושינגטון החליטה שלא לאפשר לו לשחק בליגת הקיץ הייתה קצת מפתיעה. אם זה היה תלוי בו, אבדיה היה מאוד רוצה לשחק בלאס וגאס, אך בקבוצה העדיפו שלא לסכנו. "בליגת הקיץ שחקנים נלחמים על החיים שלהם כדי להשיג חוזה ב-NBA, זה לא מקום טוב לשחקן שבדיוק חזר מפציעה ויש לו חוזה מובטח בהרבה כסף", אמרו בסביבתו של אבדיה.
5 צפייה בגלריה
אבדיה מגיב אחרי הפציעה
אבדיה מגיב אחרי הפציעה
אבדיה מגיב אחרי הפציעה
(צילום מסך מתוך חשבון האינסטגרם של דני אבדיה)

קבוצה חדשה לגמרי

למרות שהצליחה להגיע לפלייאוף אחרי קאמבק הרואי בשבועות האחרונים של העונה שעברה, בהנהלת וושינגטון החליטו לבצע חריש עמוק בקבוצה, ובכל הגזרות. המאמן סקוט ברוקס עזב בתום חמש עונות, ואת מקומו תפס ווס אנסלד ג'וניור, שהחל את דרכו המקצועית כסקאוט במועדון ב-2005, ויש לו קשר עמוק לוויזארדס.
אביו, ווס אנסלד סיניור נבחר במקום השני בדראפט 1968 על ידי בולטימור בולטס (השם הקודם של הקבוצה), שיחק בשורותיה 13 עונות ואף זכה איתה באליפות ההיסטורית ב-1978. לאחר מכן היה סגן הנשיא וגם אימן את הקבוצה במשך שמונה עונות. ב-1996 הפך לג'נרל מנג'ר, ולקראת סיום דרכו מינה את בנו לסקאוט.
אנסלד ג'וניור כיהן שמונה עונות כסקאוט עד שהפך לעוזר מאמן. ב-2011 עזב את וושינגטון מכיוון שמנעו ממנו להתקדם להיות העוזר הבכיר והוא חתם בגולדן סטייט. בהמשך עבד גם באורלנדו ודנבר, עד שקיבל לאחרונה את תפקיד המאמן הראשי הראשון שלו בקריירה.
5 צפייה בגלריה
ווס אנסלד
ווס אנסלד
המאמן החדש. ווס אנסלד ג'וניור
(צילום: AP)
אבדיה ואנסלד ג'וניור כבר שוחחו ביניהם מאז המינוי, ולפי הדברים שאמר המאמן לתקשורת על הישראלי, הוא יכול להיות מעודד: "לדני יש פוטנציאל רב. אני מאוד שמח שיש לי את האפשרות לאמן בחור כזה. הוא מאוד ורסטילי, ויש לו הרבה תכונות פיזיות. זה נכון שהוא נאבק קצת בקליעה שלו, אבל אני חושב שהוא קלע. הוא ייקלע את הזריקות שלו העונה, ויחזור לממוצע שלו".
מצד שני, הטריידים ובחירות הדראפט שביצעה וושינגטון יכולים לערער את הביטחון של אבדיה. בעקבות עזיבתו של ברוקס גם ראסל ווסטברוק נטש והצטרף לפרויקט המסקרן של לברון ג'יימס בלוס אנג'לס לייקרס. על חשבונו קיבלו הוויזארדס שלושה שחקנים לא רעים בכלל - קייל קוזמה, מונטרז הארל וקנטביוס קולדוול פופ. כמו כן, שני הרכזים, דינווידי (מאותה עסקה עם ברוקלין על אבדיה שלא יצאה לדרך) וארון הולידיי חתמו.

מלחמה על דקות?

מצבו של בראדלי ביל, הכוכב הגדול של וושינגטון, עדיין לא ברור. היו לא מעט דיווחים על כך שהוא מבוקש בקבוצות אחרות, והוא אכן עשוי לעזוב. מי שיישארו בוודאות הם תומאס בראיינט, שחוזר מפציעה ארוכה, ורוי האצ'ימורה.
על פניו, העזיבה של ווסטברוק תיתן לשאר השחקנים, וביניהם גם אבדיה, יותר אפשרויות לגעת בכדור ולא לעמוד בצד כפי שעשה בעונה הקודמת. מצד שני, לפי השחקנים שהגיעו, מסתמן שתהיה לו מלחמה גדולה יותר על דקות משחק. קוזמה למשל, וגם קולדוול פופ, אלה שחקנים שבסיטואציות רבות משחקים על אותן עמדות כמו הישראלי.
5 צפייה בגלריה
ראסל ווסטברוק
ראסל ווסטברוק
ווסטברוק. כבר לא בוושינגטון
(צילום: AP)
תוסיפו לזה את קורי קיספרט, שנבחר במקום ה-15 בדראפט האחרון, אחד הקלעים הטובים שיצאו השנה מהקולג' (44 אחוזים), דאוויס ברטאנס, שכרגע נשאר, וגם גריסון מתיוז (עשוי לעזוב), ותבינו שאבדיה יצטרך לעבוד קשה מאוד מהרגע הראשון להבטיח את דקות המשחק שלו.
ואחרי כל זה, אסור לשכוח שוושינגטון רואה את אבדיה כפוטנציאל אדיר, והעובדה שלא נתנו לו לעזוב לברוקלין מסבירה זאת בצורה הטובה ביותר. העונה, אחרי כל התלאות שעבר (כולל יציאתו מהסגל לתקופה לא קצרה די בתחילת הדרך בעקבות פרוטוקול הקורונה), הציפייה ממנו תהיה להתחיל ולהראות קודם כל יציבות, בין אם זה בקליעה ובכלל בכל מה שקשור למשחק ההתקפה. אם יעשה זאת, אין סיבה שלא יקבל הרבה זמן מסך, ואפילו מקום בחמישייה. גם העובדה שקשה לראות את הוויזארדס נכנסים לפלייאוף במזרח נוכח הסגל הצעיר ברובו שיש לה, כולל המאמן, אמורה לסייע לו העונה.